کد خبر : 101765
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 - 10:23
-

دورهمی خندوانه!

دورهمی خندوانه!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مراسم بهترین های لیگ ۹۵ در شرایطی عصر شنبه به همت کمیته فوتسال برگزار شد که جدا از غیبت اکثر اهالی فوتسال و چند چهره شاخص این رشته، برخی انتخاب ها که بیشتر از روی مصلحت بود با اعتراض هایی روبرو شد.از سوی دیگر پرداخت نشدن پاداش بازیکنان تیم ملی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مراسم بهترین های لیگ ۹۵ در شرایطی عصر شنبه به همت کمیته فوتسال برگزار شد که جدا از غیبت اکثر اهالی فوتسال و چند چهره شاخص این رشته، برخی انتخاب ها که بیشتر از روی مصلحت بود با اعتراض هایی روبرو شد.از سوی دیگر پرداخت نشدن پاداش بازیکنان تیم ملی هم بار دیگر خبر ساز شد تا مراسم انتخاب برترین ها با انتقادات زیاد به پایان برسد.

غیبت چهره های شاخص

به جز بازیکنان تیم ملی،گزینه های بهترین ها و چند پیشکسوت اکثر اهالی فوتسال در این مراسم غایب بودند.شاخص ترین آنها وحیدشمسایی،حسین شمس،محمدرضا حیدریان ،عباس ترابیان و صادق درودگر بودند.شمسایی در اعتراض به انتخابات غیر عادلانه اعلام کرده بود که مراسم را تحریم می کند.حسین شمس هم به دلیل عدم نظرخواهی از اهالی فن به مراسم نیامد.عباس ترابیان هم که اختلاف او با اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ آشکار شده بود قید حضور در مراسم را زد و اساسا از چهره هایی مثل صادق درودگر با سالها ریاست بر کمیته فوتسال و محمدرضا حیدریان به عنوان یکی از اسطوره های فوتسال ایران هم دعوت نشده بود.اما نکته جالب توجیه کفاشیان در مورد غیبت این چهره ها بود که گفت: وحید شمسایی در مسافرت به سر می‌برد و عباس ترابیان هم به ماموریت رفته است. در مورد غیبت شمس هم نمی‌دانم دلیلش چیست.

پاداش پرداخت نشد

یکی از مواردی که طی مدت اخیر بارها فدراسیون برای پرداخت آن امروز و فردا کرده پاداش سومی تیم ملی در جام جهانی بود.در این باره چندین برهه مطرح شد که آخرینش همین مراسم بود و عنوان شد که در آستانه حضور تیم ملی در بازیهای داخل سالن پاداش سومی ایران در جام جهانی هم پرداخت می شود. در حالی که در آستانه یک سالگی این اتفاق هستیم این پاداش ها در کمال ناباوری پرداخت نشد و حتی تاج اعلام کرد که قرار نبوده پاداشی پرداخت شود.

بی توجهی محض به نایب قهرمان دوره قبل

از نکات عجیب بی توجهی محض به تیم دبیری تبریز نایب قهرمان دوره قبل بود.در حالی که این تیم با شایستگی و با هزینه کمتر نسبت به اکثر تیم های مدعی در نهایت عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد در هیچکدام از بخش ها کاندیدا نشده بود تا ادعای مسئولان این باشگاه پیش از شروع فصل که گفته بودند کمیته فوتسال با آنها عناد دارد درست از آب در بیاید.فرزین دبیری قائم مقام باشگاه گفت: مشخص شد که کمیته فوتسال توسط چه افراد کوچکی اداره می‌شود و حذف نام دبیری تبریز از کلیه آیتم‌های بهترین‌ها فوتسال نشان داد که اعتراض ما به عملکرد این آقایان درست بوده و به درستی از لیگ برتر فوتسال کشور انصراف دادیم.‌

ابهام در نحوه انتخاب بهترین بازیکن لیگ

در شرایطی که با اعتراض ها نسبت به نحوه انتخاب بهترین بازیکن لیگ، کمیته فوتسال اعلام کرد از طریق رای گیری این گزینه را انتخاب می کند در نهایت اصغر حسن زاده به این عنوان رسید.این در حالی است که شنیده ها حاکی است حسن زاده با نظر کمیته فوتسال و نه رای گیری انتخاب شده است.در بین گزینه ها جدا از حسن زاده مهدی جاوید هم قرار داشت که خیلی ها او را محق این عنوان می دانستند اما کمیته فوتسال اعلام کرده بود به دلیل جایزه آقای گلی جایزه دیگری به جاوید نمی دهد.در این میان نام وحیدشمسایی در بین گزینه ها در حالیکه سال خوبی را در تاسیسات نداشت عجیب بود.

حضور عجیب یک مربی در بین گزینه ها

جایزه بهترین مربی لیگ به رضا لک رسید که به نظر منطقی بود.با این حال عدم حضور نام مربی جوانی مثل اصغری مقدم که تیمش را نایب قهرمان لیگ کرد عجیب بود. یا مربی تیم سوم لیگ یعنی علی افضل جایی در بین گزینه ها نداشت.عجیب ترین نام علی رعدی بود که با وجود تیم خوبی که در اختیار داشت نتایج ضعیفی با شهروند ساری گرفت که حضور در بین گزینه ها حتی با خنده سعید نجاریان مدیرعامل باشگاه شهروند ساری هم روبرو شد.

فوتسالیست تازه با اخلاق نداریم؟

در اینکه محمد طاهری،محمد کشاورز و وحید شمسایی به عنوان سه گزینه بازیکن اخلاق جزو بهترین های فوتسال ما از لحاظ اخلاقی هستند شکی نیست اما هر سه این ها جزو نسل قدیمی فوتسالیستها هستند و این سوال بوجود می آید که از نسل تازه فوتسالیست ها هیچ بازیکن با اخلاقی نداریم؟

مورد عجیب پدیده لیگ

مسلم اولاد قباد که در سالهای قبل هم عنوان پدیده لیگ را از آن خود کرده بود بار دیگر به این عنوان رسید در حالی که حتی سن پدیده بودن را هم رد کرده و سالها از حضور او در لیگ فوتسال می گذرد.

قهرمان بانوان بهترین تیم نشد!

در بخش بانوان هم اتفاقات عجیبی افتاد مثلا تیم حفاری خوزستان که قهرمان لیگ برتر فوتسال بانوان شد بهترین تیم را از آن خود نکرد و این عنوان به دانشگاه آزاد رسید در حالی که در آقایان قهرمان لیگ یعنی گیتی پسند به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

عنوانی من در آوردی

عناوینی مثل بهترین بازیکن ملی،بهترین بازیکن ملی در رده  ۲۰ سال،بهترین باشگاه در مسیر حرفه ای شدن و … از جمله مواردی بود که لزومی به حضور آنها نبود و به نوعی موازی کاری بود اما کمیته فوتسال برای گنجاندن نام گزینه های مورد نظر خود در این بخش و راضی نگه داشتن برخی باشگاه ها آنها را در جمع بهترین ها گنجاند.

تاسیسات در هیچ بخشی شایسته نبود؟

به جز کاندیداتوری وحید شمسایی در دو بخش بازیکن و اخلاق، تیم تاسیسات دریایی در هیچ بخشی کاندیدا نبود تا به صورت کامل این مراسم را تحریم کند.درست است که این تیم فصل گذشته علمکرد ضعیفی داشت اما مثلا در بخش باشگاه های در مسیر حرفه ای شدن هم کاندیدا نبود در حالی که این تیم پله به پله از لیگ پایین تر تا قهرمانی آسیا پیش رفت.

یک داور برنامه ریز مراسم

شنیده می شود یکی از داوران فوتسال که با یکی از مسئولان کمیته فوتسال نسبت دارد در برنامه ریزی و چیدمان مراسم نقش موثری داشته است.

شایعه اسپانسری یک باشگاه

در گوشه وکنار مراسم این شایعه به گوش رسید که یکی از باشگاه ها اسپانسری مراسم را برعهده گرفته و جوایز را به برترین ها داده که انتخاب های زیاد از این تیم هم در همین راستا بوده است.

کمیته فوتسال به دنبال راضی نگه داشتن

انتخاب مصلحتی در برخی گزینه ها به طور واضع مشخص کرد که کمیته فوتسال به دنبال راضی نگه داشتن برخی از افراد و تیم ها بوده است.مروری بر برخی گزینه ها شما را به نام های مورد نظر می رساند.

فقط یک سکه پاداش!

از دیگر نکات عجیب این مراسم اما این بود که به برترین‌های فوتسال در سال گذشته فقط یک سکه به عنوان پاداش پرداخت شده است.

آرا را اعلام کنید

با افزایش انتقادات از انتخاب بهترین ها این بحث بوجود آمده که کمیته فوتسال طبق آنچه قبلا وعده داده بود آرای بهترین ها را انتخاب کند تا مشخص شود در معرفی بهترین ها دست برده نشده و بر اساس آرا انتخاب شده اند.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

احمد دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

سلام، هر چقدر این برنامه رو نقد کنید حق دارید و هیچ اشکالی نداره اما توهین کردن کار خوبی نیست. خوب نیست که تیتر دورهمی خندوانه می زنید. خیلی از بزرگان فوتسال و فوتبال و ورزش کشور و زحمت کشای فوتسال اونجا بودن که اصلا به چشم نمی آیند. حالا یه عده هم مخالف بودند نیامدند. هیچ اشکالی نداره . اما بی احترامی به آن جمع کار خوبی نیست.