کد خبر : 92961
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396 - 11:56
-

صانعی: غیبتم در فرانسه یک حُسن داشت/ فرصت بازی با عراق و لبنان نبود

صانعی: غیبتم در فرانسه یک حُسن داشت/ فرصت بازی با عراق و لبنان نبود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی صانعی به تشریح برنامه های تیم فوتسال زیر ۲۰ سال تا شروع مسابقات آسیایی پرداخت و علت غیبتش در سفر به فرانسه همراه با این تیم را توضیح داد. صانعی همچنین اعلام کرد که مهمترین دغدغه اش، ناشناخته بودن تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا است. در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی صانعی به تشریح برنامه های تیم فوتسال زیر ۲۰ سال تا شروع مسابقات آسیایی پرداخت و علت غیبتش در سفر به فرانسه همراه با این تیم را توضیح داد. صانعی همچنین اعلام کرد که مهمترین دغدغه اش، ناشناخته بودن تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا است.

در فرانسه فشار خوبی به بازیکنان آمد
تیم ما شرایط خوبی دارد. خوشبختانه در سفر به فرانسه و بازی با تیم این کشور، فشار خوبی به بازیکنان ایران آمد. بچه های ما هم ضعفهایی داشتند که به دنبال رفع آن هستیم.

اگر نباشم کار روی زمین نمی ماند
از روز اول که به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شدم، اصرار داشتم همکارانم از مربیانی باشند که هم سابقه بازی در تیم ملی را داشته اند و هم حضور در لیگ را تجربه کرده باشند. در فرانسه و در غیابم، متوجه شدیم که چقدر مربیان دیگر کمک حال تیم بودند. شاید بودن من در تیم موثر باشد ولی اینطور نیست که کار روی زمین بماند. باید از همکارانم در تیم تشکر کنم.

به فرانسه نرفتم چون…
یکباره از سفارت فرانسه اعلام کردند که برای انجام کارهای مربوط به صدور روادید، ۲۵ و ۲۶ اسفند به سفارتخانه برویم در حالی که من شرایطش را نداشتم و وقتی هم روز بیست و هشتم آمدم، سفارت تعطیل بود. روز پنجم فروردین هم که به سفارتخانه مراجعه کردم، به من گفتند یکسری محدودیت هایی هست که نمی توانیم ویزای شما را زود صادر کنیم و باید پروسه عادی صدور ویزای شنگن طی شود. روز یازدهم فروردین هم که جمعه و تعطیل بود. دوازدهم و سیزدهم هم سفارت باز نبود و بعد از آن اعلام کردند که ویزای شما ۱۴ و ۱۵ فروردین آماده است.

از خودم گذشتم ولی به یک بازیکن ِ بیشتر، فرصت دادیم
با این حساب بازی اول تیم امید مقابل فرانسه را از دست می دادم و فقط می توانستم برای تماشای دومین بازی به این کشور بروم. به همین خاطر تصمیم گرفتم به جای خودم یک بازیکن دیگر را راهی فرانسه کنم. اتفاقا این بازیکن هم رفت و به تیم کمک کرد. من ضرر کردم و از خودم گذشتم ولی توانستیم یک بازیکن را در این مسابقه محک بزنیم و ارزیابی کنیم وگرنه چه کسی است که از سفر آن هم به فرانسه بدش بیاید؟

نرفتنم به فرانسه یک حُسن داشت
سعی ما این بوده که بازیکنان زیر ۲۰ سال را تا جایی که امکان دارد به سفرهای بین المللی بفرستیم تا باتجربه تر شوند. نرفتن من به فرانسه یک حُسن داشت و آن هم این بود که یک بازیکن بیشتر را دیدیم.

اصفهان تنها کفپوش استاندارد ایران را دارد
با موافقت محمدرضا ساکت مدیر تیم های ملی قرار شد بعد از بازگشت تیم از بازی تدارکاتی با ازبکستان، اردوی چند روزه ای را در اصفهان و در سالن نقش جهان برگزار کنیم به این علت که کفپوش این سالن تنها کفپوش استاندارد در ایران است و این کمک می کند که بازیکنان با شرایط زمین در مسابقات آسیایی عادت کنند.

اعلام برنامه ایران تا حضور در تایلند
تمرین تیم تا روز سه شنبه ادامه دارد و عصر سه شنبه به بازیکنان استراحت خواهیم داد. روز هفتم اردیبهشت عازم ازبکستان می شویم و روزهای نهم و دهم با تیم امید ازبکستان بازی می کنیم. همان شب و بلافاصله بعد از بازی به ایران بر می گردیم. تا روز چهاردهم به بازیکنان استراحت خواهیم داد و سپس عازم اصفهان می شویم و پنج جلسه تمرین در سالن نقش جهان داریم. اردوی نهایی هم از ۱۸ اردیبهشت آغاز می شود تا زمان سفر به تایلند برای مسابقات آسیایی.

دو روز دیرتر به تایلند می رویم
چون در دور اول مسابقات قهرمانی آسیا با قرعه استراحت مواجه شده ایم، دو روز دیرتر از سایر تیم ها وارد تایلند خواهیم شد. در واقع ۲۶ اردیبهشت مسابقات شروع می شود ولی تیم هایی مثل ایران که در دور اول استراحت دارند، بیست و پنجم به تایلند می روند و از بیست و هفتم مسابقاتشان شروع خواهد شد.

شناختی از حریفان نداریم
شناختی از هم گروه‌های ایران و در مجموع تیم های شرکت کننده در مسابقات آسیایی نداریم. میزان اطلاعات ما از تیم های حاضر، به شناختی بر می گردد که از تیم های بزرگسالان آنها داریم. به هر حال اگر یکی، دو مسابقه را تماشا کنیم، بهتر می توانیم درباره تیم ها صحبت کنیم.

قرعه ایران یک خوبی دارد یک بدی
اینکه در دور اول استراحت داریم یک خوبی دارد و یک بدی. خوبی این قرعه این است که می توانیم سایر حریفان را ببینیم و به شناخت نسبی از آنها دست یابیم. بدی آن هم این است که دیگر استراحت نداریم و باید چهار بازی متوالی انجام بدهیم. بهترین حالت برای تیم هایی است که دو بازی انجام می دهند، سپس قرعه استراحت دارند و مجددا دو بازی دیگر برگزار می کنند.

فرصت بازی با عراق و لبنان نبود
عراق درخواست داشت تا پیش از شروع مسابقات آسیایی، دو بازی تدارکاتی دیگر با ما در خاک خودش برگزار کند ولی زمان پیشنهادی آنها با برنامه ما برای سفر به فرانسه تداخل داشت و امکان جابجایی هم نبود. تیم لبنان هم درخواست بازی داشت که به آنها گفتیم می توانیم در ایران با شما دیدار کنیم که گویا شرایطشان فراهم نشد.

مهمترین دغدغه شناخت از تیم های دیگر است
مهمترین دغدغه ما این است که از سایر تیم ها شناختی نداریم و نمی دانیم آیا سطح تیم زیر ۲۰ سال آنها هم همانند سطح تیم های بزرگسالشان هست یا خیر. این مشکل را تمام تیم ها دارند و با گذشت چند بازی برطرف خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

احمد یکشنبه , ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

داش على صانعى خدا تو رو حفظ کنه براى این جوان ها موفق باشى داداش