کد خبر : 108689
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 10:13
-

پایان شوی میزبانی جام جهانی

پایان شوی میزبانی جام جهانی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تمام شد. همه مانور تبلیغاتی فدراسیون فوتبال برای در اختیار گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال به پایان رسید. شویی که پس از موفقیت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۶ راه افتاده بود و مسئولان فدراسیون فوتبال امیدوارانه از رسیدن به این اتفاق مهم حرف می زدند به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تمام شد.

همه مانور تبلیغاتی فدراسیون فوتبال برای در اختیار گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال به پایان رسید. شویی که پس از موفقیت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۶ راه افتاده بود و مسئولان فدراسیون فوتبال امیدوارانه از رسیدن به این اتفاق مهم حرف می زدند به پایان رسید.

مدتها بود که بحث میزبانی ایران در جام جهانی فوتسال مطرح بود و موفقیت تاریخی سالنی بازان در کلمبیا ایران را برای رسیدن به این مهم با انگیزه تر کرد. خبر رسید که مذاکراتی شده تا وزرای مربوطه فرمهای لازم را پرکنند و در خبری جالب آمد که ایران در مهلت در نظر گرفته شده درخواستی نداده اما فیفا بر خلاف عرف همیشگی اش به ایران این مهلت را داده تا مدارکش را ارسال کند.

در تمام این مدت فدراسیون اخبار امیدوارکننده ای از رسیدن میزبانی به ایران می داد و با کنار زدن سایر گزینه ها مدعی می شد که ایران در آستانه رسیدن به این اتفاق بزرگ است.اوج این خبررسانی به کناره گیری ژاپن به سود ایران بود و اینکه بر اساس توافقی که با چشم بادامی ها شده آنها از میزبانی جام جهانی کنار می کشند که یکی از دلایلش میزبانی المپیک در این سال در ژاپن است و آنها می خواهند حواسشان معطوف به این رویداد باشد اما فدراسیون غافل بود که این میزبانی از مدتها قبل به ژاپن رسیده و اگر آنها می خواستند به المپیک بپردازند و به نفع ایران کنار بکشند چه لزومی داشت که از ابتدا برای میزبانی جام جهانی ثبت نام کنند؟

در روزهایی که خبر کنازه گیری ژاپنی ها منتشر شد تا ایران رقیبی برای میزبانی نبیند خبر تشکیل ستاد ویژه چشم بادامی ها برای این رویداد بزرگ به گوش رسید تا کم کم مسیر فدراسیون عوض شده و آنها حرف های ناامید کننده بزنند. حرفهایی که به نظر می رسید از ابتدا هم در مسیر میزبانی ایران بوده و بعید است در شرایط کنونی فیفا به ایران میزبانی بدهد.

عدم حضور بانوان در سالن ها، فراهم نبودن بسترهای مناسب سخت افزاری سالن ها و برخی امکانات ملزوم دیگر در کنار عدم تعامل همه دستگاه ها برای رسیدن به میزبانی همه مشکلاتی است که پیش روی ایران است و بعید است به این زودی ها حل شود. فقط فدراسیون ما مدتی روی بحث میزبانی مانور کرد تا به نوعی روی بورس باشد و خودش هم می دانست که این اتفاق نمی افتد و نمونه اش حرفهای اخیر ترابیان که گفته امیدوار نبودیم در حالی که اهالی فدراسیون امیدوارانه از این قضیه حرف می زنند.

ترایبان گفت: این موضوع قطعی است و ایران شانسی برای گرفتن میزبانی ندارد. کاری هم نمی توان کرد چون ما از نظر امکانات توان لازم برای میزبانی را نداریم. سالن های ورزشی برای میزبانی این سطح از مسابقات، امکانات زیادی دارند اما کدام یک از سالن های ورزشی در ایران چهار عدد رختکن دارد؟ ما فقط ظاهر قضیه را می بینیم اما برای گرفتن میزبانی تورنمنت های جهانی باید امکانات زیادی داشت.

ترابیان همچنین یادآور شد: شهرهای مختلفی در ایران از نظر هتل و ترانسفر در وضعیت مطلوبی هستند. مشهد، تهران، اصفهان، تبریز و … شاید هتل های خوبی داشته باشند و از نظر اسکان مشکلات کمی داشته باشند اما مشکلی اصلی ما سالن های ورزشی است.

او در واکنش به اینکه موضوع محدودیت حضور بانوان در ورزشگاه ها چقدر در این ناکامی موثر بود، گفت: این یکی از مهمترین دلایل بود؛ فیفا حساسیت زیادی روی محدودیت های موجود در بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها دارد. در هر حال باید این موضوع حل می شد تا می توانستیم شانس زیادی برای میزبانی داشته باشیم. بدون شک این مسابقات می توانست امتیازهای زیادی را برای ایران به دنبال داشته باشد. منظورم من فقط بعد ورزشی نیست بلکه از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم حائز امتیازهای زیادی برای ما بود که به هر صورت محقق نشد. به جز وزارت ورزش که جلو آمد و امضاهای مختلفی را جمع کرد و همچنین فدراسیون فوتبال، هیچ ارگان دیگری جلو نیامد و اصلا ستادی هم تشکیل نشد. این یعنی اینکه فوتسال را ورزش مهم کشور محسوب نمی کنند. ژاپن از ۸ ماه قبل ستاد جام جهانی خود را با حضور نمایندگان ارگانهای مختلف از جمله گمرک، وزارت خارجه و غیره فعال کرد.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.