کد خبر : 99362
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 14:48
دسته‌بندی نشده
-

خوراکچی:جای افضل بودم زودتر پاورپلی می‌کردم/عملکرد مسئولان و مدیران فوتسال اصلا راضی‌کننده و کافی نیست

خوراکچی:جای افضل بودم زودتر پاورپلی می‌کردم/عملکرد مسئولان و مدیران فوتسال اصلا راضی‌کننده و کافی نیست
مربی با سابقه فوتسال ایران گفت:الان خیلی از مربی‌های خوب فوتسال کشور به دلیل مشکلات مالی در خانه نشسته‌اند.
به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمود خوراکچی در خصوص نایب قهرمانی تیم فوتسال گیتی‌پسند در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: تیم گیتی‌پسند با شرایطی که در این دوره از مسابقات حاکم بود مشخص بود که فینالیست می‌شود. این تیم کیفیت فنی بسیار خوبی داشت و البته در فینال روبروی تیم محکم چونبوری تایلند که متفاوت از سال‌های قبل ظاهر شده بود، قرار گرفت. چونبوری تایلند امسال نظم تاکتیکی بسیار خوبی داشت و نکته‌ای که در این بازی مشهود بود، شکننده نبودن خط دفاعی تیم تایلند بود.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که گیتی‌پسند بدشانسی آورد و در دیدار نیمه‌نهایی بازیکن برزیلی و کلیدی چپ پای خود را به دلیل کارت قرمزی که دریافت کرد در دیدار فینال از دست داد و این موضوع باعث شد برنامه و تاکتیکی که افضل برای تیمش چیده بود، بهم بریزد. این موضوع در فوتسال ما یک قانون است که در یک بازی پایاپای اگر مربی یک تیم بازیکن مورد نظر خود را که تخصص خاصی در تیم دارد را در اختیار نداشته باشد، شکست می‌خورد و گیتی‌پسند هم از این قائله مستثنی نبود.

سرمربی سابق گیتی‌پسند گفت: در این شرایط افضل هم زمان زیادی نداشت تا بتواند تاکتیک خود را عوض کند و یا کسی را جایگزین بازیکن برزیلی خود کند و به همین دلیل شاهد این بودیم که افضل بازیکن‌های چپ پای خود را تا زمانی که می‌بریدند در زمین نگه می‌داشت.

خوراکچی ادامه داد: گیتی پسند بعد از شروع بازی ۲ گل خورد و توانست این ۲ گل را جبران کند، اما قانونی در فوتسال و فوتبال وجود دارد که می‌گوید وقتی به حریف گل می‌زنید چند دقیقه روی خط دفاعی تمرکز داشته باشید تا از حریف گل نخورید اما گیتی‌پسند این قانون را رعایت نکرد و گل سوم را دریافت کرد. افضل در این شرایط تصمیم خوبی گرفت و چند دقیقه آخر بازی را به پاورپلی تغییر داد و اگر این بازی چند دقیقه بیشتر ادامه داشت نماینده ایران قطعا می‌توانست به گل مساوی و پیروزی برسد. من با تمام احترامی که برای افضل و تصمیماتش قائلم، ولی اگر جای او بودم زودتر بازی پاورپلی را شروع می‌کردم.

سرمربی سابق گیتی‌پسند در مورد نتیجه ضعیف نماینده کشورمان در آسیا با توجه به جایگاهی که فوتسال ایران در جهان دارد، گفت: هر چقدر پول بدهی، همان‌قدر آش می‌خورید؛ با توجه به امکاناتی که فوتسال ایران در اختیار داشت این نتیجه خیلی خوب بود. باید از رسانه‌ها و صداوسیما تشکر کنم که از فوتسال ایران حمایت کردند و پوشش کامل دادند، ولی عملکرد مسئولان و مدیران فوتسال اصلا راضی‌کننده و کافی نیست.

وی ادامه داد: گیتی‌پسند با توجه به علم کادر فنی و توانایی بازیکنانش به آنجا رسید وگرنه از لحاظ مالی و امکانات، این تیم در قبال حریف تایلندی خود هیچی نداشت. فوتسال هر سال از لحاظ امکاناتی کمتر می‌شود و این موضوع دردآور است.

خوراکچی گفت: روز گذشته مراسم شکوهمندی برای فوتبال ایران برگزار شد و جای خانواده فوتسال واقعا خالی بود. این مسائل همه فوتسالی‌ها را دلسرد می‌کند. اگر ما سوم جهانیم، اگر بهترین بازیکن آسیا را داریم و سومین بازیکن جهان برای ما است، چرا هیچ توجهی به آنها نداریم؟ موضوع دردناک‌تری که وجود دارد این است که باشگاه‌ها برای هزینه کمتر برای هدایت تیم‌هایشان مربی‌های ارزان قیمت خریداری می‌کنند و این در حالی است که مربیگری برای آن شخص زود است.

وی در پایان گفت: الان خیلی از مربی‌های خوب فوتسال کشور به دلیل مشکلات مالی در خانه نشسته‌اند. مربیانی که تجربه خیلی بالایی دارند و حیف می‌شوند. فوتسال ایران وضع مالی خوبی ندارد و بازهم باید بگویم که گیتی‌پسند با غیرت و تعصب و دانایی بازیکنان و کادر فنی موفق به فینالیست شدن، شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

سلطان خوراکچی افرین بر این اخلاق و منش شما

نام ... دوشنبه , ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

افرین بر اخلاق و منش شما سلطان خوراکچی

نام ... دوشنبه , ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

مسئول نتایج ضعیف گیتی پسند شخص عراقیزادست که با دخالتهای بیجا در کار فنی این افتضاح رو به با اورد.اخه ادمهایی مثل کریمی و شمس چه دردی از فوتسال دوا میکنن واقعا جای شرمساریه.افضل هم بازیچه دست عراقیزاده شد.کادر فنی بسیار ضعیف بود چند بازیکن هم در حد تیم نبودن