کد خبر : 101769
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 - 12:02
دسته‌بندی نشده
-

کردی:با هیچ کس برای استعفا از هدایت میانمار مشورت نکردم/افرادی که آنها را نمی‌شناختم برای من پیام محبت آمیز فرستادند/این خبر در میانمار به شدت صدا کرده است/استعفای مرا به راحتی بپذیرند

کردی:با هیچ کس برای استعفا از هدایت میانمار مشورت نکردم/افرادی که آنها را نمی‌شناختم برای من پیام محبت آمیز فرستادند/این خبر در میانمار به شدت صدا کرده است/استعفای مرا به راحتی بپذیرند
سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار از تصمیمش برای استعفا از هدایت این تیم به دلیل کشتار مردم مسلمان میانمار گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رضا کردی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار هفته گذشته در اعتراض به کشتار مسلمانان این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرد و منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال میانمار است.

کردی درباره همکاری‌اش با فوتسال میانمار توضیح داد: اواخر سال میلادی سال گذشته بود که پیشنهادی از میانمار دریافت کردم. من از سال ۲۰۰۸ در قطر مشغول بودم و مقطعی هم در کویت مربی‌گری کردم و همان موقع از میانمار پیشنهاد داشتم اما به دلیل اقدامات وحشیانه‌ای که علیه مسلمانان انجام می‌دادند اعلام کردم نمی‌آیم. بنابراین از سال ۲۰۱۳ به قطر بازگشتم و اواخر سال میلادی ۲۰۱۶ دوباره پیشنهادی از سوی آن‌ها مطرح شد و بعد از مذاکره، پذیرفتم به میانمار بروم.

او افزود: ۱۰ روز پیش برای مرخصی از میانمار به ایران بازگشتم و قرار بود جمعه به این کشور بازگردم اما به خاطر اقدام‌هایی که علیه مسلمانان در این کشور انجام می‌شود، به آن‌ها ایمیل زدم و گفتم با این شرایط حاضر به ادامه همکاری نیستم. بنابراین استعفا دادم و منتظر واکنش طرف مقابل هستم.

سرمربی سابق تیم فوتسال پرسپولیس با بیان این که با هیچ کس برای استعفا از هدایت میانمار مشورت نکرده است، عنوان کرد: کسی مرا تحت فشار نگذاشت و این یک تصمیم کاملا شخصی بود که با قلبم به آن رسیدم. همچنین چون مربی حرفه‌ای هستم و قوانین بین المللی را می‌دانم، هر نوع عواقب کارم را پیش بینی کرده‌ام و آن را می‌پذیرم. ما در درجه اول یک انسان و یک مسلمانیم که زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی کرده‌ایم. بنابراین کمترین و کوچکترین کاری که می‌توانستم برای حمایت از مردم مسلمان میانمار انجام دهم، قطع همکاری با فدراسیون فوتبال این کشور بود. من با این کارم می‌خواستم، دولت میانمار را از طریق فدراسیون فوتبال این کشور تحت فشار قرار دهم تا دست از این جنایت‌ها بردارند.

کردی همچنین در پاسخ به این پرسش که بازتاب این اتفاق را چطور دیده است، گفت:‌ ابتدا از مردم کشورم که از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. افرادی که آنها را نمی‌شناختم برای من پیام محبت آمیز فرستادند. این نشان می‌دهد در کشوری زندگی می‌کنیم که با بصیرت هستند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. همچنین از مهندس کیومرث هاشمی تشکر می‌کنم که در همان ساعات اولیه با من تماس گرفت و ابراز محبت کرد. بازخورد این اتفاق در ایران خیلی خوب بود. بینی و بین‌الله این کار را نکردم که به دنبال بازخوردش باشم. امیدوارم اول خدا قبول کند. از هیچ شخص، دستگاه و ارگانی نیز انتظاری ندارم چون تصمیمم کاملا شخصی بود و خودم آن را گرفتم. عواقبش را هم می‌پذیرم.

او اضافه کرد: در کشور میانمار روزنامه‌ها و سایت‌های محلی با زبان‌های میانماری و انگلیسی به بازتاب این اتفاق پرداختند و این خبر در میانمار به شدت صدا کرده است. حتی خبرگزاری‌هایی از کشورهای مسلمان مثل ترکیه و قطر با من تماس گرفتند و درباره انگیزه‌ام سوال کردند.

این مربی ایرانی در بخش دیگری از گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از گرفتن این تصمیم به ضرر مالی ناشی از آن فکر کرده است یا نه، گفت: فلسفه و تفکراتم در زندگی این است که همه چیز پول نیست. قرارداد بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال میانمار بستم چون قرار بود تیم‌های فوتسال و پایه فوتبال را پوشش دهم. اما فکر نمی‌کنم همه چیز زندگی، پول باشد. رسول‌الله می‌فرماید هر مسلمانی از شما کمک خواست و اگر می‌توانستی به هر نوعی کمک کنی و نکردی، مسلمان نیستی. نمی‌خواهم بگویم آدم بسیار مذهبی‌ای هستم اما در یک شهر مذهبی بزرگ شده‌ام و اهل قم هستم. بنابراین یک سری مسائل بر پول مقدم است. همه شرایط را هم می‌دانستم و تبعاتش را می‌پذیرم.

کردی در پایان درباره پاسخ فدراسیون فوتبال میانمار به استعفایش گفت: رابطه خوبی با مسئولان ارشد میانمار داشتم بنابراین امیدوارم این موضوع ختم به خیر شده و استعفای مرا به راحتی بپذیرند اما اگر کار به AFC و فیفا بکشد، باید به دنبال کارهای حقوقی آن باشم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.