کد خبر : 106513
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 - 9:49
-

گزارشی عجیب از ماجرای شمسایی،فالکائو و خطر از دست رفتن یک رکورد ملی/ چرا ناظم الشریعه هر بار توپ را به زمین فدراسیون می اندازد؟

گزارشی عجیب از ماجرای شمسایی،فالکائو و خطر از دست رفتن یک رکورد ملی/ چرا ناظم الشریعه هر بار توپ را به زمین فدراسیون می اندازد؟
شاید برای خیلی ها دعوت از وحید شمسایی به تیم ملی که حالا مدتهاست چهل سالگی را هم پشت سر گذاشته عجیب و در عین حال بازگشت به عقب به نظر برسد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شاید برای خیلی ها دعوت از وحید شمسایی به تیم ملی که حالا مدتهاست چهل سالگی را هم پشت سر گذاشته عجیب و در عین حال بازگشت به عقب به نظر برسد.به ویژه اینکه او در سالهای اخیر بیشتر هیبت یک مربی را به خود گرفته تا بازیکن.گرچه او همین سه سال پیش تنها بازیکن تاریخ فوتبال و فوتسال جهان شد که یک جایزه رسمی را در مرز چهل سالگی گرفت و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار دیگر عنوان بهترین بازیکن فوتسال قاره را از آن خود کرد با این حال مدتهاست که به تیم ملی بدون شمسایی عادت کرده ایم. دو جام جهانی گذشته و تیم ملی بدون شمسایی روزهای پرفراز و نشیبی داشته است اما چرا هر از چندگاهی بحث دعوت شمسایی به تیم ملی مطرح می شود.مگر نه اینکه شمسایی خودش هم زمانی که ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی شد دعوت او را رد کرد. پس چرا الان شمسایی برای بحث دعوتش به تیم ملی با قاطعیت نه نمی گوید؟

خطر از دست رفتن رکورد

یکشنبه شب فالکائو در چندمین بازی ای که پس از خداحافظی اش از تیم ملی برزیل انجام داد موفق به گلزنی شد.از روزی که او روی دستان بازیکنان ایران حذف تراژیک از جام جهانی ۲۰۱۶ را با خداحافظی اش از بازی های ملی پیوند زد بیش از یکسال گذشته اما او در همین مدت هرگاه برزیل بازی تدارکاتی آسانی داشته دعوت شده است و دلیلش هم تنها شکستن رکورد وحید شمسایی است.او یکشنیه شب دوگل به کاستاریکا در جریان بازی دوستانه آسانی که با انواع و اقسام حرکات نمایشی فالکائو همراه بود به ثمر رساند تا شمار گلهایش را به ۳۸۸ برساند یعنی تنها ۴ گل تا رکورد رویایی وحید شمسایی که سالهاست با زدن ۳۹۲ گل آقای گل جهان است.فالکائو هدفش را رسیدن به ۴۰۰ گل ملی عنوان کرده که درکنار آن رکورد شمسایی را هم خواهد شکست و مطمئنا فالکائو تا رسیدن به این رکورد به تیم ملی برزیل دعوت می شود.

در ایران عزمی نیست

در ایران اما عزمی برای حفظ این رکورد نیست.مسئله این است که برخی می گویند چه لزومی دارد رکوردی که برای ماست الان با دعوت از شمسایی و بازی با تیم های درجه سه بار دیگر برای ایران بماند.این حرف آنها زمانی درست می ماند که رقیب او هم شرایط مشابهی داشته باشد اما دقیقا برزیلی ها مسیر شکستن این رکورد به هر قیمتی را در پیش گرفته اند یعنی دعوت از فالکائو در بازی های دوستانه با تیم های ضعیف و بالا رفتن آمار گلزنی او تا شکستن این رکورد.وقتی برزیلی ها با آن پیشینه به این راحتی برای شکستن رکورد آقای گلی برنامه ریزی می کنند چرا ما هم از مسیر آنها الگو برداری نکنیم؟ چرا شمسایی را که اتفاقا از لحاط فنی هنوز قابلیت بازی در تیم ملی-ولو به اندازه چند دقیقه – را دارد دعوت نکنیم و اجازه ندهیم این رکورد که با لوس بازی برزیل ها در حال از دست رفتن است در کشورمان باقی بماند؟

تمایل شمسایی برای بازی ملی

شمسایی در آخرین اظهاراتش در مورد ماجرای دعوتش به تیم ملی و شکستن این رکورد گفته است: اگر به اتفاقات چند ماه و سال گذشته برزیل نگاه کنید، می‌بینید ارزش و ارزشمند کردن آدم‌ها چقدر برای آنها اهمیت دارد و ما هم می‌خواهیم الگو برداری کنیم؛ ولی دوست نداریم.فالکائو نیامد در جام ملت‌های آمریکا برای برزیل بازی کند؛ اما فدراسیون این کشور در برزیل با تیم‌های اروگوئه و کاستاریکا دیدار تدارکاتی گذاشت تا گل‌های ملی این بازیکن بالا برود؛ مشابه آسیایی کاستاریکا تیم‌هایی مثل فیلیپین و تاجیکستان هستند؛ این تیم‌ها ضعیف هستند و برای برزیل اتفاقی نمی‌افتد با آنها بازی کندبه نظرم در حال حاضر دو حالت وجود دارد، یا حفظ این عنوان برای کشور و نام یک ایرانی اهمیت دارد و اسم وحید شمسایی مهم نیست که یک بحث است؛ ولی اگر نه، دوست ندارند این اسم و عنوان باقی بماند، حرف دیگری است.

چرا ناظم الشریعه شانه خالی می کند؟

سوال این است که چرا سرمربی تیم ملی هیچگاه در این باره موضع مشخصی ندارد و از این قضیه شانه خالی می کند؟عجیب تر این که او چندین بار در این زمینه صحبت کرده و هر بارهم اظهارنظرهایی کاملا مشابه هم داشته است.مروری بر اظهارات او عجیب و در عین حال پرسش برانگیز است.سرمربی تیم ملی اولین بار ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ودر روزهای بعد از جام جهانی که فالکائو برای اولین بار به تیم ملی برزیل پس از خداحافظی اش دعوت شد این گونه واکنش نشان داد:” در مورد بازگشت شمسایی هم فدراسیون ایران باید تصمیم‌گیری کند. شمسایی دوست خوب من است و بازیکن بزرگی است اما او خودش تصمیمی برای بازگشت به فوتسال ندارد.” ناظم الشریعه در ۱۵ آذرماه سال قبل بار دیگر در این باره اظهارنظر کرد و بار دیگر توپ را به زمین فدراسیون انداخت:” آقایان تاج و کفاشیان هستند و در این مورد باید نظر بدهند. این مسائل غیر فنی است و من نمی توانم نظر بدهم. باید این مباحث بین فدراسیون و وحید خان و دیگر دوستان صحبت شود. بنده سعی می کنم دخالت نکنم. “ناظم الشریعه سومین بار در ۱۸ دی ماه سال ۹۵ در این باره حرف زد و تکرار مکررات:” وحید شمسایی دوست و رفیق من است. در جریان ریز ماجرا نیستم اما ما هم ایرانی هستیم و دوست داریم که موفقیت ها را ببینیم و از آن لذت ببریم. بهتر است در این باره از فدراسیون فوتبال بپرسید.”

و در کمال تعجب او ۲۷ آبان ۹۶ یعنی همین چند روز پیش مشابه این حرفها را زد:” این بحث جدا از مسائل تیم ملی است و باید با فدراسیون هماهنگ شود. شمسایی کارنامه فوتسال ایران است،‌ اما موضوع دعوت او به تیم ملی به فدراسیون ربط دارد. من وحید را خیلی دوست دارم و روز اولی هم که به تیم ملی آمدم او را دعوت کردم،‌ اما الآن همانطور که گفتم موضوع به فدراسیون ارتباط دارد.”

به نظر شما چرا ناظم الشریعه که چالش برخی ها با او نداشتن اقتدار لازم برای هدایت تیم ملی است در این قضیه شخصا ورود نمی کند و همواره توپ را به زمین فدراسیون می اندازد؟ آیا لازم نیست در این باره توضیح بدهد؟ و سوال آخر اینکه اگر او به عنوان سرمربی تیم ملی بخواهد شمسایی را دعوت کند هیچ مقامی می تواند مانع این قضیه شود؟

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.