کد خبر : 101394
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1396 - 9:50
-

امتیاز فروشی کمیته فوتسال و انگیزه‌ای که از بین می‌رود/به کمیته فوتسال پول بدهید،نمی‌خواهد در لیگ دو باشید!

امتیاز فروشی کمیته فوتسال و انگیزه‌ای که از بین می‌رود/به کمیته فوتسال پول بدهید،نمی‌خواهد در لیگ دو باشید!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور درحالی از مهرماه آغاز می‌شود که حرف و حدیث‌هایی درخصوص تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات وجود دارد. فصل گذشته این رقابت‌ها با حضور ۱۸ تیم و در دو گروه ۹ تیمی برگزار گردید و در پایان از هر گروه دو

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور درحالی از مهرماه آغاز می‌شود که حرف و حدیث‌هایی درخصوص تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات وجود دارد.

فصل گذشته این رقابت‌ها با حضور ۱۸ تیم و در دو گروه ۹ تیمی برگزار گردید و در پایان از هر گروه دو تیم و در مجموع ۴ تیم به لیگ دسته دوم سقوط کردند. این درحالیست که از لیگ دسته دوم نیز ۴ تیم به لیگ یک صعود کردند و طبیعتا مسابقات فوق می‌بایست با شرکت ۱۸ تیم برگزار شود.

اما نکته جالب در مراسم قرعه‌کشی حضور دو تیم سقوط کرده از فصل گذشته لیگ یک یعنی تیم‌های بهراد اردبیل و استقلال نوین ماهشهر بود. ظاهرا این تیم‌ها از سازمان لیگ فوتسال سهمیه خریدند تا مجددا در لیگ دسته یک شرکت کنند اتفاقی که فقط می‌تواند در لیگ ایران اتفاق بیفتد!

این مسئله سوالات گوناگونی را در ذهن تداعی می‌کند. به راستی ملاک سازمان لیگ برای انتخاب این دو تیم جهت فروش سهمیه چه بوده است؟ درآمد حاصل از فروش سهمیه به کجا می‌رود؟ این درآمد در چه زمینه‌ای خرج می‌شود؟ و سوالات بسیاری که وجود دارد و پاسخ مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

اگر قرار بر این باشد که هر تیمی از لیگی سقوط کند و دوباره با خرید سهمیه از سازمان لیگ بتواند در همان سطح از لیگ کشور شرکت کند، به راستی تیم‌های سطح پایین‌تر با چه انگیزه‌ای در مسابقات شرکت کنند؟

تیم‌های حاضر در لیگ دسته دوم برای صعود به لیگ یک حداقل باید ۲۰۰ میلیون هزینه کنند تا شاید بتوانند به یک سطح بالاتر برسند. اما سازمان لیگ با فروش سهمیه به تیم‌های سقوط کرده لیگ یک انگیزه تیم‌داری در سطوح پایین‌تر را از تیم‌ها می‌گیرند چرا که تیم سقوط کرده بجای شرکت در لیگ دو و صرف حداقل هزینه ۲۰۰ میلیونی، با خرید سهمیه از سازمان لیگ با مبلغی کمتر از ۱۰۰ میلیون می‌توانند در لیگ یک بمانند.

این مسائل نه تنها باعث کاهش انگیزه تیم‌ها برای شرکت در مسابقات سطوح مختلف می‌شود بلکه سلامت بازی‌ها را نیز ممکن است به خطر بیندازد. امیدواریم پاسخ سوالاتی که در ذهن اهالی فوتسال می‌گذرد، قانع کننده باشد زیرا در غیر اینصورت تکرار این اتفاقات باعث تشویش اذهان عمومی می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتساليست دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

باعرض سلام،کار از این مطلبایی که شما میزارید گذشته ،این همه مسئول فقط تظاهر میکنن ما مسئولیم،راه حلش فقط برنامه نود،چون اینا با این مطالب بهشون برنمیخوره،این مشکلات از ریشه باید حل شه،اما اگر اینا دنبال راه حلش باشن کی پولارو بخوره!!!!! فوتسال مظلوم ترین ورزش گروهیه ایران