کد خبر : 103640
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 10:14
-

ایران، سنگ محکی برای مدعیان فوتسال آسیا

ایران، سنگ محکی برای مدعیان فوتسال آسیا
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه آغاز مرحله انتخابی رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا، از ایران به عنوان ابرقدرت فوتسال قاره کهن یاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه آغاز بازی‌های مرحله انتخابی رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا در منطقه جنوب و مرکز این قاره که از فردا (یکشنبه) و در سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار می‌شود، ایران معیاری برای ارزیابی دیگر تیم‌های این منطقه خواهد بود.

با ادغام تیم‌های منطقه جنوب و مرکز آسیا که در آن نپال تنها نماینده جنوب قاره کهن است، تعداد تیم‌هایی که برای صعود به مرحله نهایی سال آینده در چین تایپه با هم رقابت می‌کنند به هفت تیم افزایش پیدا کرده و ازبکستان، نایب قهرمان دوره قبل یکی از تیم‌هایی است که شانس صعود دارد. این تیم در گروه A با تیم‌های قرقیزستان، ترکمنستان و نپال رقابت خواهد کرد.

در گروه B اما ایران – تیمی که در رقابت‌های داخل سالن آسیا نتیجه فینال دوره قبلی قهرمانی فوتسال آسیا را باغلبه بر ازبک‌ها تکرار کرد –  بدون شک مدعی اصلی صعود است. در این گروه سه تیمی، ایران تیمی است که شکست دادنش سخت به نظر می‌رسد و همه پیش‌بینی‌ها حکایت از شانس کم تاجیکستان و افغانستان برای غلبه بر این تیم دارد.

ابرقدرت فوتسال آسیا با ۱۱ قهرمانی رکورددار فتح این رقابت‌هاست و در سال‌های اخیر هم موفقیت‌های فراوانی کسب کرده است. بعد از فتح رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۶، ایرانی‌ها در جام جهانی فوتسال در کلمبیا هم عنوان سوم را کسب کردند و این قبل از ثبت پنجمین قهرمانی‌شان در رقابت‌های داخل سالن آسیا بود.

در این تیم مهره خطرناکی مانند علی‌اصغر حسن‌زاده بازی می‌کند که پس از کمک به ایران برای شکست ازبکستان در فینال، به عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها معرفی شد و قطعاً در این دوره هم نقش پررنگی برای کمک به صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.