کد خبر : 102172
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1396 - 12:33
-

قضاوت همزمان داور زن و مرد ایرانی در یک بازی فوتسال داخل سالن آسیا

قضاوت همزمان داور زن و مرد ایرانی در یک بازی فوتسال داخل سالن آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان در بخش بانوان آغاز شده است. تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه ۱۶ بر یک تیم فلسطین را شکست دهد و فوتسالیست‌های بانوان ژاپن هم توانستند با پیروزی ۵ بر یک مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا را شروع کنند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان در بخش بانوان آغاز شده است.

تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه ۱۶ بر یک تیم فلسطین را شکست دهد و فوتسالیست‌های بانوان ژاپن هم توانستند با پیروزی ۵ بر یک مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا را شروع کنند که در این دیدار اتفاقات جالب توجهی برای نخستین بار رخ داد.

گلاره ناظمی که مسئولیت برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان ایران را در کارنامه دارد و همچنین یک داور بین‌المللی محسوب می‌شود، داوری مسابقه تیم‌های فوتسال بانوان ژاپن و چین را برعهده داشت؛ اما داور دوم این بازی یک ایرانی دیگر به نام محمدوحید عرض‌پیما بود!

عرض‌پیما در جام جهانی ۲۰۱۶ دیدارهای اسپانیا- قزاقستان و آرژانتین- کاستاریکا را به‌عنوان داور اول قضاوت کرد و در بازی افتتاحیه این مسابقات هم بین کلمبیا- پرتغال داور وقت‌نگه‌دار بود و همچنین در مسابقه آرژانتین- قزاقستان به‌عنوان داور دوم حضور داشت؛ ولی علاوه بر آن، این داور ایرانی در رقابت‌های مختلف برون مرزی زیادی شرکت کرده؛ اما قضاوت در دیدار بانوان برای او رخ نداده بود.

عرض‌پیما در دیدار تیم‌های فوتسال بانوان ژاپن و چین در کنار گلاره ناظمی به قضاوت این مسابقه پرداخت تا علاوه بر داوری یک مرد ایرانی در مسابقه بانوان برای بار اول، همراهی دو داور ایرانی در یک بازی بانوان نیز برای نخستین مرتبه اتفاق بیافتد.

همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که ابراهیم مهرابی‌افشار، دیگر داور اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی فوتسال ۲۰۱۷ آسیا به عشق‌آباد، در بازی تیم‌های بانوان ژاپن و چین داور سوم بود تا در یک مسابقه فوتسال بانوان آسیا، یک داور زن و دو داور مرد ایرانی قضاوت کرده باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

Funa سه شنبه , ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۳۰

خیلی ازاین ماجرا خوشحالیم.ولی ای کاش مسئله ورودبانوان به ورزشگاهها حل بشه تا زنان ایرانی هم بتواننددرعرصه های اینچنینی باغرور وافتخارشرکت کنند.