کد خبر : 94129
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 - 10:56
-

دبیری:از اتفاقاتی که در فوتسال می افتد آزرده خاطر هستیم/ متاسفانه می شنویم که می گویند چه بهتر که فلان تیم کنار کشید/اگر تصمیم بر این شد که آقایان ادامه بدهند، ما نیستیم

دبیری:از اتفاقاتی که در فوتسال می افتد آزرده خاطر هستیم/ متاسفانه می شنویم که می گویند چه بهتر که فلان تیم کنار کشید/اگر تصمیم بر این شد که آقایان ادامه بدهند، ما نیستیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،افشین دبیری به آخرین وضعیت تیم فوتسال دبیری و گمانه زنی‌ها برای کنار کشیدن این تیم از لیگ برتر فوتسال پرداخت و به سئوالی درباره شرط این باشگاه مبنی بر کنار کشیدن دبیر سازمان لیگ برای ادامه تیمداری پاسخ داد. دبیری همچنین از تیم فروشی در لیگ دسته اول به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،افشین دبیری به آخرین وضعیت تیم فوتسال دبیری و گمانه زنی‌ها برای کنار کشیدن این تیم از لیگ برتر فوتسال پرداخت و به سئوالی درباره شرط این باشگاه مبنی بر کنار کشیدن دبیر سازمان لیگ برای ادامه تیمداری پاسخ داد.

دبیری همچنین از تیم فروشی در لیگ دسته اول به دست «آقایان» خبر داد که به دنبال اجرای این طرح در لیگ برتر فوتسال هم بوده‌اند اما وی مقابل آن ایستاده است. مشروح گفتگو با رئیس هیات مدیره باشگاه دبیری در زیر می آید.

*  آقای دبیری! شفاف و صادقانه بگویید آیا فصل آینده در لیگ برتر فوتسال تیمداری می کنید یا خیر؟

–  اگر بخواهیم یک خبر قطعی را به شما بدهیم باید بگویم در هفته اول خردادماه جلسه ای تشکیل می شود و آن موقع مشخص خواهد شد تیمداری می کنیم یا نه.

* چرا تا ۴۰ روز مانده به آغاز لیگ برتر هنوز تکلیف تیمداری شما مشخص نیست؟

– اتفاقات سال گذشته باعث دلگیری ما شده است. ما در زمین مسابقه قهرمان لیگ بودیم. با یک امتیاز کمتر نایب قهرمان شدیم و همان یک امتیاز را در بازی با راه ساری که با رای کمیته فوتسال به سود حریف اعلام شد، از دست دادیم.

* مشکل اصلی فوتسال در حال حاضر از دید شما چیست؟

– ما از اتفاقاتی که در فوتسال می افتد آزرده خاطر هستیم. مگر می شود یک نفر این همه مدت سرپرست باشد؟ (علی کفاشیان) دبیر کمیته فوتسال هم که بازنشسته است. اینها مسائلی نیست که شرایط را برای کار در فوتسال بهتر کند. در این مدت هم در لیگ برتر و هم در لیگ دسته اول مشکلات زیادی رخ داده است. این وضعیت به نفع خانواده فوتسال نیست. شاید یکسری ها به خاطر جایگاهی که دارند، مجبور هستند انتقاد نکنند ولی ما دلسوز فوتسال هستیم و می خواهیم که به این وضعیت رسیدگی شود.

* راهکار شما برای رسیدگی به این وضعیت چیست؟

– ما از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال خواستیم تا برای فوتسال یک اتاق فکر با حضور کارشناسان، مربیان، اهالی رسانه و بازیکنان تشکیل بدهد تا نظرات کسانی که برای فوتسال زحمت می کشند را بشنود. اگر این شرایط مهیا شود، ما هم مثل سابق در لیگ فوتسال حضور خواهیم داشت. کشور ما این پتانسیل را دارد که در فوتسال حتی تا قهرمانی در جهان هم پیش برود اگر آرامش و برنامه ریزی در آن حاکم شود.

* اگر اشتباه نکرده باشم انتقادات مستقیم شما به علی کفاشیان و کاظم سلیمانی سرپرست و دبیر کمیته فوتسال است؟

– بله، از دید بنده کفاشیان می تواند وقت بیشتری برای فوتسال بگذارد. فوتسال الان مثل خانواده ای است که پدرش مشخص نیست. یادمان نمی رود زمان ریاست صادق درودگر در فوتسال، جو خانواده این رشته گرمتر بود. الان شرایطی پیش آمده که باشگاه ها خیلی راحت کنار می کشند و حتی متاسفانه می شنویم که می گویند «چه بهتر که فلان تیم کنار کشید.»  شنیدن این حرفها ما را آزرده خاطر می کند. کمیته فوتسال نباید بگذارد تیم هایی که حداقل ۱۰، ۱۲ سال تیمداری کرده اند، به راحتی از فوتسال بروند.

* آیا صحت دارد که شما شرط ادامه تیمداری در فوتسال را منوط به برکناری کاظم سلیمانی کرده اید؟

– باید صحبت شود. شاید سلیمانی از لحاظ فیزیکی حضور بیشتری نسبت به نفرات قبل داشته است ولی ایشان توانایی لازم برای کار در فوتسال را ندارد. سلیمانی خودش را در چه جایگاهی تصور کرده که می گوید به افرادی مثل وحید شمسایی و جواد اصغری مقدم اجازه کار به عنوان سرمربی – بازیکن نمی دهد. حرف ایشان قانونی نیست. بعد از این صحبتها، اهالی فوتسال از وی انتقاد کردند و او هم مجبور شد از موضع خود کوتاه بیاید. بعد از بازی دبیری با راه ساری هم سلیمانی شخصا درباره نتیجه آن تصمیم گرفت و ما را بازنده اعلام کرد. اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی گفته بود اگر پرونده به وی ارجاع می شد، رای به تکرار مسابقه می داد. در آن مسابقه نقض قانون رخ داده بود نه اشتباه داوری. متاسفانه سلیمانی در حق ما اجحاف کرد. مسائل دیگری هم هست که شاید در آینده راحتتر بتوان درباره آن صحبت کرد.

* چه مسائلی؟

– مسائلی از قبیل فروش امتیاز تیم ها. این کار جالبی نیست که یک تیم تلاش کند و به لیگهای بالاتر صعود کند ولی کمیته فوتسال آنرا بفروشد.

* بیشتر توضیح می دهید؟

– آقایان اعلام کردند اگر تیمی بخواهد از لیگ کنار بکشد، امتیازش توسط کمیته و هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال به فروش خواهد رفت. این حرفها جالب نیست. مگر می شود در مال غیر تصرف کرد؟ من هم خطاب به آنها گفتم در اینصورت شما را دادگاهی می کنم. تیم فروشی به آقایان مزه داده بود و متاسفانه کسانی هم که از قوانین اطلاع کافی نداشتند به این کار تن دادند.

* این اتفاق در لیگ برتر رخ داده بود؟

– خیر، فصل گذشته در لیگ دسته اول اتفاق افتاده بود. حالا آقایان می گویند با پول آن ساختمانی برای فوتسال خریده ایم. مگر می شود که در مال غیر تصرف کرد و به فرض خرید ساختمان، خوشحال هم بود؟ این کارها غیر قانونی است.

* به هر حال پاسخ شفافی به این سئوال ندادید که آیا شرط تیمداری شما کنار گذاشتن کاظم سلیمانی است یا خیر؟

– بله. البته بعد از خروجی اتاق فکر که ما از آقای تاج درخواست تشکیل آنرا داده ایم، تصمیم می گیریم. باید در این اتاق فکر حرف صاحبنظران شنیده شود. آن موقع اگر تصمیم بر این شد که آقایان ادامه بدهند، ما نیستیم. اگر تصمیم گرفتند شرایط بهتر شود، ما به کارمان ادامه خواهیم داد.

* این شرایط بهتر یعنی برکناری دبیر کمیته فوتسال؟

– نه فقط این مورد بلکه برنامه ریزی مناسب برای فوتسال را هم شامل می شود. فوتسال نیاز به آدمهای دلسوز و برنامه ریزی های خوب دارد. من دو سال پیش حرفهایی زدم که منجر به محرومیتم شد. نمی گویم کارم درست بوده ولی در حرفهایم صداقت بوده است. الان هم به خاطر منافع خودم حرف نمی زنم بلکه دلم برای فوتسال می سوزد. ان شاءالله تا دوم یا سوم خرداد یا شرایطی فراهم می شود که قوی تر در لیگ برتر حاضر می شویم و یا اگر شرایط فراهم نشود، از لیگ کنار می کشیم مثل تیم هایی مثل منصوری، تام ایران خودرو، فیروز صفه، میثاق و ….

* چرا جواد اصغری مقدم باوجود داشتن کارنامه خوب از دبیری جدا شد؟

– ما از اصغری مقدم رضایت کامل داشتیم. او فصل گذشته بهترین کارنامه را بر جای گذاشت. نخواستیم در این مسائل، آسیبی به جواد برسد. برای همین رضایتنامه اش را دادیم و دستش را برای انتخاب تیمش باز گذاشتیم.

* خبر دارید اصغری مقدم در آستانه حضور در تاسیسات است؟

– بله، برای او هرجا که باشد آرزوی موفقیت می کنیم.

* با این حساب در صورت تیمداری، چه کسی سرمربی دبیری خواهد شد؟

– اگر تصمیم به تیمداری بگیریم، گزینه های داخلی و خارجی را مدنظر داریم. باید دید کدام مربیان تا آن موقع هستند و چه تصمیمی خواهیم گرفت.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

آقای دبیری فقط به فکر آسیب ندیدن جواد اصغری بودین؟؟؟
پس بقیه چی؟
نابودی بازیکنان بومی شما یعنی نابودی فوتسال تبریز؟؟
به فکر اونا نیستید؟
آیا با اینجور دیدگاه های غریبانه برادرتون هم میخوان برن شورای شهر؟؟؟
شنیدیم از بچه ها که متاسفانه کسی از خانواده دبیری پاسخگوی بچه های تیم نیست متاسفیم براتون به عنوان یه همشهری
اینجوری برین کنار بهتره و برادرتون هم انتخاب نشه بهتر شما به فکر شهر و اعتبارش نیستین اونوقت به فکر اصغری مقدم هستین
تاسف