کد خبر : 95902
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1396 - 14:19
-

پایان تلخ قدیمی‌ترین و پرافتخارترین تیم فوتسال شمال‌غرب کشور

پایان تلخ قدیمی‌ترین و پرافتخارترین تیم فوتسال شمال‌غرب کشور

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اشتباه فاحش داور بازی تیم‌های شهروند ساری با دبیری تبریز در فصل گذشته منجر به انصراف تیم دبیری از لیگ برتر فوتسال کشور شد.دبیری تبریز ‌در این بازی نیمه نخست را با نتیجه ۴ بر ۱ واگذر کرده بود، اما در نیمه دوم این تیم موفق شد بازی را

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اشتباه فاحش داور بازی تیم‌های شهروند ساری با دبیری تبریز در فصل گذشته منجر به انصراف تیم دبیری از لیگ برتر فوتسال کشور شد.دبیری تبریز ‌در این بازی نیمه نخست را با نتیجه ۴ بر ۱ واگذر کرده بود، اما در نیمه دوم این تیم موفق شد بازی را به تساوی کشاند. اما با اشتباه فاحش داور تیم شهروند ساری به گلی دست یافت که خود داور ابتدا نپذیرفته بود. جو سالن و اعتراض شدید هواداران تیم ساری و سالن متشنج مسابقه سبب شد که تیم دبیری به رختکن مسابقه رود. شرایط ادامه بازی فراهم نشده و در نهایت قرار شد کمیته انضباطی در مورد این بازی و یک دقیقه باقیمانده آن نظر دهد که در نهایت این بازی به ۵ بر صفر به سود تیم ساری اعلام شد و حق تیم دبیری کاملا نادیده انگاشته شد.

دبیری تبریز در ادامه مسابقات عملکرد فوق العاده‌ای داشته و در هفته‌های پایانی ۲ مدعی دیگر قهرمانی مس سونگون و گیتی‌پسند اصفهان را مغلوب کرد و در نهایت تنها با اختلاف یک امتیاز قهرمانی را از دست داد.

شاید همان امتیازی که در بازی با شهروند ساری برای تیم دبیری داده نشده بود.

زمزمه های عدم تیمداری

در اردیبهشت ماه جواد اصغری‌مقدم بازیکن مربی تیم دبیری تبریز از این تیم جدا و به تاسیسات پیوست. فرهاد فخیم و حمید احمدی با دریافت رضایت‌نامه در تمرینات تیم مس سونگون حضور یافتند. با این وجود هنوز اعتقاد همگان بر این بود که تیم دبیری در مسابقات لیگ حضور خواهد یافت، شاید با تیم جوان شده و حتی امیدهایش.

اول خرداد شهرام دبیری مدیر عامل باشگاه دبیری از احتمال عدم تیمداری دبیری خبر داده و عنوان کرد: باتوجه به اتفاقاتی که در فصل گذشته رخ داد، شاید دیگر تیم‌داری نکنیم و البته این موضوع به صورت رسمی و قطعی نشده است.

حضور افشین دبیری رئیس هیأت مدیره باشگاه دبیری تبریز در جلسه مدیران باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال با مسؤولان کمیته فوتسال این تصور را به وجود آورد که دبیری در مسابقات حضور خواهد داشت، اما افشین دبیری با سخنانی تند و حملاتی بی‌سابقه به ضعف و ناکارآمدی سلیمانی سرپرست دبیری کمیته فوتسال، با بیان اینکه دیگر انگیزه‌ای برای ادامه تیمداری ندارد از شروع روند واگذاری امتیاز و کناره‌گیری تیمش از لیگ‌ برتر۹۶ خبر داد.

وی علت کناره‌گیری باشگاه دبیری از تیمداری را بی‌کفایتی سلیمانی سرپرست دبیری کمیته فوتسال اشاره کرد که منجر به از دست رفتن قهرمانی تیمش در فصل گذشته شده بود.

فرزین دبیری نیز از اولویت واگذاری تیم فوتسال باشگاه دبیری با تیم‌های استان اشاره کرده و عنوان کرد: آقای دکتر شهرام دبیری یکی از مالکین تیم خواستار حضور در مسابقات هستند، اما آقای افشین دبیری دیگر مالک تیم به دلیل احجاف صورت گرفته انگیزه‌ای برای تیمداری نداشته و ایشان که رئیس هیأت مدیره باشگاه هستند و همچنین من که قائم مقام باشگاه بوده و کارهای اجرایی تیم را می‌کنم، مخالف تیمداری در لیگ هستیم.

فرزین دبیری گفت: این تصمیم به معنای انحلال باشگاه نبوده و در رشته‌های پایه در فوتبال و فوتسال و سایر رشته‌ها تیمداری خواهیم کرد.

چند روز بعد افشین دبیری عنوان کرد که با اتفاقاتی که فصل گذشته برای تیم افتاده است با آقای دکتر دبیری جلساتی را برگزار و در نهایت وی را متقاعد کردیم که در مسابقات حضور نیابیم.

وی افزود: ۲ ماه دوندگی کردیم تا اثبات کنیم نتیجه بازی ما با شهروند ساری باید تغییر کند و اگر این اتفاق می‌افتاد، ما قهرمانی را از دست نمی‌دادیم. مستنداتی که ارائه کردیم، نتوانستیم سلیمانی را قانع کنیم تا پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع دهد، با این حال ماجرای قهرمان نشدن ما، تنها دلیل انحلال تیم نبود و مشکلات بسیار زیادی در مدیریت فوتسال ایران وجود دارد.

افشین دبیری در مورد اینکه چرا با تیم امیدهایشان در مسابقات شرکت نمی‌کند نیز گفت: اگر ۱۰ سال پیش بود با بازیکنان امید شرکت می‌کردیم اما الآن هواداران از ما انتظار رتبه اول تا سومی را دارند، البته شاید روزی به فوتسال بازگردیم.

جواد ششگلانی رئیس فوتبال استان آذربایجان‌شرقی نیز اظهار داشت: ‌باشگاه دبیری هنوز انصراف خود را به صورت مکتوب ارائه نکرده و ما همچنان تیم دبیری را به رسمیت می‌شناسیم و با آقای دکتر دبیری صحبت کردم و خواستم که تا حد امکان تیم حفظ نمایند.

وی گفت: دبیری تبریز از تیم‌های ریشه‌دار فوتسال کشور است و امیدوارم همچنان شاهد حضور این تیم در مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور باشیم.

در این مدت علیرضا عسگری هم از تیم دبیری رضایت‌نامه گرفته و به تیم مس سونگون پیوست.

وساطت تاج برای بازگشت دبیری تبریز

به دنبال قطعی شدن کناره‌گیری تیم فوتسال دبیری تبریز و عدم تیمداری این باشگاه، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور با دکتر شهرام دبیری تماس گرفته و ضمن دادن قول مساعد برای رسیدگی اعتراض باشگاه دبیری، از وی خواست که از تصمیم خود مبنی بر عدم تیمداری منصرف شوند.

چند ساعت بعد جلسه هیأت مدیره باشگاه دبیری تبریز تشکیل شد با وجود اکثریت آرا به عدم تیمداری، به احترام دکتر دبیری که موافق حضور تیم بود، قرار شد تیم دبیری در مسابقات حضور یابد.

فرزین دبیری در این مورد گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت هافمن امضا کردیم و قرار است مدیریت تیم را ما بر عهده داشته باشیم اما نام تیم «هافمن» خواهد شد.

افشین دبیری هم در مورد این تصمیم گفت: با آقای حمیدیه مدیرعامل شرکت هافمن هم صحبت کردیم تا تیم را در اختیار ایشان بگذاریم و وی عنوان کرد که نمی‌تواند به یکباره تیمداری کند و بر همین اساس مقرر شد مدیریت تیم و پیگیری کارها برای جذب بازیکن و مربی توسط مهندس فرزین دبیری صورت گیرد و آقای حمیدی هم هزینه های تیم را تقبل کنند.

اطلاعیه باشگاه مس سونگون

رئیس هیأت مدیره باشگاه دبیری تبریز در مورد رفتن بازیکنان دبیری به مس گفت: مشکلی در این مورد وجود ندارد و با باشگاه مس توافق کرده بودیم که اگر تیمداری کنیم بازیکنان به تیم دبیری بازگردند.

ساعاتی بعد باشگاه مس سونگون با صدور اطلاعیه ای بازگشت تیم دبیری را تبریک گفت. اما در متن اطلاعیه مطالبی بود که می توانست به شکاف ۲ باشگاه منجر شود.

باشگاه مس سونگون در این اطلاعیه آورده بود: درحدود سه هفته از حضور این بازیکنان دبیری در تمرینات آماده‌سازی مس می‌گذرد و بخشی از استراتژی باشگاه بر اساس جذب این بازیکنان پایه‌ریزی شده و اعلام ناگهانی باشگاه دبیری برای تیمداری مجدد ضربه فنی بزرگی به باشگاه مس محسوب می‌شود.

باشگاه مس سونگون ورزقان با توجه به جمیع جهات اشاره شده و با توجه به اینکه یکی از اهداف اساسی خود را اعتلای ورزش آذربایجان می‌داند در آینده نزدیک و پس از مشورت با بازیکنان مورد نظر‌، کادرفنی و هیأت مدیره محترم باشگاه‌ نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام می‌کند.

جلسه مدیران باشگاه دبیری و مس

به دنبال اطلاعیه باشگاه مس، جلسه‌ای بین مدیران باشگاه مس و دبیری برگزار شد.

فرزین دبیری قائم مقام باشگاه دبیری در خصوص این جلسه که با محمدرضا کافی، مدیرعامل باشگاه مس برگزار شد، اظهار داشت: آقای کافی معتقد بود که اگر این سه بازیکن از مس بروند،‌ شاکله این تیم به هم می‌ریزد و گفت حاضریم یکی از این بازیکنان را بدهیم. مدیران شرکت هافمن تأکید داشتند که تیمی در حد رده‌های اول تا سوم جدول بسته شود وگرنه حاضر نیستند کمکی به ما کنند و احتمال انحلال دوباره تیم زیاد است و در این صورت تمام تمرکز خود را روی نتیجه گرفتن تیم همشهری خود معطوف می‌کنیم.

حبیب کلاشی عضو هیأت مدیره باشگاه دبیری تبریز نیز عنوان کرد: فکر نمی‌کنم هنوز به لیگ برتر بازگشته باشیم. قرار بود که ما اگر بتوانیم بازیکنانمان را پس بگیریم در مسابقات شرکت کنیم و با این شرایط عدم حضور ما در لیگ برتر قطعی است.

وی افزود: مسی‌ها با ما دوست هستند اما نمی‌توانیم به آقای کافی بگوییم که شما تیمتان را تضعیف کنید چون‌که آقای تاج با ما تماس گرفته‌اند.

تلاش مدیران دبیری برای بازگرداندن بازیکنانی که از دبیری جدا شدند و به مس سونگون رفتند، بی‌نتیجه بود و شرکت هافمن هم دیگر حاضر به کمک مالی به تیم دبیری نشد. مسأولان دبیری هم تصمیم گرفتند از لیگ برتر کناره‌گیری کنند.

شهرام دبیری درباره جلسه مدیران باشگاه دبیری اظهار داشت: اکنون دیگر بازیکنی نمانده که بخواهیم او را جذب کنیم.

شهرام دبیری درباره شائبه عدم تیمداری این باشگاه به خاطر تصمیم برای خرید تراکتورسازی، تاکید کرد: اصلا چنین چیزی صحت ندارد. ما همیشه سعی کردیم چه به صورت شخصی و چه در شورای شهر تبریز از تیم تراکتورسازی حمایت کنیم. تیمداری در فوتسال عشق و علاقه ماست و مربوط به یکی، ۲ سال هم نیست.

سکانس پایانی: کناره‌گیری قدیمی‌ترین تم فوتسال شمال‌غرب کشور

افشین دبیری روز گذشته تایید کرد که به علت اینکه امکان بازگشت بازیکنان دبیری حاضر در مس فراهم نشد، باشگاه دبیری تبریز در لیگ برتر فوتسال کشور تیمداری نخواهد کرد و از تصمیم خود برای حضور در این رقابت ها منصرف شدیم.

تیم فوتسال دبیری تبریز در سال ۱۳۸۰ در لیگ برتر فوتسال کشور حضور داشته و قدیمی‌ترین تیم شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

این تیم در سال ۹۲ به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتسال کشور دست یافته و در سال ۹۵ نیز به نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یافته بود.

دبیری تبریز در سال ۱۳۹۳ به مقام سوم باشگاه‌های آسیا هم دست یافته بود.

بدین ترتیب پرونده حضور این تیم ریشه‌دار و محبوب تبریز در لیگ برتر فوتسال کشور بسته شد، هر چند خود مدیران باشگاه عنوان کردند شاید این کناره‌گیری موقتی باشد و روزی دوباره با قدرت به این رشته بازگردند.

قطع‌به‌یقین عدم حمایت از بخشی خصوصی سبب شد یکی از مجموعه‌هایی که سال‌ها بدون هیچ چشمداشتی و خالصانه در ورزش کشور حضور داشت، از ورزش قهرمانی کناره‌گیری کرده و تنها در رشته پایه تیمداری نمایند.

منبع:فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی جمعه , ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

بازیکن بود اینا همش بهونه هست واقعیت مساله اینه وقتی برا قهرمانی ببندن تیم رو باید به اندازه تیم های دیگه خرج کنن اما آقایون به جای پیشنهاد مالی برابر و یا مقداری پایین تر از بازیکن های تیم های دیگه پیشنهاد خجالت آور بیست تا چهل میلیونی دادن به بابک اکبری رشید قلی پور و نادر حنیفی؟؟
اونوقت انتظار دارن بازیکن بیست میلیونی بیاد به اندازه بازیکنی دویست سیصد میلیون گرفته رقابت کنن و در کنار اون میخواستن به فخیم احمدی و سنگ سفیدی مبالغ بای صد و پنجاه شصت میلیون پرداخت کنن؟
چرا آقایون دبیری اعتماد نکردن به بازیکنان بومی آذربایجان؟؟
یعنی حضور سه تا بازیکن اینقدر تاثیر داشت؟

غیر از حاج فرهاد بقیه در حد قهرمانی نبودن اصلا همه چی که به تیم ملی نیست همه میدونن تیم ملی الان شده لابی
آقای فرزین دبیری بیاد یه جای اینکه به سلیمانی گیر بده توضیح بده چرا اینجوری با ورزش شهرمون بازی کرد؟؟؟