کد خبر : 108384
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 - 23:39
-

پشت پرده جشن «کفپوش» و شوآف «تاج» و دوستان

پشت پرده جشن «کفپوش» و شوآف «تاج» و دوستان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مراسم رونمایی از کفپوش جدید کمپ تیم ملی عصر سه شنبه با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم های ملی فوتسال برگزار شد. مراسمی که حداقل از مراسم های بدرقه تیم ملی باشکوه تر برگزار شد و مشخص بود حسابی برایش برنامه ریزی شده است. اما ابتدا باید

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مراسم رونمایی از کفپوش جدید کمپ تیم ملی عصر سه شنبه با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم های ملی فوتسال برگزار شد. مراسمی که حداقل از مراسم های بدرقه تیم ملی باشکوه تر برگزار شد و مشخص بود حسابی برایش برنامه ریزی شده است.

اما ابتدا باید دید چنین برنامه ای در اصل برای چه بود؟ آیا رونمایی از کفپوش که از امکانات اولیه فوتسال است، نیاز به برگزاری جشن دارد؟ فدراسیونی که پیش از این در برگزاری مراسم برترین ها و بدرقه تیم ملی خساست به خرج داده، با دعوت از اصحاب رسانه و دوربین های تلویزیونی سعی در بزرگ جلوه دادن، پهن کردن یک کفپوش داشته است.

بنابراین ترتیب دادن چنین مراسمی بیشتر شبیه شوآفی از سوی مسئولان فدراسیون بود اما در پشت پرده، اتفاقات دیگری هم افتاده است.

اینکه این کفپوش نو نبوده و در مسابقات انتخابی آسیا در تبریز به بهره برداری رسیده، پیش از این رسانه ای شده و مسئولان فدراسیون نیز به آن اشاره کرده اند. اما موضوع مهمی که مهدی تاج نیز امروز در مراسم رونمایی عنوان کرد، خرید این کفپوش به قیمت بسیار بالا است.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال هیچ گاه این کفپوش را خریداری نکرده است. اما اصل قضیه چیست و این کفپوش چطور به کمپ تیم ملی رسیده است؟

ماجرا از این قرار است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در پروتکل اعطای میزبانی به کشورها، از بندی با عنوان «کفپوش اهدایی» نام برده است و هر کشوری که میزبانی مسابقات در سطح آسیا را بپذیرد، از برخی تسهیلات از جمله کفپوش رایگان، بهره مند خواهد شد.

کفپوشی هم که امروز در کمپ تیم ملی رونمایی شد، از سوی AFC برای مسابقات انتخابی آسیا در تبریز به ایران داده شده بود و قرار نبود بعد از مسابقات از کشورمان خارج شود. همانطور که در جام باشگاه های آسیای ۲۰۱۵ نیز کفپوش AFC در سالن نقش جهان اصفهان باقی ماند و تیم های ملی و باشگاهی بعضی اوقات از آن استفاده می کنند.

کمیته فوتسال نیز بارها تلاش کرد کفپوش سالن نقش جهان را به کمپ تیم ملی منتقل کند اما مسئولان هیات فوتبال اصفهان و اداره کل ورزش این استان، اجازه آن را ندادند و تنها راضی شدند تیم های ملی در این سالن، تمرین برگزار کند.

اما موضوع کفپوش سالن پورشریفی تفاوت داشت چرا که این سالن نیاز به کفپوش نداشت و کفپوش آن دو سال پیش در جریان مسابقات هندبال تغییر کرده و نونوار شده بود.

بنابراین یک کفپوش مجانی روی دست هیات فوتبال آذربایجان شرقی مانده بود که با توافق با فدراسیون فوتبال، آن را به کمپ تیم های ملی منتقل کردند و مهدی تاج و دوستان هم به افتخار این موفقیت بزرگ، جشنی ترتیب داد تا اهالی فوتسال بیش از پیش از توجهات و رسیدگی های فدراسیون به فوتسال ابراز رضایت کرده و لبخند روی لب هایشان نقش ببندد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.