کد خبر : 93961
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 - 12:36
-

برنامه‌ای که در «خواب» کمیته فوتسال و کفاشیان تصویب شد

برنامه‌ای که در «خواب» کمیته فوتسال و کفاشیان تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فدراسیون فوتبال ایران روز سه شنبه نامه کنفدراسیون آسیا مبنی بر نحوه برگزاری مسابقات فوتسال جام ملتهای آسیا را منتشر کرد؛ برنامه‌ای که چندی پیش به تصویب AFC رسیده بود و طی آن تیم‌های سراسر قاره آسیا در چهار منطقه آسه آن، جنوب و مرکز آسیا، شرق، غرب به مصاف

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فدراسیون فوتبال ایران روز سه شنبه نامه کنفدراسیون آسیا مبنی بر نحوه برگزاری مسابقات فوتسال جام ملتهای آسیا را منتشر کرد؛ برنامه‌ای که چندی پیش به تصویب AFC رسیده بود و طی آن تیم‌های سراسر قاره آسیا در چهار منطقه آسه آن، جنوب و مرکز آسیا، شرق، غرب به مصاف هم خواهند رفت.

برنامه ای که به ضرر ایران است
بر اساس تقسیم بندی انجام شده، در قسمت جنوب و مرکز آسیا تیم های ایران، افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و نپال به رقابت با یکدیگر می پردازند. این در حالی است که پیش از این تیم‌های اول تا سوم دوره قبلی جام ملتهای آسیا بدون برگزاری مسابقات انتخابی راهی این رقابتها می شدند.

در حالی که تصور می شد جام ملتهای سال ۲۰۱۸ هم بر این اساس پیش برود اما با برنامه ریزی کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا، تمامی تیم های حاضر در این قاره باید ابتدا در مرحله مقدماتی شرکت کنند؛ از جمله ایران، ازبکستان و تایلند سه تیم اول دوره قبلی جام ملتهای آسیا.

این برنامه ریزی بدون شک برای تیم های مدعی از جمله ایران تبعاتی در پی خواهد داشت. ایران که پیش از این به واسطه کسب مقامهای اول تا سوم بدون دردسر در جام ملتها حاضر می شد، حالا باید از ۲۰ تا ۳۰ مهرماه درگیر مسابقات مرحله مقدماتی آن هم در حضور یکی از تیم های مدعی آسیا یعنی ازبکستان باشد.

نقش علی کفاشیان چقدر است؟
این مسئله نه تنها برنامه های آماده سازی و اردوهای تیم ملی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه مسابقات لیگ برتر را هم با تعطیلی حداقل ۲۰ روزه (با احتساب اردوی تیم ملی) مواجه خواهد کرد. لیگ برتر فوتسال قرار است ششم تیرماه آغاز شود و تا ۱۲ شهریورماه نیم فصل اول آن به اتمام برسد. پس از آن تیم ملی در مسابقات آسیایی داخل سالن ترکمنستان حضور خواهد یافت و سپس، نیم فصل دوم از دهم مهرماه شروع می شود.

به نظر می رسد علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا با انفعال با این برنامه ریزی برخورد کرده و حتی گفته می شود فراموش کرده است این برنامه را به مسئولان کمیته فوتسال ارائه بدهد تا به این ترتیب مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا در برنامه ریزی لیگ دیده نشود.

لیگ ۵۰ روز تعطیل می شود؟
با این تفاسیر مشخص نیست نیم فصل دوم لیگ برتر که قرار بود از دهم مهرماه شروع شود، با برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا آیا دقیقا از همان تاریخ شروع خواهد شد یا خیر. در صورت آغاز نیم فصل از دهم مهر، حداکثر بتوان یک هفته از این رقابتها را برگزار کرد چرا که تیم ملی مجددا باید خود را برای مقدماتی جام ملتهای آسیا آماده کند.

این امکان هم هست که تیم ملی بعد از بازگشت از مسابقات آسیایی داخل سالن، اردوی دیگری را برای حضور در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا ترتیب ببیند. در این صورت لیگ برتر با تعطیلی عجیبی روبرو می شود یعنی از ۱۲ شهریور (پایان نیم فصل اول) تا ۳۰ مهر (پایان مسابقات مرحله مقدماتی جام ملتها). در واقع لیگ نزدیک به ۵۰ روز تعطیل می شود.

برنامه فوتسال ایران در یک نگاه کلی

ششم تیرماه: شروع لیگ برتر فوتسال

۲۸ تیر تا ۸ مرداد: جام باشگاه های آسیا – گیتی پسند نماینده ایران در این مسابقات است.

۱۲ شهریورماه: پایان نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال

۱۹ تا ۲۲ شهریور: فیفا دی فوتسال و امکان برگزاری چند بازی تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال

۲۶ شهریور تا ۵ مهرماه: مسابقات آسیایی داخل سالن

۱۰ مهرماه: آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر فوتسال

۲۰ تا ۳۰ مهرماه: مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا

۱۲ تا ۱۵ آذر: فیفا دی فوتسال و احتمال سفر تیم ملی فوتسال ایران به برزیل برای بازی با این کشور

۱۹ دی ماه: پایان مسابقات لیگ برتر فوتسال

۱۷ تا ۲۹ بهمن: مرحله نهایی مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا

تنها راه نجات ایران
ایران (یا هر کشور دیگر مدعی حضور در جام ملتهای آسیا) تنها یک شانس برای فرار از این برنامه فشرده دارند و آن به دست آوردن امتیاز میزبانی مسابقات جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۸ است. بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، فقط برای تیم میزبان این شانس قائل شده است که بدون حضور در مرحله مقدماتی، در جام ملتهای آسیا حضور یابد. AFC تا الان میزبان دوره بعدی مسابقات جام ملتهای آسیا را مشخص نکرده است و به نظر می رسد کشور ایران یکی از متقاضیان میزبانی این دوره از بازی ها باشد.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.