کد خبر : 101439
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1396 - 15:38
دسته‌بندی نشده
-

شمسایی:از دوران راهنمایی،رانندگی می کردم/اولین ماشینی که خریدم پراید هاچ بک بود/در یک دوره به مریضی تغییر خودرو دچار شده بودم/هر کسی ماشین مرا خریداری کند برد کرده است

شمسایی:از دوران راهنمایی،رانندگی می کردم/اولین ماشینی که خریدم پراید هاچ بک بود/در یک دوره به مریضی تغییر خودرو دچار شده بودم/هر کسی ماشین مرا خریداری کند برد کرده است
وحید شمسایی در این گفتگو از ماشین هایی که داشته،اولین ماشینی که خریده و ... می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،آقای گل فوتسال جهان و کسی که شش دوره به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا انتخاب شده در واردات خودرو هم دستی بر آتش دارد، فردی که در یک برهه زمانی تغییر مدل خودروی شخصی اش به یک دغدغه برایش تبدیل شده بود. در ادامه گفت و گوی خودروپلاس با مرد اول فوتسال ایران خواندنی است. روایتی از همه شیطنت‌های خودرویی شمسایی قبل از اخذ گواهینامه تا خودروهایی که پشت بند هم خرید و فروش می‌شد.

  قبل از مشهور شدن و به دست آمدن شرایط مالی مناسب چه وضعیتی داشتید و خودرویی که از آن استفاده می‌کردید چه بود؟
شرایط مالی پدرم خوب بود و به ماشین علاقه بسیار زیادی داشت. ما آن زمان در مقاطع زمانی مختلف یک BMW 518  و یک Benz داشتیم و یکی از دلایلی که خیلی زود و از سن پایین رانندگی را یاد گرفتم همین موضوع بود. تقریبا از اواخر دوران ابتدایی یاد گرفته بودم که چگونه باید رانندگی کرد و از دوران راهنمایی بود که رانندگی می‌کردم.

  در چه سنی موفق به اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی شدید؟
قبل از این که گواهینامه راهنمایی و رانندگی بگیریم، رانندگی را یاد گرفته بودم و در حالی که باید در سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی برای آزمون گواهینامه اقدام می‌کردم اما به یاد دارم ۲۳ یا ۲۴ ساله بودم که گواهینامه گرفتم. برایم خواندن آیین‌نامه بسیار سخت بود و همواره در این زمینه استرس داشتم، در نهایت زمانی که با تیم ملی فوتسال ایران به اردوی ۱۰ روزه برزیل رفتیم موفق شدم کتاب آموزشی مربوط به آیین‌نامه را بخوانم و پس از بازگشت به ایران در آزمون شرکت کنم و از ۳۰ سوال مطرح شده ۲۹ مورد آن را به درستی پاسخ دهم.

  اولین خودرویی که به شخصه خرید کردی چه بود؟
اولین خودروی خود را در سال ۷۴ خریدم که یک پراید هاچ بک بود. قبل از آن که به فوتسال بیایم شرایط مالی مناسبی داشتم به کار تجاری مشغول بودم. پس از پراید هم خودرویم را عوض کردم و یک دستگاه سی یلو خریدم. سومین خودرویی را که خریداری کردم یک دستگاه اوپل وکسا به قیمت ۵/۱۴ میلیون تومان بود.

  قبل از این که فوتسالیست شوید منبع درآمد‌تان چه بود؟
پدرم سرمایه جزیی به من داده بود و به ساختمان سازی مشغول بودم. به یاد دارم که در سال ۷۸ با بحران اقتصادی در کشور مواجه شدیم و ۵۸ میلیون تومان بدهی برایم ایجاد شد.

  در طول مدت زندگیتان تاکنون چند مدل خودرو عوض کرده‌اید؟
طی این سال‌ها به ترتیب پس از پراید، سی یلو، اوپل ‌وکسا، پژو پارس، زانتیا، Maxima، Camry، Sonta، Benz c200 ، BMW 523، Benz s500،  Porche Panameraو در نهایتPorche Cyenne خریدم.

به نظر می‌رسد خیلی فرد به اصطلاح ماشین‌بازی باشید و دائماً خودروهای خود را تغییر می‌دهید!
خودروهایی که تغییر دادم در فاصله‌های زمانی کوتاه بود. شاید حتی در یک دوره به مریضی تغییر خودرو هم دچار شده بودم و خیلی خودرو خرید و فروش می‌کردم اما در حال حاضر دو خودرو بیشتر ندارم که یکی از آن‌ها پژو ۲۰۶ و دیگری Porche Cyenne است.
نکته جالبی که باید بدانید این است که هر کسی ماشین مرا خریداری کند برد کرده است، چرا که خودروهایم دائماً در خانه خوابیده‌اند و از آنها استفاده چندانی نمی‌شود.

  شنیدیم که شما نمایشگاه اتومبیل دارید و خودرو به کشور وارد می‌کنید؟
در مورد داشتن نمایشگاه باید بگویم که این گونه نیست، هرچند که من دوستان نمایشگاهی زیادی دارم اما در مورد واردات خودرو درست می‌گویید. به مدت یک سال به این فعالیت مشغول بودم و خدا را شکر سود خوبی هم بدست آوردم هر چند که معتقدم کسب درآمد در این شغل ارتباط بسیاری به شانس افراد دارد.

  اگر بخواهیم درآمد ناشی از فوتبال و واردات خودرو را با هم مقایسه کنید، به نظر شما سود کدام یک بیشتر است؟
در مورد واردات خودرو باید بگویم که همه چیز به شانس مربوط است. اگر شرایط خوبی داشته باشید و از شانس بالایی برخوردار باشید می‌توانید سود مناسبی کسب کنید. در مورد فوتبال هم باید بگویم که شما با یک رشته ورزشی سروکار دارید که هم خوب پول می‌گیرید و هم ورزش می‌کنید و این مسأله بسیار لذت بخش است.

  آیا به موتورسیکلت هم علاقه دارید و تا کنون موتور داشته‌اید؟
سال ۷۴ بود که یک موتور ۱۲۵ را به صورت قسطی خریدم. مادرم اصلاً راضی به انجام این کار نبود. سه روز بعد از این خرید به ملاقات یکی از دوستانم رفته بودم که در زمان بازگشت متوجه شدم موتورسیکلتم را دزدیده اند.

  تاکنون تصادف خودرویی شدیدی هم داشته‌اید؟
سال ۷۱ بود که هنوز گواهینامه نگرفته بودم و با خانواده در جاده تهران – قم با خوردوی پدرم که یک BMW 518 بود در حال حرکت بودم. تصادف شدیدی رخ داد و ۲۰ خودرو به یکدیگر برخورد کردند، آن زمان قیمت خودروی ما ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان بود اما خسارتی که به خودرو وارد شد حدود ۴۰۰ هزار تومان برایمان آب خورد. این اتفاق در عید نوروز رخ داد و خودرو نیز بیمه نبود. آن زمان ۱۷ سال داشتم و هنوز گواهینامه نگرفته بودم، پس از آنکه خودروها به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر برخورد کردند جای خود را با پدرم عوض کردم دراین بین کار خلاف قانونی هم انجام دادیم.

  اولین باری که با خودروی اتوماتیک رانندگی کردید برایتان سخت نبود و درحال حاضر اگر بخواهید خودروی معمولی سوار شوید با مشکل مواجه نخواهید شد؟
اولین باری که سوار خودروی اتوماتیک شدم پای چپ و راستم را قاطی می‌کردم اما در حال حاضر هم اگر بخواهیم خودروی دنده‌ای سوار شوم در عمل کلاچ دچار اشتباه شده و در خیابان به اصطلاح آب هویج تولید می‌کنم.

  کدام یک از برندهای خودرو در دنیا را دوست دارید؟
Benz راحت ترین خودرو، Porche زیباترین خودرو و BMW اسپورت ترین خودروست و باید بدانیم که هیچ خودرویی در دنیا راحتی Benz s500، زیبایی Porche  و اسپورت بودن BMW را ندارد.

  خاطره خاصی از خودروهایتان دارید؟
یک Camry se به مبلغ ۳۵ میلیون تومان خرید کرده بودم که در تهران ۱۰ دستگاه بیشتر از آن وجود نداشت. به خانه دوستم رفتم و زمانی که از پارکینگ بیرون آمدم باد شدیدی شروع به وزیدن گرفت و ناگهان صدای وحشتناکی در خیابان پیچید. ابتدا فکر کردم که خودروی دیگری به ماشینم اصابت کرد، اما پس از مدتی متوجه شدم از ساختمان کناری که مشغول ساختمان سازی بودند وسیله‌ای به پایین پرتاب شده که اتاق و صندوق خودرو را تخریب کرد، خودرویی که تازه خریداری کرده بودم پس از آنکه مورد بازسازی قرار گرفت با ضرر ۱۵ میلیون تومانی به فروش رساندم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

از این سایت محترم استدعا دارم مطالبی را منعکس نمایند که برای اهالی فوتسال حایز اهمیت بوده ودرخورمطالعه وصرف وقت باشد نه این مطالب شخصی که فقط جهت مطرح نمودن وچهره ماندن افراد منعکس میگردد.