کد خبر : 96407
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396 - 13:38
-

جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در قرق ایرانی‌ها

جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در قرق ایرانی‌ها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا از بیست و هشتم تیر به میزبانی ویتنام آغاز می‌شود و چهارده تیم در قالب چهار گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در حالی تیم فوتسال گیتی پسند به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده که ایران، نماینده‌های دیگری نیز در سایر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا از بیست و هشتم تیر به میزبانی ویتنام آغاز می‌شود و چهارده تیم در قالب چهار گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در حالی تیم فوتسال گیتی پسند به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده که ایران، نماینده‌های دیگری نیز در سایر تیم‌ها و حتی بخش‌های مدیریتی دارد. این اتفاق به قدری چشمگیر است که حتی رکورد حضور ایرانی‌ها در تاریخ جام باشگاه‌های آسیا را هم شکسته و در هر گروه از مسابقات، حداقل یک مربی یا بازیکن ایرانی به صورت قرضی به عضویت تیم ها درآمده‌اند. جالب‌تر اینکه تمام تیم‌های گروه B از حضور ایرانی‌ها بهره می‌برند. در ادامه به بررسی هر کدام از گروه‌ها می‌پردازیم:

گروه A: تای سون نام (ویتنام)، الظفره (امارات)، وایس وایپرس (استرالیا)، اف‌سی ارم (قرقیزستان)

ایمان احمدی و عماد محمدی دو بازیکن ایرانی برای تیم اف سی ارم اوش قرقیزستان به میدان خواهند رفت. این دو بازیکن در لیگ دسته یک فوتسال ایران بازی می‌کردند.

گروه B: نفت الوسط (عراق)، الریان (قطر)، اف سی واموس (اندونزی)، دی‌سی اینوست (تاجیکستان)

فرهاد توکلی بازیکن ملی پوش تیم فوتسال حفاری اهواز و قدرت بهادری ملی‌پوش تیم فرش آرای مشهد برای دومین سال پیاپی با تیم نفت عراق قرارداد بسته‌اند. آنها در سال ۲۰۱۶ نیز با این تیم به مقام نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا دست یافتند و توکلی نیز در بخش عناوین فردی، برترین بازیکن جام لقب گرفت. اکنون این دو بازیکن که همراه با نفت در مرحله نهایی لیگ عراق نیز شرکت کرده و عنوان قهرمانی را کسب کرده‌اند، با این تیم راهی ویتنام خواهند شد.

محمد طاهری بازیکن تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران که از لیگ قطر به فوتسال ملی معرفی شده، بعد از اتمام قراردادش با العربی به تیم الریان قطر پیوسته و در جام باشگاه‌های آسیا نیز بازی خواهد کرد. طاهری که توسط رضا کردی به فوتسال ملی معرفی شده، بعد از جام باشگاه ها به العربی برمیگردد.

اف سی واموس اندونزی هم برای افزایش قدرت تیمی خود، سرمربی و یکی از بازیکنان خود را از ایران انتخاب کرده است. رضا فلاح زاده سرمربی فصل پیش مقاومت البرز، هدایت این تیم را به عهده دارد و علی عابدین، بازیکن فصل پیش گیتی پسند اصفهان نیز برای این تیم به میدان خواهد رفت. عابدین که فصل پیش در بازی تیمش با حفاری اهواز با ورود به زمین و بیرون زدن توپی که در حال ورود به دروازه بود، معروف شد در مرحله نهایی لیگ اندونزی نیز برای واموس بازی کرده بود.

دی‌سی اینوست تاجیکستان نیز دو ایرانی را به خدمت گرفته؛ یک سرمربی و یک بازیکن. حسین افضلی سرمربی سابق تیم فولاد ماهان اصفهان هدایت این تیم را به عهده دارد. امین نصرالله بازیکن تیم فوتسال آذرخش بندرعباس نیز به صورت قرضی به دی سی اینوست پیوسته و در جام باشگاه‌های آسیا بازی خواهد کرد. مورنو بازیکن برزیلی که سابقه بازی در لیگ ایران برای گیتی پسند را دارد، به این تیم تاجیک پیوسته است.

گروه C: شریکر اوساکا (ژاپن)، گیتی‌پسند (ایران)، شنژن نانلینگ (چین)

پیمان حفیظی بازیکن تیم حفاری اهواز با پیوستن به شنژن چین، بازی مقابل گیتی پسند را تجربه خواهد کرد. پیش این بازیکنانی مثل وحید شمسایی و احمد اسماعیل پور نیز برای شنژن در جام باشگاه‌ها بازی کرده‌اند.

گروه D: بولو چونبوری (تایلند)، اف‌سی المالک (ازبکستان)، بانک بیروت (لبنان)

در این گروه نیز بهروز جعفری بازیکن تیم تاسیسات دریایی به عضویت تیم بانک بیروت لبنان درآمده است. وحید شمسایی با این شرط با پیوستن او به باشگاه لبنانی موافقت کرده که تنها در زمان برگزاری مسابقات آسیایی، تمرین‌های تاسیسات دریایی را ترک کند و حق شرکت در تمرین‌های بانک بیروت را ندارد.

مجید حاجی بنده دیگر بازیکن تیم تاسیسات دریایی به دلیل شرطی که شمسایی تعیین کرده، نتوانست بازی در جام باشگاه‌های امسال را تجربه کند. او از تیم چونبوری تایلند پیشنهاد دریافت کرده بود اما این باشگاه در نظر داشت حاجی بنده را به مدت یک ماه به خدمت بگیرد که با شرط شمسایی در تعارض بود.

به جز ایرانی‌هایی که نام برده شد، حسین طیبی نیز شانش بازی در جام باشگاه‌ها را دارد. این ملی پوش فوتسال از دو تیم آسیایی پیشنهاد دریافت کرده اما منتظر صدور رضایتنامه از سوی باشگاه غیرت قزاقستان است.

در بخش قضاوت نیز محمود نصیرلو داور بین المللی ایران به عنوان تنها ایرانی در این مسابقات سوت خواهد زد.

همچنین حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی ایران به عنوان ناظر فنی در کمیته فنی مسابقات حضور دارد.

علی کفاشیان هم به عنوان رئیس کمیته فوتسال AFC، مسئول برگزاری مسابقات است. علی تارقلی زاده رئیس ایرانی دپارتمان فوتسال آسیا هم به عنوان یکی از مسئولان برگزاری مسابقات، به همکارانش کمک خواهد کرد.

گرایش تیم‌های آسیایی به بازیکنان و مربیان ایرانی در حالی به وجود آمده که فوتسال ایران درمسائل داخلی از جمله برگزاری لیگ به شدت با مشکل مواجه شده اما بدون شک حضور چشمگیر ایرانی‌ها در مسابقات بین المللی، به دنبال موفقیت‌های فوتسال ملی ما در عرصه‌های جهانی به وقوع پیوسته است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.