کد خبر : 95225
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1396 - 14:05
دسته‌بندی نشده
-

فردای فوتسال ایران هم قهرمان آسیاست

فردای فوتسال ایران هم قهرمان آسیاست
زیر ۲۰ ساله‌های فوتسال ایران آینده درخشان فوتسال ایران را به رخ کشیدند و این قهرمانی از این منظر امیدبخش بود که فردای فوتسال ایران را پرشور جلوه می‌داد‌.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، جام ملت‌های فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا در سال ۲۰۱۷ به میزبانی تایلند برگزار شد که شاگردان علی صانعی بعد از چهار پیروزی پیاپی ۶ بر صفر مقابل مغولستان، ۵ بر یک برابر امارات، ۶ بر یک در دیدار با چین و ۱۰ بر صفر در تقابل با قرقیزستان به‌عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

فوتسالیست‌های امید ایران پس از صدرنشینی قاطع و ۱۲ امتیازی در مرحله گروهی، در جمع هشت تیم پایانی توانستند با نتیجه ۶ بر ۲ از سد لبنان عبور کنند و بعد هم در دیداری حساس که به وقت‌های اضافه کشیده شده بود تایلند میزبان را با حساب ۷ بر ۵ از پیش رو بردارند تا علاوه بر کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۸ جوانان آرژانتین به فینال این رقابت‌ها راه یابند.

از سوی دیگر تیم ملی عراق نیز در مرحله گروهی ۵ پیروزی به دست آورد و بعد از آن به ترتیب مقابل ژاپن و ازبکستان به برتری رسید تا به مسابقه پایانی صعود کند.

فینال جام ملت‌های فوتسال امید آسیا در سالن بانکوک آره‌نا برگزار شد که ملی‌پوشان ایران با ترکیب شهبازی، لطفی، طاهری، قهرمانی و خدادادی به زمین آمدند و توانستند توسط سهند رضاپور و یک گل به خودی نیمه اول را با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود تمام کنند.

صانعی نسبت به نیمه اول در آغاز نیمه دوم رضاپور را جایگزین قهرمانی در ترکیب اولیه کرد و در حفظ نتیجه نیز موفق بود؛ عراقی‌ها نیز که چیزی برای از دست دادن نداشتند از ۱۰ دقیقه مانده به پایان مسابقه روی به سیستم پاور پلی(استفاده از پنج بازیکن) آوردند ولی تاکتیک آنها جواب نداد تا فوتسالیست‌های ایرانی با برتری ۲ بر صفر به قهرمانی آسیا برسند.

تایلند هم با پیروزی ۸ بر یک مقابل ازبکستان عنوان سومی رقابت‌های فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا را به دست آورد.

تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران هم در اسفندماه ۹۴ موفق شده بود بر سکوی نخست آسیا قرار بگیرد که حالا فوتسالیست‌های امید به این افتخار دست پیدا کردند.

منبع: ایران ورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.