کد خبر : 108717
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1396 - 10:13
-

ناظم الشریعه : آماده میزبانی جام جهانی فوتسال نبودیم ! / موافق حضور بانوان در سالن ها هستم

ناظم الشریعه : آماده میزبانی جام جهانی فوتسال نبودیم ! / موافق حضور بانوان در سالن ها هستم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی تیم ملی فوتسال ، امکانات و شرایط ایران را مهیای میزبانی از رقابت های بین المللی نمی داند . ناظم الشریعه می گوید: ⚜️کمیته مسابقات فیفا ، دو موضوع مهم را دلیل رد درخواست ایران دانسته که برای مورد اول راه حل منطقی پیدا نشده و دومی هم نیازمند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی تیم ملی فوتسال ، امکانات و شرایط ایران را مهیای میزبانی از رقابت های بین المللی نمی داند .

ناظم الشریعه می گوید:

⚜️کمیته مسابقات فیفا ، دو موضوع مهم را دلیل رد درخواست ایران دانسته که برای مورد اول راه حل منطقی پیدا نشده و دومی هم نیازمند سرمایه گذاری هدفمند است که در ایران به آن توجه نشده است . محدودیت حضور بانوان در ورزشگاه ها به اصلی ترین دغدغه مسئولان فیفا تبدیل شده و آنها حضور بانوان در ورزشگاه ها را جزء نخستین الزام های برگزاری جام جهانی می دانند . از سوی دیگر در سال های گذشته به زیرساخت های ورزشی در ایران توجه کمی شده و اکثر سالن های ورزشی از امکانات لازم برای برگزاری مسابقات جهانی برخوردار نیستند .

⚜️بهترین سالن ورزشی در ایران ، سالن دوازده هزار نفری آزادی است که همین ورزشگاه هم مشکلات کمی ندارد و به این ترتیب با خواسته ایران مخالفت شده است . بدون شک برگزاری این مسابقات بین المللی در ایران می توانست موجب رونق اقتصادی ، معرفی جایگاه فرهنگی و اجتماعی ایران به جهان و ترویج فوتسال در جامعه شود که چند عامل مختلف موجب از بین رفتن فرصت میزبانی شده است .

⚜️محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران که این تیم را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند ، گفت : میزبانی رقابت های جهانی مانند فوتسال را موجب معرفی هر چه بیشتر ایران می داند و معتقد است یکی از عوامل رشد اقتصادی و فرهنگی کشورها گرفتن رویدادهای بین المللی است .

⚜️علی رغم اینکه علی کفاشیان می گوید شانس میزبانی جام جهانی فوتسال را داریم ، مهدی تاج گفته به خاطر ضعف ساختاری و امکاناتی نمی توانیم میزبان این رقابت ها باشیم ؟

?نه تنها در فوتسال بلکه در اکثر رشته های ورزشی با مشکل امکانات مواجه هستیم و به همین دلیل در این سال ها نتوانستیم میزبانیِ رقابت های بزرگ را به دست آوریم . امیدوارم روزی مانند کشورهای همسایه از زیرساخت های خوبی بهره مند شویم و از این بابت دغدغه ای نداشته باشیم .

⚜️محدودیت حضور بانوان ظاهرا یکی از دیگر ایرادات کمیته مسابقات FIFA به ایران بوده ؛ چه نظری در این باره دارید ؟

?به شخصه دوست دارم بانوان در سالن مسابقات حضور داشته باشند اما در رشته ای مانند فوتسال ، سالن های با شرایط مناسب کم است . البته در چند مرتبه ای که بانوان حضور داشتند ، اتفاقات خوبی رقم خورده است . باید شرایط مناسب را فراهم کنیم .

فواید برگزاری این مسابقات در ایران فقط در بحث ورزشی هم نیست . کشورها فقط برای قهرمانی میزبان یک رخداد بین المللی نمی شوند بلکه اهداف اقتصادی و اجتماعی هم دارند . کشور ما برای معرفی فرهنگ خود باید میزبان چنین مسابقاتی شود تا توریست ها به ایران بیایند و ما را به جهانیان معرفی کنند .

⚜️تیم ملی بهمن ماه در جام ملت های آسیا حاضر می شود . وضعیت آماده سازی تیم چگونه است ؟

? به دنبال یک حضور قدرتمند هستیم و باید برنامه ریزی به گونه ای باشد که تیم ملی زمان کافی برای آماده سازی را داشته باشد . دوره گذشته قهرمان این مسابقات شدیم اما به این راحتی ها رقم نخورد .

⚜️ایران در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ از رسیدن به قهرمانی باز مانده بود و در سال ۲۰۱۶ توانست عنوان قهرمانی را کسب کند ؛ این عنوان تکرار خواهد شد ؟

? در آن مسابقات فشار زیادی روی ما بود و تیم ملی کاملا جوان شده بود . الان هم می گویم باید لیگ را به موقع تمام کنیم تا بازیکنان، زمان هماهنگ شدن داشته باشند. قهرمانی در آسیا کار آسانی نیست . تابستان امسال گیتی پسند که عصاره فوتبال ایران است نتوانست قهرمان جام باشگاه ها شود . همه تیم ها پیشرفت کردند و رقابت سخت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.