کد خبر : 96028
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1396 - 13:36
-

تک ماده فوتسال با بازگشت مردودی ها

تک ماده فوتسال با بازگشت مردودی ها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با اعلام رسمی کمیته فوتسال تیم دبیری تبریز از لیگ برتر کنار کشید و به فاصله کمتر از ٢۴ ساعت تیم سقوط کرده طرح وتوسعه قزوین جایگزین شد. اتفاقی که در نوع خود عجیب و بی سابقه است. مشکل لیگ امسال فقط در این موضوع خلاصه نمی شود و شامل مباحث

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با اعلام رسمی کمیته فوتسال تیم دبیری تبریز از لیگ برتر کنار کشید و به فاصله کمتر از ٢۴ ساعت تیم سقوط کرده طرح وتوسعه قزوین جایگزین شد. اتفاقی که در نوع خود عجیب و بی سابقه است. مشکل لیگ امسال فقط در این موضوع خلاصه نمی شود و شامل مباحث کلی‌تری هم هست.

* حضور باشگاه های ورشکسته در لیگ
انتظار می رفت با قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی، این رشته شرایط بهتری پیدا کند و از رکود نسبی که بر آن حاکم بود، خارج شود. با این حال نه تنها این اتفاق رخ نداد که بر تعداد تیم های ورشکسته با وضعیت نامناسب افزوده شد تا جایی که حتی تا یک روز پیش از شروع مسابقات، وضعیت مالکیت و اسپانسری بعضی از باشگاه ها مشخص نیست! مقاومت قرچک و آتلیه قم که با زحمت خودشان را به لیگ برتر رسانده بودند، از همان ابتدا با چالش های مالی مواجه شدند و در نهایت با جلسات متعدد توانستند بخشی از این مشکلات را برطرف کنند. شهروند ساری، شهرداری ساوه و تیم هیات فوتبال استان قم هم از دیگر باشگاه هایی هستند که وضعیتشان تا همین چند روز پیش نامشخص بود.

* تکلیف حق پخش چه می شود؟
به اذعان اکثر کارشناسان، یکی از مهمترین مسائلی که رشته فوتسال با آن مواجه است، پخش تلویزیونی مسابقات است؛ موضوعی که تاثیر زیادی در ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و رونق در فوتسال دارد. با این حال چند سالی است که به جز معدود مسابقات باشگاهی، مسابقه ای از لیگ برتر به صورت زنده پخش نمی شود. راهکارهای کمیته فوتسال (اگر راهکاری وجود داشته باشد) در این چند سال نتیجه ای نداشته و «در بر همان پاشنه» می چرخد تا مسابقات لیگ برتر فوتسال در کشوری که عنوان سومی دنیا را در کارنامه اش ثبت کرده است، حتی از دید علاقه مندان و کارشناسان این رشته هم دور بماند.

* مدیریت سلیقه‌ای و گزینشی در برنامه ها و برخوردها
اتفاقی که در دوره های اخیر لیگ برتر فوتسال و بخصوص فصل گذشته زیاد رخ داد، مدیریت سلیقه ای با برنامه ها و اتفاقات لیگ برتر بود. در این مدت همیشه شائبه دخالت اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ در برنامه ها و مسائل لیگ مطرح بوده و نمونه هایی از این اتفاق در لیگ قبل تکرار شد. حتی گفته می شود کمیته فوتسال برای شروع لیگ برتر هم توسط بعضی از اعضای هیات رئیسه تحت فشار بوده و این اعضا برای خریدن زمان، دنبال تعویق در شروع مسابقات بودند.

یکی از اعتراضات باشگاه دبیری هم تصمیمی بود که کمیته فوتسال برخورد مناسبی با اتفاقات بازی با شهروند نداشته است و به همین دلیل از لیگ کنار کشیده است. با تصمیم باشگاه دبیری برای کنار کشیدن از لیگ با این توجیه، بدون شک کمیته فوتسال در صورت تداوم این سیاست گزینشی و سلیقه ای با جریانی روبرو می شود که کمترین نتیجه آن، کنار کشیدن تیم ها از لیگ برتر است.

* سالی که نکوست از بهارش پیداست
این موارد جزئی از مشکلاتی است که لیگ فوتسال ایران برای سال آینده با آن روبرو است؛ لیگی که هنوز شروع نشده و به نظر می رسد مشکلاتش با تداوم با این روند نمودهای بیشتری هم پیدا کند.

منبع: قانون

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.