کد خبر : 96592
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1396 - 14:00
-

طیبی:کشاورز یکی از بااخلاق‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی بود/ناظم‌الشریعه خودش را وقف تیم ملی کرده‌است

طیبی:کشاورز یکی از بااخلاق‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی بود/ناظم‌الشریعه خودش را وقف تیم ملی کرده‌است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی در خصوص شرایطش در تیم غیرت قزاقستان اظهار کرد: طیبی در خصوص رقابت‌های جهانی و رسیدن به مدال برنز این مسابقات تصریح کرد: در جام جهانی با توجه به اینکه امکانات خوبی نداشتیم، در مرحله گروهی نتوانستیم نتایج قابل قبولی را به دست آوریم ولی هرچه از مسابقات

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی در خصوص شرایطش در تیم غیرت قزاقستان اظهار کرد: طیبی در خصوص رقابت‌های جهانی و رسیدن به مدال برنز این مسابقات تصریح کرد: در جام جهانی با توجه به اینکه امکانات خوبی نداشتیم، در مرحله گروهی نتوانستیم نتایج قابل قبولی را به دست آوریم ولی هرچه از مسابقات ‌گذشت، شرایط‌مان بهتر و بهتر شد.
وی ادامه داد: پتانسیل فوتسال کشور بالا است، این موضوع را در جام جهانی نیز ثابت کردیم. خوشبختانه بچه‌های تیم ملی توانستند در مسابقات جام جهانی بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. کسب جایگاه سوم جهان قطعا اتفاقی نیست و نمود واقعیت فوتسال ایرانی‌ست.
طیبی در رابطه با اینکه آیا در ابتدای مسابقات توقع داشتند که چنین مقامی را کسب کنند، خاطرنشان کرد: در ابتدا فکر نمی‌کردیم در جمع چهار تیم برتر جهان حضور داشته‌باشیم ولی تلاش کادر فنی و بازیکنان باعث شد بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذاریم. فراموش نکنید که قدرت بهادری را از روز نخست مسابقات از دست دادیم، همچنین کشاورز هم در ادامه رقابت‌ها مصدوم شد و دو وزنه سنگین تیم ملی را از دست دادیم.
وی در خصوص مصدومیتش در دیدار با برزیل عنوان کرد: ابتدا فکر کردم پایم شکسته و به هیچ عنوان نخواهم‌توانست برای تیم ملی به میدان بروم، اما خوشبختانه با تلاش کادر پزشکی و با فیزیوتراپی‌های مداومی که داشتم توانستم در بازی بعدی حضور داشته‌باشم و برای تیم ملی مثمر ثمر باشم.
ملی‌پوش خراسانی تیم ملی فوتسال کشورمان ادامه داد: حضور فالکائو در تیم ملی برزیل و آمادگی بالای این تیم سبب شده‌بود که همه کارشناسان و مربیان متفقل‌القول بگویند که امکان ندارد از پس چنین رقیبی برآییم. تیم ملی برزیل یکی از سرحال ترین تیم‌های جام جهانی بود و از اینکه توانستیم چنین تیمی را شکست دهیم، خوشحالم. قطعا این اتفاق دیگر تا سالیان سال رقم نخواهد خورد.
وی با اشاره به حمایت مردم از تیم ملی فوتسال کشورمان ادامه داد: دعای مردم را در آن بازی حس می‌کردیم و خوشبختانه توانستیم با تلاش کادر فنی و بازیکنان نام خود را در تاریخ بنویسیم.
طیبی با یادآوری نتایج بد تیم ملی در مرحله گروهی خاطرنشان کرد: به عنوان تیم سوم به مرحله بعد صعود کردیم ولی باید به این موضوع اشاره کنم که اختلاف‌مان با تیم ملی اسپانیا به هیچ‌عنوان ۵ گل نبوده و نیست.
وی در خصوص بازی پرتغال در رده‌بندی جام جهانی عنوان کرد: لحظه‌ای برای آب خوردن به کنار زمین رفتم، رویم را برگرداندم تا بازی را ببینم که دیدم دو گل خوردیم! بازگشت به چنین میدانی در چنین رقابتی کار بسیار سختی بود اما خوشحالم که توانستیم دوباره به دیدار برگردیم. قطعا در آن برهه تفکرات ناظم‌الشریعه تاثیر بسیار مثبتی در تیم گذاشت. شاید در گذشته توانسته‌بود تیم ملی فوتسال کشورمان رتبه چهارم را از آن خود کند اما مدال رقابت‌های جهانی موضوعی بود که تاکنون فوتسال کشورمان به آن دست نیافته‌بود.
طیبی با اشاره به اینکه خداحافظی کشاورز در پایان رقابت‌های جهانی انگیزه فراوانی به ملی‌پوشان داد، ادامه داد: می‌دانستیم که محمد کشاورز، کاپیتان تیم ملی در پایان این بازی‌ها از مسابقات ملی خداحافظی خواهد‌کرد، برای همین بود که عزم خود را جزم کردیم تا به بهترین شکل برای خداحافظی باشکوه این بازیکن فوق‌العاده تلاش کنیم.
طیبی در خصوص پرداخت پاداش‌های وعده‌داده‌شده به تیم ملی فوتسال گفت: مسئولین قول پاداش‌هایی که داده‌بودند را فراموش کردند و تنها مبلغ ۱۶ میلیون تومان به حساب بازیکنان ریخته‌شد.
وی در خصوص عملکرد ناظم الشریعه در تیم ملی ایران گفت: قطعا خدا ناظم‌الشریعه را خیلی دوست داشت که توانست این موفقیت را همراه با تیم ملی به دست آورد. افرادی زیادی بودند که دوست نداشتند ناظم الشریعه در تیم ملی فوتسال موفق شود. شک نکنید خداوند موفقیت را به فردی می‌دهد که عده‌ای چشم موفقیتش را ندارند. ناظم الشریعه بهترین مربی فوتسال در چند سال اخیر بوده و افتخار بزرگی برای فوتسال کشورمان رقم زد.
بازیکن تیم فوتسال غیرت قزاقستان با اشاره به اهمیت استقلال یافتن فوتسال از فوتبال ادامه داد: تا زمانی‌که فوتسال مستقل نشود و زیر سایه فوتبال باشد، مسئولین کار سختی خواهندداشت. امیدوارم فوتسال مستقل شود تا بتواند به موفقیت‌های خود ادامه دهد.
وی در خصوص بازگشت به فوتسال خراسان و بازی در تیم‌های مشهدی ادامه داد: در حال حاضر به هیچ عنوان شرایط حضور در فوتسال مشهد را ندارم و اگر روزی شرایط فراهم شود دوست دارم فوتسال خود را در مشهد ادامه دهم.
طیبی در خصوص دوپینگی شدن برخی از بازیکنان فوتسال در سال‌های اخیر تصریح کرد: عدم اطلاعات کافی از لیست داروهای ممنوعه است که سبب می‌شود بازیکن دچار چنین حواشی‌ای شود وگرنه خانواده فوتسال به دنبال چنین مسائلی نبوده و نیست.
وی در رابطه با لژیونر شدنش در فوتسال اروپا خاطرنشان کرد: نخستین باری که لژیونر شدم به همراه علی اصغر حسن‌زاده و مصطفی نظری به لیگ روسیه رفتیم. اتفاقا از نظر مالی شرایط خوبی داشتیم و توانستیم نتایج قابل قبولی به دست آوریم، در حال حاضر در تیم غیرت قزاقستان نیز شرایط خوبی دارم.
طیبی ادامه داد: پس از مسابقات جام جهانی علاوه بر غیرت قزاقستان از مکنوس برزیل هم که تیم فالکائو بود پیشنهاد داشتم  اما شرایط غیرت بهتر بود و پیشنهاد این تیم را پذیرفتم. برای پیوستن به غیرت با بزرگان فوتسال مشورت کردم و از تصمیمی که گرفتم راضیم.
وی گفت: در ابتدا برای حضور در ترکیب غیرت شرایط کمی دشوار بود ولی خوشبختانه بعد از مدتی توانستم به شرایط بازی برگردم  و شرایط بهتری داشته باشم. برای پیشرفت به این تیم رفتم و می‌دانستم که کار سختی از روز نخست خواهم‌داشت.
وی در خصوص لیگ قزاقستان و رقبای داخلی غیرت تصریح کرد: شرایط لیگ قزاقستان هنوز تثبیت نشده‌است. با توجه به قوانین این لیگ، هر تیم می تواند ۵ لژیونر داشته‌باشد و این قانون تا حدی به پیشرفت فوتسال قزاقستان کمک کرده‌است.
طیبی در خصوص سقف آرزوهای خود در فوتسال عنوان کرد: همواره دوست داشتم در تیم بارسلونا فوتسال خود را ادامه دهم. در حال حاضر چهار تیم علاوه بر بارسلونا شرایط فوتبالی خوبی دارند اما با این حال به هیچ عنوان دوست ندارم پیشرفتم متوقف شود.
وی در خصوص تیم جدید خود در سال آینده گفت: در چند روز آینده بهترین تصمیم را اتخاذ خواهم‌کرد، تا پیش از امضای قرارداد ترجیح می‌دهم صحبتی نکنم.
طیبی در رابطه با عدم حضور فوتسالیست‌های ایرانی در تیم‌های معتبر دنیا با وجود کسب رتبه سوم جهان افزود: بازیکنان تیم ملی فوتسال پتانسیل بالایی دارند و همسطح با بهترین بازیکنان دنیا هستند. نمی‌دانم چرا باقی بازیکنان به لیگ‌های خارجی نمی‌روند، با این حال امیدوارم در ادامه اتفاق بهتری در این رابطه رخ دهد.
وی در خصوص بازیکنان مشهدی تیم ملی عنوان کرد: رابطه خوبی با قدرت بهادری و مهدی جاوید دارم. امیدوارم در ادامه نیز شاهد حضور بازیکنان دیگری از مشهد در تیم ملی باشیم.
وی در خصوص کسب عنوان سومی اروپا با تیم غیرت قزاقستان عنوان کرد: مدال برنز جام باشگاه‌های اروپا، با ارزشترین مدالی بود که تابحال کسب کرده‌ام. سومی در اروپا با ارزش‌تر از برنز جهانی بود زیرا یک فصل مداوم فشار و سختی زیادی را برای به دست آوردنش تحمل کردم.
طیبی در خصوص تفاوت تیم ملی فوتسال با سایر رشته‌ها گفت: فرق فوتسال با رشته‌های دیگر رفاقت بی‌نظیری است که در تیم‌ملی سبب شده تا نتایج قابل قبولی را به دست آوریم. در جام جهانی یک هدف داشتیم و آن هم قرار گرفتن روی سکو بود. ناظم‌الشریعه و محمد کشاورز در این موفقیت کمک زیادی به تیم ملی کردند.
وی ادامه داد: محمد کشاورز یکی از بااخلاق‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی بوده‌است و برایش احترام زیادی قائلم. قطعا اگر روحیه‌ ای که کشاورز به بازیکنان می‌داد نبود، نمی‌توانستیم به چنین جایگاهی برسیم.
طیبی در پایان تصریح کرد: فوتسالم را مدیون حمید بی‌غم و حسین شمس هستم، در خانواده‌ای ورزشی حضور داشتم و خوشحالم که توانستم برای استان خود مثمرثمر واقع شوم.
منبع:ایسنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی سه شنبه , ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۱۳

محمد کشاورز اسطوره فوتسال کشور و مرد اخلاق ورزش باعث کسب مقام سومی جهان شد.ناظم الشریعه هیچ نقشی نداشت. مثل یه توریست رفت کلمبیا و برگشت. حالا هم بله قربان گوی فدراسیونه تا همچنان سرمربی باشه. آدمای کوچک باید از فوتسال برن

امین سه شنبه , ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱:۳۵

برو کی از شما نظر خواست

فوتسالی سه شنبه , ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

فقط سلطان علی اصغر حسن زاده رو عشق است فقط تیم ملی رو حسن زاده قهرمان کرد

اریایی پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

درود بر مربی بی حاشیه ودلسوز اقای ناظم