کد خبر : 108725
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 - 10:35
-

درآمد کمیته فوتسال از کجا آمده و به کجا می‌رود؟+ عکس

درآمد کمیته فوتسال از کجا آمده و به کجا می‌رود؟+ عکس

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال دیروز(چهارشنبه) برگزار شد و قرائت صورت‌های مالی از طریق حسابرس و خزانه‌دار، حقایق بسیاری را روشن کرد. هر چند برخی منتقدان معتقدند، شفافیت لازم در خصوص مسائل مالی فدراسیون فوتبال صورت نگرفته است اما بخشی از اسناد منتشر شده نیز، تا حدودی به این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال دیروز(چهارشنبه) برگزار شد و قرائت صورت‌های مالی از طریق حسابرس و خزانه‌دار، حقایق بسیاری را روشن کرد. هر چند برخی منتقدان معتقدند، شفافیت لازم در خصوص مسائل مالی فدراسیون فوتبال صورت نگرفته است اما بخشی از اسناد منتشر شده نیز، تا حدودی به این موضوع کمک می‌کند.

بر اساس اعلام خزانه‌دار فدراسیون فوتبال، ۶۷ میلیارد تومان بودجه فدراسیون در سال پیش رو است که حدود ۶۳ میلیارد تومان از آن برای تیم ملی فوتبال و حضور در جام جهانی روسیه هزینه خواهد شد؛ این یعنی تنها ۶ درصد از بودجه فدراسیون، صرف بخش‌های دیگر همچون فوتسال، فوتبال ساحلی، آموزش، تیم‌های پایه، بانوان و … می‌شود.

اما در این میان بودجه فوتسال چه‌ میزان است؟ پاسخ این سوال به صورت شفاف اعلام نشد اما درآمد فوتسال به صورت جدا در صورت‌های مالی آمده است.

بر این اساس، کمیته فوتسال در مدت زمان یک ساله تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشته است. این مبلغ، درآمد اختصاصی سازمان لیگ فوتسال بوده و مواردی همچون درآمد حاصل از جریمه‌های انضباطی، کمک‌های فدراسیون و اسپانسر و … در این رقم، گنجانده نشده است.

حال چند سوال در این میان به وجود می‌آید:

۱- درآمدهای حاصله کمیته فوتسال، در چه بخش‌هایی هزینه شده است؟

۲- سهم فوتسال از بودجه فدراسیون فوتبال چه‌قدر است و آیا اصلا بودجه‌ای از سوی فدراسیون برای فوتسال تخصیص داده می‌شود؟

۳- یکی از مهم‌ترین سوال‌ها و ابهامات در زمینه درآمدهای کمیته فوتسال، این است که آیا این درآمد تنها برای فوتسال خرج می‌شود یا آن هم به تیم ملی فوتبال اختصاص پیدا می‌کند؟ چرا که کمیته فوتسال به جز پرداخت حق‌الزحمه داوران، اردوهای تیم ملی و هزینه‌های رایج اداری، هزینه دیگری نداشته است.

(کفپوش کمپ تیم ملی که گفته می‌شود ۱۰۰ میلیون تومان برایش هزینه کرده‌اند، در حقیقت به صورت رایگان از سوی AFC‌ به ایران اهدا شده است.)

بنابراین به نظر‌می‌رسد کمیته فوتسال تا شفافیت کامل در زمینه صورت‌های مالی، راه زیادی دارد و مسئولان آن باید در قبال درآمدها و هزینه‌ها پاسخگوی اهالی فوتسال باشند؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از تیم‌های فوتسال از شرایط بد مالی رنج می‌برند و بخش اصلی درآمدهای کمیته فوتسال از طریق خود فوتسالی‌ها به وجود آمده و به ورودیه تیم‌ها مربوط است.

در تصویر زیر، تمامی درآمدهای فدراسیون فوتبال که سازمان لیگ فوتسال نیز در آن گنجانده شده را می‌بینید.

photo_2017-12-24_10-31-45

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.