کد خبر : 104382
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 - 10:09
-

ناظم الشریعه:قبول دارم تیم ملی در دفاع ضعف دارد/ زمان لیگ باید بیشتر شود

ناظم الشریعه:قبول دارم تیم ملی در دفاع ضعف دارد/ زمان لیگ باید بیشتر شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدمحمد ناظم الشریعه به شرایط تیم ملی بعد از صعود به جام ملتهای آسیا و همچنین برنامه های پیش روی این تیم پرداخت که مشروح گفتگوی وی در ذیل می آید: *آقای ناظم الشریعه! آیا مسابقات انتخابی جام ملتهای آسیا و بازی با افغانستان و تاجیکستان، صرفنظر از نتایج تیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدمحمد ناظم الشریعه به شرایط تیم ملی بعد از صعود به جام ملتهای آسیا و همچنین برنامه های پیش روی این تیم پرداخت که مشروح گفتگوی وی در ذیل می آید:

*آقای ناظم الشریعه! آیا مسابقات انتخابی جام ملتهای آسیا و بازی با افغانستان و تاجیکستان، صرفنظر از نتایج تیم ایران و صعود به جام ملتها برای شما عایدی دیگری داشت؟

حضور در این مسابقات یک حُسن برای ما داشت. قبل از آن ما فرصت زیادی برای تمرین نداشتیم ولی خوشبختانه در این دو مسابقه توانستیم بازیکنان جوان را تست کنیم که تعدادشان کم هم نبود. در چند سال گذشته ثابت کرده‌ایم به هر بازیکنی که دعوت می‌کنیم، بازی می دهیم. در این مسابقات هم هر ۱۴ بازیکنمان بازی کردند. باید به بازیکنان جوان هم فرصت دیده شدن داد. همین که بتوانیم عملکرد نفراتمان را در تیم ملی ببینیم خوب است چرا که بازی در تیم ملی با باشگاه متفاوت است.

* به گفته عباس ترابیان رئیس کمیته فنی برگزاری تورنمنت چهار جانبه با حضور ایران قطعی شده است. برای این تورنمنت چه برنامه ای دارید؟

– بهترین حالت برای تیم ملی قبل از جام ملتها همین است. دستشان بابت فراهم کردن این تورنمنت درد نکند. ما از آن استقبال می کنیم و امیدواریم که این تورنمنت هر سال برگزار شود. الان شرایط به گونه ای است که برنامه تیم ملی تا دو سال آینده مشخص است و از همین حالا می دانیم که سال ۹۷ با برزیل بازی داریم.

* با افزایش تعداد بازی های تدارکاتی تیم ملی، لیگ برتر دچار لطمه نمی شود؟

– به نظرم باید زمان مسابقات لیگ بیشتر شود. در اینصورت هم برنامه تیم ملی مشخص است و هم باشگاه ها و بازیکنان متضرر نمی شوند.

* آیا بعد از بازی های داخل سالن آسیا و مقدماتی جام ملتهای آسیا، ترکیب خود را برای جام ملتها شناخته‌اید؟

– خیر، ما همچنان در تیم ملی آزمون و خطا خواهیم داشت. به هر حال مسابقات لیگ بالا و پایین دارد. باید ببینیم ملی پوشان در لیگ چه عملکردی خواهند داشت. مسلما اگر یک بازیکن پدیده هم در لیگ پیدا شود، باید در تیم ملی او را مورد ارزیابی قرار دهیم.

* یکی از انتقادات به تیم ملی فوتسال در دو تورنمنت گذشته، آمار بالای گل های دریافتی است. آیا قبول دارید تیم ملی در کار دفاعی ضعف دارد؟

– بله باید قبول کنیم تیم ملی در این بخش ضعف دارد ولی وقتی بدون تمرین وارد مسابقات می شوید، قطعا ترکیبی که وارد زمین می شود هماهنگی لازم را ندارد. شما فکر می کنید در خط حمله ضعف نداریم؟

* به نظر نمی رسد در خط حمله ضعف داشته باشیم؛ آمار گلزنی تیم ملی به حریفانش بالاست.

– درست است ما به حریفانمان زیاد گل زده ایم ولی از ۲۰ موقعیتی که درست می کنیم، ۱۰ تا را گل می کنیم. باید فاصله تعداد حملات با تعداد گلهای به ثمر رسیده کم باشد. در دفاع هم همینطور است؛ باید کمترین فرصت را به حریف داد و اجازه نداد همین فرصتهای کم به گل تبدیل شود. این ضعف، ناشی از ناهماهنگی و تمرین ناکافی است بخصوص در کار دفاعی که باید بازیکنان به طور مداوم و پیوسته با هم بازی کنند. این نیازمند تمرینات زیاد است.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

بنده یک پیشنهاد دارم امیدوارم انرا به سازمان لیگ برسانید
بهتر است بجای برگزاری فشرده لیگ ۴ هفته پایانی لیگ بعد از جام ملتها یعنی در اسفند ماه برگزار شود
تا بازیکنان از لحاظ روحی و جسمی خسته نشوند و تیم ملی بهتر نتیجه بگیرد

نام ... سه شنبه , ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

لااقل شما در این مورد شهامت دارید که ضعف دفاع را بپذیرید ولی اقای هاشم زاده هرگز ضعف دفاع تیم ملی را قبول نکرد و همواره انرا توجیه کرد