کد خبر : 100249
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 - 12:42
-

صالح:نیمکت تیم‌های بزرگ، متشنج است/کمیته فنی تنها شنونده است/ناظم‌الشریعه تعامل بهتری داشته باشد

صالح:نیمکت تیم‌های بزرگ، متشنج است/کمیته فنی تنها شنونده است/ناظم‌الشریعه تعامل بهتری داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ناصر صالح در ارزیابی‌اش از هفت هفته ابتدایی لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: طبیعی است که تیم‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا به موفقیت برسند اما در این مسیر با مشکلات مالی زیادی مواجه‌اند. به همین دلیل بازیکنان علاقه زیادی به تمرین کارآمد در تیم‌های‌شان نشان نمی‌دهند. این موضوع صدمه بزرگی به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ناصر صالح در ارزیابی‌اش از هفت هفته ابتدایی لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: طبیعی است که تیم‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا به موفقیت برسند اما در این مسیر با مشکلات مالی زیادی مواجه‌اند. به همین دلیل بازیکنان علاقه زیادی به تمرین کارآمد در تیم‌های‌شان نشان نمی‌دهند. این موضوع صدمه بزرگی به فوتسال ما وارد می‌کند و معتقدم کمیته فوتسال باید جلسه‌ای ترتیب دهد تا اعضای کمیته فنی، فدراسیون فوتبال و صدا و سیما که سه رکن اصلی برای موفقیت فوتسال هستند، هم‌فکری کرده و راه چاره‌ای برای خروج وضعیت فوتسال از بحران پیدا کنند.

فوتسال حال خوبی ندارد

مدرس بین‌المللی فوتسال افزود: لیگ برتر در حال حاضر به سه بخش تشکیل شده است. بخش نخست تیم‌هایی هستند که از بودجه خوبی بهره‌مندند مثل گیتی‌پسند، تاسیسات دریایی و مس سونگون که با استفاده از ملی‌پوشان و بازیکنان با تجربه، نتایج لازم را گرفته‌اند. سپس تیم‌هایی در گروه میانی و گروه پایینی جدول داریم که وضعیت بحرانی را سپری می‌کنند. واقعیت این است که فوتسال ما روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. مدیران تمام تلاششان این است که تیم را سر پا نگه دارند و به دلیل شرایط مالی نامساعد رو به مربیان جوان آورده‌اند. حتی شنیده‌ام در یکی از باشگاه‌ها یک مربی حاضر شده در ازای گرفتن هدایت تیم، هزینه سفرهای تیم را پرداخت کند. این بزرگترین صدمه را به فوتسال باشگاهی و ملی ما وارد می‌کند.

نیمکت تیم‌های بزرگ، متشنج است

عضو مستعفی کمیته فنی در ادامه با بیان این که این کمیته باید در شرایط فعلی ارزش‌های خود را نشان دهد، تصریح کرد: ما پیشرفته‌ترین دوره آموزشی مربیان در آسیا را در ایران برگزار کردیم اما از بین تمام مربیانی که در آن دوره شرکت کرده بودند، تنها وحید شمسایی در لیگ برتر حضور دارد. شمسایی هم مربی-بازیکن است که این موضوع هم لطمه جبران ناپذیری به بدنه تیم‌ها وارد می‌کند. بنده به شدت مخالف موضوع مربی-بازیکنی در فوتسال هستم چون بازیکن در داخل زمین نمی‌تواند با دیدگاه یک مربی حاضر شود. حضور مربیان جوان در لیگ قابل احترام است اما این عزیزان ابتدا باید تجربه‌اندوزی کنند. بنده چندین بازی از لیگ را در تهران تماشا کردم اما هیچ لذتی از فوتسال نبردم. تیم‌های بزرگ، نیمکت‌های بسیار متشنجی دارند. بنده در کمیته فنی به آقای ترابیان پیشنهاد کرده بودم که مربیان طبقه بندی شوند تا شاهد این نباشیم که مدیرعامل باشگاهی، هدایت تیمش را هم به عهده بگیرد. این اتفاقات، اعتبار فوتسال ایران را زیر سوال می‌برد.

کمیته‌فنی نظرات ما را می‌شنود اما اجرا نمی‌کند

صالح همچنین به ناکامی گیتی‌پسند در جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و افزود: نماینده ایران در آسیا با آن همه مهره ارزشمند و تاثیرگذار نتیجه لازم را نگرفت. تاسیسات دریایی هم پارسال در آسیا ناکام بود. تمام این اتفاقات، یک دلیل دارد و نباید از آن غافل بود. آیا کمیته فنی جلسه‌ای داشته تا دلایل شکست گیتی‌پسند و تاسیسات دریایی در آسیا را بررسی کند؟ خودم از این کمیته کنار کشیدم چون نظرات ما تنها شنیده می‌شد اما عملیاتی نمی‌شد. این در حالی است که آقای ترابیان، به عنوان رئیس کمیته فنی، خود در امور اجرایی ورود می‌کند اما از طرفی می‌گوید کمیته فنی وظیفه اجرایی ندارد. به اعتقادم هر تیمی که از سوی ایران در مسابقاتی شرکت می‌کند باید سرمربی‌ آن، دلایل باخت یا موفقیتش را در جلسه‌ای بازگو کند.

ناظم‌الشریعه تعامل بهتری با باشگاه‌ها داشته باشد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال کره‌جنوبی همچنین با بیان این که ناظم الشریعه باید ارتباط نزدیکی با مربیان باشگاهی داشته باشد، خاطرنشان کرد: سرمربی تیم ملی امانت‌دار فوتسال ملی ما است. او باید استراتژی خود را در اختیار مربیان باشگاهی قرار دهد. تیم‌ها نباید متکی به ستاره‌های‌شان باشند. حتی سرمربی تیم لبنانی هم در تحلیل خود گفت که گیتی‌پسند به ستاره‌هایش تکیه کرده بود. آقای افضل هم اذعان کرد که باید کار گروهی بیشتری در جام باشگاه‌های آسیا انجام می‌دادند. معتقدم تیم ملی باید در کنار باشگاه‌ها حرکت کند. ناظم‌الشریعه به عنوان سرمربی تیم ملی امانت‌دار فوتسال است و این نیاز احساس می‌شود که تعامل بهتری بین باشگاه‌ها و تیم ملی برقرار باشد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

بیشتر این مربیان را خود کمیته اموزش بدون شایستگی لازم و با رانت و سفارش در کلاسها پذیرفت و متاسفانه حتی بسیاری از مربیان مثلا بزرگ نیز تنها بواسطه اینکه بازیکن اسمی یا ملی بوده اند نمره قبولی گرفته اند البته فراموش نکنید سالها است رسیدن به منافع مالی از هر طریق ممکن تنها دلیل رفتارهای ناپسند میباشد