کد خبر : 94604
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1396 - 15:41
-

سفال‌منش: بازیکنانم برای اولین‌بار از کشور خارج شدند!/ هیچ گاه از سورپرایز ایران حرف نزدم

سفال‌منش: بازیکنانم برای اولین‌بار از کشور خارج شدند!/ هیچ گاه از سورپرایز ایران حرف نزدم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال فوتسال ایران، شهاب الدین سفال‌منش، مربی ایرانی تیم ملی فوتسال زیر بیست سال لبنان با این تیم در اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده و موفق به صعود با آن به مرحله حذفی شد. اما شاگردان سفال منش دیروز (دوشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال فوتسال ایران، شهاب الدین سفال‌منش، مربی ایرانی تیم ملی فوتسال زیر بیست سال لبنان با این تیم در اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده و موفق به صعود با آن به مرحله حذفی شد. اما شاگردان سفال منش دیروز (دوشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر دو به ایران باختند و ازمسابقات کنار رفتند.

شهاب سفال‌منش درباره مصاف با ایران اظهار کرد: ابتدا لازم می‌دانم بابت صعود تیم ملی ایران تبریک بگویم. این تیم فراتر از حد آسیاست و رو به جلو حرکت می‌کند. بازیکنانی که تلاش‌شان را دیدم، آینده‌های فوتسال ایران هستند. امیدوارم این تیم با شایستگی قهرمان مسابقات شود و بازی با آن‌ها برای لبنان تجربه گران بهایی بود. تجربه بازیکنان ایران کجا و تجربه لبنانی‌ها کجا؛ لبنانی که در ابتدای راه است تا در برنامه بلند مدت به موفقیت برسد.

او افزود: در هر صورت این یک رقابت است و ما به عنوان مربی حرفه‌یی نیاز است استراتژی‌های تیم خودمان را داشته باشیم. من همیشه به عنوان ایرانی در مقابل تیم‌های دیگر حاضر می‌شدم اما دیروز به عنوان یک ایرانی مقابل تیم ملی کشورمان حاضر شدم. به هر حال وقتی مقابل ایران قرار می‌گیری،‌ متوجه می‌شوی چقدر تفاوت‌ها زیاد است و افتخار می‌کنی، ملیتی داری که در فوتسال دنیا و آسیا حرف اول را می‌زند. من در هر کشوری که باشم، به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم. بازی با ایران برای من رقابت و چالش جدیدی بود و آن را به عنوان توشه‌ای در آینده همراهم خواهم داشت.

سرمربی تیم ملی لبنان هم‌چنین تصریح کرد: قبل از مسابقه با ایران، مصاحبه‌ای از من به نقل از سایت AFC در رسانه‌های ایرانی منتشر شده که در آن به نقل از من عنوان شده بود می‌خواهم ایران را سورپرایز کنم. نمی‌دانم چرا این جمله از جانب من عنوان شده است؛ هیچ تیمی نمی‌تواند در آسیا ایران را سورپرایز کند. کسانی که از نشست خبری این جمله را انعکاس داده‌اند، سلامت خبر برایشان مهم نبود چون هیچ عقل سلیمی این حرف را نمی‌زند.

شهاب سفال‌منش صانعی

به جز سفال‌منش، ایرانی‌های زیادی با عناوین مختلف در مسابقات زیر بیست سال آسیا حضور دارند. از علی تارقلی‌زاده، علی کفاشیان گرفته تا حسین شمس و عباس ترابیان. سفال‌منش در این باره بیان کرد: من با این بزرگان دیدارهایی داشته‌ام و باهم درباره نحوه آماده‌سازی تیم، صحبت کرده و تجربیات‌مان را به یکدیگر انتقال دادیم. درست است که در طول چهل دقیقه بازی، رقیب هستیم اما در نهایت رفیق بوده و داخل مجموعه فوتسال باهم ارتباط داریم. حسین شمس هم این‌جاست و به اتفاق سایر دوستان به من لطف داشت و از تحولی که در فوتسال لبنان ایجاد شده، تمجید کرد.

دستیار پیشین وحید شمسایی در لیگ برتر درباره ادامه همکاری‌اش با تیم ملی لبنان توضیح داد: قراردادم با لبنان برای هدایت تیم ملی بزرگسالان است اما تعهد کردم امیدها را هم به مسابقات آسیایی بیاورم چون در آینده قرار است تلفیقی از بزرگ‌ها و امیدها در تیم ملی داشته باشیم. من در ماه رضان، در ایران هستم و سپس به لبنان برمی‌گردم تا تیم ملی را آماده  المپک آسیایی و سپس بازی‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا کنم. قرادادم نیز بعد از انتخابی جام ملت‌های آسیا تمام می‌شود. به اعتقادم لبنان کشوری است که در فوتسال پتانسل دارد. ما در فرصت چهل روزه تغییری را ایجاد کردیم و این تغییر در نتایج و نحوه بازی لبنان به چشم آمد. ما اگر خوش شانس بودیم می‌توانستیم به عنوان تیم اول صعود کرده و به ایران نخوریم اما با تفاضل به عنوان تیم دوم راهی یک چهارم نهایی شدیم.

 

photo_2017-05-23_15-01-49

سفال‌منش خاطرنشان کرد: نکته جالب فوتسال لبنان این است که بسیار مورد توجه تماشاگران است. آن‌ها لیگ بسیار پویایی دارند و مسابقات‌شان در دو سطح لیگ یک و دو،‌ بانوان و زیر هجده سال برگزار می‌شود. همیشه لبنان در مسابقات بین‌المللی یک توریست بوده و صعود نکرده ولی الان نظم و استراتژی ایجاد شده و امیدوار به تغییر هستیم. عمده مشکل لبنان، نداشتن زمان کافی برای دیدن لیگ و کار با بازیکنان بود. ما با توجه به زمان کم نتوانستم بازی تدارکاتی برگزار کنیم؛ حتی از ایران درخواست بازی تدارکاتی داشتیم اما برنامه آن‌ها فشرده بود و تنها با دو بازی به مسابقات آمدیم. به هر حال بازی به بازی کسب تجربه شد چون تجربه در قالب بازی به دست می‌آید. با این حال تمام بازیکنان، اولین سفر خارج از کشور خود را تجربه می‌کردند. در حالی که بازیکنان ایران، همه در یک سطح هستند. شاید اگر تیم دوم، سوم یا چهارم را هم تشکیل دهند، می‌توانند با آن‌ها موفق شوند. فیزیک بسیار مناسب بازیکنان ایران، زبان زد بوده و مهارت‌های فردی آن‌ها و شوت‌زنی‌شان فوق‌العاده است. آن‌ها در کار تیمی هم نشان دادند که هماهنگ هستند. نکته دیگر بحث باور است؛ بازیکنان ایران مثل یک بازیکن بیست ساله فکر نمی کنند.

سرمربی تیم ملی لبنان تاکید کرد: دلیل این موفقیت‌ها، تجربه بازی‌های مکرر در لیگ و بازی‌های دوستانه با اوکراین، روسیه، فرانسه و عراق است. آن‌ها باوری فراتر از تیم ملی بیست ساله دارند و خام نیستند بلکه جوان‌هایی باتجربه‌اند. ما در طول بازی، نوسان آن‌چنانی را از ایران ندیدیم اما در لبنان با تعویض‌ها نوسان ایجاد می‌شد. به همین دلیل یکی از بهترین تیم‌های جوانی بود که از ایران دیدم. ناظم الشریعه، صانعی و ترابیان در استعدادیابی تیم ملی امید کمک کردند و تیمی را آماده کردند تا چشم‌انداز خوبی برای ۲۰۲۰ به وجود آورد. آن‌ها نسلی را درست کرده‌اند که می‌تواند پشتوانه تیم ملی باشد تا ما نگران نسل های جدید نباشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.