کد خبر : 94379
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 - 13:06
-

گالان: به داوران فوتسال ایران اعتقاد دارم و آن‌ها آینده خوبی دارند/ امیدوارم یک داور از ایران در المپیک قضاوت کند

گالان: به داوران فوتسال ایران اعتقاد دارم و آن‌ها آینده خوبی دارند/ امیدوارم یک داور از ایران در المپیک قضاوت کند

به‌ گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پدرو گالان مدرس اسپانیایی فیفا امروز در نشست خبری که در فدراسیون فوتسال برگزار شد، گفت: زمانی که دعوتنامه از ایران بدستم رسید، بدون هیچ وقفه‌ای و به سرعت این دعوتنامه را قبول کردم که مسئول داورانی هستم که در جام جهانی کلمبیا داوری کردند. داوران ایرانی بسیار عالی

به‌ گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پدرو گالان مدرس اسپانیایی فیفا امروز در نشست خبری که در فدراسیون فوتسال برگزار شد، گفت: زمانی که دعوتنامه از ایران بدستم رسید، بدون هیچ وقفه‌ای و به سرعت این دعوتنامه را قبول کردم که مسئول داورانی هستم که در جام جهانی کلمبیا داوری کردند. داوران ایرانی بسیار عالی قضاوت کردند. قطعاً داوری فوتبال ایران مثل تیم ملی ایران در یک سطح است، این دلیلی بود که بنده قبول کردم که به ایران بیایم. همانطور که در این چند روز هم گفتم، به داوران ایرانی صددرصد اعتقاد دارم. من کلاس‌ها و  جلسات زیادی را در خصوص داوری فوتسال داشتم و در این دوره که داوران ایرانی و در دپارتمان داوری ایران بودم، در واقع یک کار بسیار حرفه‌ای انجام شده و خیلی تحت‌تأثیر قرار گرفتم. زمانی که دیدم دپارتمان داوری و کمیته داوران چقدر نزدیک نزدیک به داوران عمل می‌کنند، نه اینکه فقط بخواهم کمیت را ملاک قرار دهم، بلکه کیفیت هم در اینجا عالی است و برای آینده داوری فوتسال ایران روزهای خوبی را می‌بینم و به عنوان مدرس رسمی فیفا این نوید را می‌دهم که داوران فوتسال ایرانی در آینده نزدیک در تاپ‌ترین سطح دنیا باشند. جا دارد که من تشکر ویژه‌ای بکنم از دپارتمان و کمیته داوران که به نحو احسن کارشان را انجام دادند.

وی افزود: من خیلی از فوتسال ایران آشنایی دارم چون دوست صمیمی آقای خسوس کاندلاس هستم و هر وقت که با همدیگر هستیم با هم در مورد فوتسال ایران با هم گفت‌وگو می‌کنیم. من در ۷ جام جهانی اخیر که توسط فیفا برگزار شد حضور داشتم و برنامه پیشرفت فوتسال ایران را در جام جهانی کلمبیا را به عینه دیدم.

مدرس اسپانیایی داوری عنوان کرد: همانطور که می‌دانید سطح فوتسال ایران و داوری فوتسال ایران در آسیا در بالاترین رده است و خیلی جالب است که بدانید فقط ۲ داور در جهان بودند که در تاپ‌ترین لیبل داوری کردند و در ۳ جام جهانی حضور داشتند، یکی از اسپانیا و یکی از ایران. رسیدن به بالاترین سطح قطعاً کار راحتی نیست، باید هر روز کار کرد، با تمرینات نوین آمادگی جسمانی،‌قوانین داوری و موضوعات آموزشی باید کار کرد و به روز شد و در واقع برای این پیشرفت، نقش و وظیفه دپارتمان داوری بسیار مهم و حساس است. این حس شخصی خود من است که تا وقتی که قبل از اینکه دپارتمان جدید داوری شروع به کار کند، در واقع زیاد به داوران فوتسال توجهی نمی‌شد و این را در این چند روز متوجه شدم که اعضای دپارتمان داوری همانطور که در فوتبال و فوتبال ساحلی کار می‌کنند، همان اندازه هم به فوتسال توجه می‌کنند و وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند و خب قطعاً نتیجه این تلاش‌ها را در آینده‌ای نزدیک خواهید دید و امیدوارم که یک داور از فوتسال ایران در المپیک آینده داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که داوران ایرانی در جام جهانی درخشش خوبی داشتند، اظهار داشت: قطعاً برنامه‌ای که شما دنبال آن هستید از برنامه‌ای که در رامسر شروع شد، آغاز شده و همانقدر که دپارتمان تلاش می‌کنند این کلاس را برگزار کنند نشان دهنده این است که برنامه‌ای بسیار جدی برای آینده دارد و من می‌خواهم این را بگویم که عملکرد داوری فوتسال ایران در جام جهانی کلمبیا بسیار عالی بود و متأسفانه چون تیم ملی ایران جزو چهار تیم برتر دنیا قرار گرفت و به نیمه نهایی صعود کرد، دیگر نمی‌شد از داور ایرانی استفاده کرد و من مطمئنم که در  جام جهانی بعدی، داور فوتسال ایرانی در تاپ‌ترین لیبل خواهند بود.

مدرس رسمی داوری فیفا در پاسخ به این سؤال که چقدر از لیگ فوتسال ایران شناخت دارد و داوری در لیگ ایران را چطور دیده‌اند، اظهار داشت: بله، قطعاً من لیگ فوتسال ایران را پیگیری می‌کنم همانطور که تمام لیگ‌های دنیا را پیگیری می‌کنم و از آنجایی که خسوس کاندلاس به بنده نزدیک است، همیشه بازی‌ها را پیگیری می‌کنیم و همیشه به من می‌گوید که این بازیکن و این تیم‌ها خوب هستند و نکات مثبت و منفی داوران را کنترل و پیگیری می‌کنم.

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم که دپارتمان و کمیته داوران فدراسیون فوتبال مخصوصاً در بخش فوتسال راه درستی را می‌روند، فیفا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، بسیاری از قوانین فوتسال را تغییر دهد و ما در ماه نوامبر امسال جلسه بزرگی در فیفا تشکیل خواهیم داد و در رابطه با تغییر قوانین و آینده فوتسال تصمیماتی خواهیم گرفت. آینده فوتسال بر چهار قسم تشکیل می‌شود، یک؛ قوانین بازی، دو: تمرینات آمادگی جسمانی، ۳، وضعیت بدنی و بحث سطوح بین‌المللی و زبان انگلیسی خواهد بود و این چهار پایه یک میز و اجرای این کارها توسط دپارتمان داوری خواهد بود. من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم زمانی که متوجه شدم دپارتمان داوری دراختیار داوران فوتسال گذاشته شده و در واقع این از کنترل کردن و آنالیز کردن شرایط بدنی و جسمانی داوران خیلی حساس و مهم است. فوتسال امروز بسیار سریع است و در کشور ما و در اسپانیا بازیکنی به نام ریکاردینیو داریم و زمانی که بازی به سرعت انجام می‌شود، جابجایی برای داور بسیار سخت می‌شود و با استفاده از این ساعت‌های جدید ما می‌توانیم روی داورانمان تست انجام دهیم و بفهمیم که در چه سطحی از آمادگی جسمانی قرار دارند و فکر می‌کنم تفکر و عقیده بسیار خوبی از سوی دپارتمان داوری است که دراختیار داوران گذاشته شده است. من مطمئن هستم که در آینده‌ای بسیار نزدیک، تیم فوتسال ایران در بالاترین سطح خواهد بود و این وظیفه دپارتمان و کمیته داوری است که سطح داوری فوتسال را مثل تیم ملی فوتسال یکسان کند و من مطمئن هستم که اگر به همین صورت اقدام شود و با داوران کار کنند، قطعاً به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک عقیده و تفکر بسیار خوبی امسال انجام شد و آن این است که در کلاس دانش‌افزایی فوتسال، ناظران داوری به همراه داوران در یک کلاس با همدیگر حضور پیدا کردند، در واقع این خیلی مهم و خوب است که وقتی ما اطلاعات جدید داوری را دراختیار داوران می‌گذاریم، همان اطلاعات را هم دراختیار ناظران بگذاریم و داوران و ناظران داوری در این کلاس با یکدیگر به تمامی مواردی که ما گفتیم گوش می‌کردند و قطعاً این موارد را در مسابقات فصل پیش‌رو اجرا خواهند کرد. ما در طی این دوره آموزشی، کار تمرین عملی انجام دادیم و در واقع تمرینات ما تشکیل شده بود از تمرینات نوین و به روز داوری فوتسال جهان. این کلاس از لحاظ بحث دانش داوری و آمادگی جسمانی و مباحث عملی به طور کامل همه موارد را پوشش داده بود و کلاس خوبی بود و در واقع این لازمه پیشرفت و توسعه داوری فوتسال خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.