کد خبر : 105664
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1396 - 13:44
-

از مدیر و مربی تا بازیکنان قلیانی در فوتسال/ قراردادهایی که در قهوه خانه بسته می شود

از مدیر و مربی تا بازیکنان قلیانی در فوتسال/ قراردادهایی که در قهوه خانه بسته می شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،چند روز پس از محرومیت (و البته در پی آن بخشش) محسن مسلمان و وریا غفوری دو بازیکن سرخابی تیم های بزرگ فوتبال بود که خبر محرومیت بازیکن ملی پوش تیم فوتسال به دلیل استعمال قلیان مطرح شد. در روزهایی که بازار داغ مبارزه با قلیان کشیدن در بین فوتبالی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،چند روز پس از محرومیت (و البته در پی آن بخشش) محسن مسلمان و وریا غفوری دو بازیکن سرخابی تیم های بزرگ فوتبال بود که خبر محرومیت بازیکن ملی پوش تیم فوتسال به دلیل استعمال قلیان مطرح شد. در روزهایی که بازار داغ مبارزه با قلیان کشیدن در بین فوتبالی ها داغ شده و اظهارنظرهای متفاوتی در این باره مطرح می شود کمیته اخلاق به پرونده بازیکن دوپینگی فوتسال ورود کرد و علاوه بر محرومیت یکساله او به خاطر دوپینگ(که پیش از این صادر شده بود و به ماه های آخرش رسیده بود) دو ماه هم او را به خاطر مصرف قلیان محروم کرد. تفاوتش البته در این است که در مورد دوبازیکن فوتبال- فتوشاپ یا واقعی- عکس هایی از قلیان کشیدن مسلمان و غفوری دست به دست می شد که در مورد فوتسالی این اتفاق را شاهد نبودیم و  خود بازیکن در دفاعیاتش برای دوپینگ اعلام  کرده بود که قلیان می کشیده و شاید کمیته اخلاق با استناد به این قضیه او را محروم کرده باشد.استنادی که به نظر می رسد در مورد مسلمان و غفوری به خاطر در ملا عام بودن آن محروم  و البته بخشیده شدند که این قضیه در مورد بازیکن دوپینگی فوتسال صدق نمی کند و اگر بنا به محرومیت بدون عکس و در ملاعام نبودن باشد دامن خیلی از فوتسال ها را خواهد گرفت.

بستن قرارداد در قهوه خانه

یکی از مواردی که در فوتسال ایران کم شاهد آن نبودیم توافق با بازیکنان در قهوه خانه است.شاید به همین دلیل باشد که هم مدیرانی قلیانی داریم هم مربیان و هم بازیکنانی قلیانی.البته که در همه این موارد مکان هایی امن و مورد اطمینان در نظر گرفته می شود.یکی از تیم های متمول فوتسال که منحل شده است اکثر توافقات خود را در قهوه خانه با بازیکنان انجام می داد.یا اینکه یکی از شهرهای فوتسال خیز ما معروف است که مدیرانش در قهوه خانه ها تصمیمات باشگاه را می گیرند و با بازیکنان مذاکره می کنند.در مورد این ادعا چندی پیش ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی اینگونه گفت: قبول کنیم که لیگ ما حرفه‌ای نیسست البته از نظر فنی جزولیگ‌های خوب دنیا هستیم، اما از نظر سخت افزاری خیلی عقبیم. وقتی خیلی از قرارداد‌ها در قهوه خانه‌ها بسته می‌شود چرا باید بگویم لیگ‌مان حرفه‌ای است. این شرایط اذیتم می‌کند.

تقسیم شادی با قلیان کشیدن

برخی ستاره ها و بازیکنان مشهور فوتسال برای خود پاتوقی دارند.جایی دنج یا در خانه امن کنار دوستان یا در سفره خانه ای مطمئن و دور از دید.معمولا بعد از بردها دور هم جمع می شوند ودر مورد اتقافات بازی حرف می زنند و شادی شان را اینگونه با هم تقسیم می کنند.سخت است در تیم فوتسالی بگردید و بازیکن قلیانی پیدا نکنید.انگار قلیان جزئی جدا نشدنی از برخی بازیکنان فوتسال است.

قلیان نکشد نمی تواند بازی کند

در مورد یکی از بازیکنان مشهور فوتسال که البته مدتی است از اوج فاصله گرفته روایت جالبی نقل شده است. وقتی از مربی اش خواستند تا جلوی قلیان کشیدن او را بگیرد تا بیشتر پیشرفت کند گفت که فلانی اگر قلیان نکشد نمی تواند بازی کند و بگذار کاری به کاشر نداشته باشیم.

مدیری که قهوه خانه دارد

این مورد را حتما اهالی فوتسال می دانند که یکی از مدیران فوتسالی ما حتی قهوه خانه دارد و قهوه خانه اش زمانی پاتوق همه فوتسالیست های شهر بود چه گمنام ها و چه ناشناس ها و به نظر می رسد در این شرایط نیاز به جای امن و دنج نبود که همه خودی بودند.

عکسی بیرون نیامده

همه اینها را گفتیم تا به این برسیم که در کنار همه این موارد فوتسالی ها سعی کرده اند این اتفاق را در خلوت خود رقم بزنند. نه عکسی از آنها دست به دست شده و نه شایعه آنچنانی رواج پیدا کرده  و مورد آخر هم تنها به دلیل اعتراف خود بازیکن بوده  که اگر نبود شاید کمیته اخلاق ورود نمی کرد. شاید اگر روزی بیشتر از این روی فوتسال زوم شود عرصه برای قلیانی های این رشته هم تنگ شود.

منبع:خبرورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

دو سيب جمعه , ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآنچه هست گیرند واقعا عمل کمیته اخلاق خیلى تاسف برانگیز هست که بازیکنان با صداقت را محروم میکند آن وقت این همه بازیکن و مربى مشهور قلیانى در لیگ برتر قلیان مى کشند و مدام هم مصاحبه مى کنند!!!!اگر کمیته اخلاق یک آزمایش ساده از مربیان و سرپرستان و مدیران سه تیم بالاى جدول انجام بدهد عمق فاجعه در فوتسال مشخص خواهد شد که چه بازیکنان و مربیان به ظاهر بزرگى!!!! در فوتسال هستند که سال ها تنها خودشان قلیان کشیدند بلکه بسیارى از جوانان را به سمت قلیان کشانده اند ولى افسوس که….

نام ... شنبه , ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴

فولاد ماهان و فیروزصفه و گیتی پسند و غیره را در لیگ برتر رها کنید حتی لیگ یک و لیگ دو را هم رها کنید لطفا برید بررسی مثلا در همین اصفهان چند بازیکن رده های جوانان و امید قلیان میکشند و یا در همین گیتی پسند و دیگر تیمهای جوانان و امید چند مربی و کادر قلیانی هستند