کد خبر : 108894
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1396 - 0:42
-

لطیفی: قبل از بازی با تایلند در جام ملت های ۲۰۱۲ به هتل برگشتم!

لطیفی: قبل از بازی با تایلند در جام ملت های ۲۰۱۲ به هتل برگشتم!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید لطیفی بازیکن محجوب فوتسال ایران در ۳۶ سالگی کفش هایش را آویخت و از دنیای بازیکنی خداحافظی کرد. او را در کنار بازیکنانی همچون محمد کشاورز و محمد طاهری، یکی از بی حاشیه ترین بازیکنان سال های اخیر تیم ملی و باشگاهی می دانند. اما در کارنامه لطیفی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید لطیفی بازیکن محجوب فوتسال ایران در ۳۶ سالگی کفش هایش را آویخت و از دنیای بازیکنی خداحافظی کرد. او را در کنار بازیکنانی همچون محمد کشاورز و محمد طاهری، یکی از بی حاشیه ترین بازیکنان سال های اخیر تیم ملی و باشگاهی می دانند.

اما در کارنامه لطیفی یک نقطه تاریک هم وجود دارد. موضوعی که حتی تیم ملی را هم تحت تاثیر قرار داد و روز تلخی برای فوتسال ایران رقم زد.

همگان باخت ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۲ مقابل تایلند را به یاد دارند. اتفاقی که تا سال ها تاثیر منفی اش روی فوتسال ایران محسوس بود و هنوز هم بسیاری از ملی پوشان حسرت آن روز را می خورند.

قبل از بازی ایران و تایلند، اتفاقی در رختکن تیم ملی افتاد که تا بحال، رسانه ای نشده است. این اتفاق باعث شد جو تیم ملی متشنج شده و بازیکنان بدون تمرکز وارد زمین شوند و آن شکست رقم بخورد.

این ماجرا را در مصاحبه مجید لطیفی در ادامه می خوانید:

**fut5al: فوتسال را از کجا شروع کردی و‌ توسط چه کسی به تیم ملی دعوت شدی؟
از مقاومت گیلان فوتسالم را آغاز کردم و به عنوان سرباز در این تیم بازی کردم. فصل بعدش که پگاه گیلان تیم مقاومت را گرفت، همان سال توسط آقای انصاری‌فرد به تیم ملی دعوت شدم. از همان موقع تا زمان آقای علی صانعی در تیم ملی حضور داشتم.

**fut5al: تعداد گل‌های ملی و باشگاهی خودت را به یاد داری؟
واقعا برای جواب این سوال، حضور ذهن ندارم(می خندد). اما در تیم ملی حدودا ۴۰ گل به ثمر رساندم.

photo_2017-12-24_12-43-19**fut5al: برویم به سراغ یک سوال حاشیه‌ای. تیم ملی در جام ملت های ۲۰۱۲ مقابل تایلند شکست خورد و به فینال نرفت. شنیده ایم قبل از این بازی اردوی تیم ملی در امارات را ترک و به حالت قهر از سالن به هتل بازگشتی و آن حواشی باعث شکست ایران شد…
ابتدا این توضیح را بدهم که وقتی علی صانعی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، رابطه بسیار خوبی با هم داشتیم. او به بنده و محمد کشاورز کاملا اعتقاد داشت. دو هفته قبل از اعزام به امارات جهت برگزاری بازی دوستانه به چین رفتیم. در آنجا خیلی خوب کار کردم طوری که آقای ترابیان به من گفت، تو از همه بهتر بودی. همه‌چیز به بهترین شکل ممکن پیش می‌رفت تا اینکه بازی اول یا دوم در امارات به بنده خیلی کم بازی داد.

همین مسئله باعث ناراحتی من شد چرا که خیلی انگیزه داشتم. فکر کنم اگر با آقای صانعی درمورد این مسئله حرف می زدم، او از من علت ناراحتیم را می‌پرسید و‌ همه‌چیز تمام می‌شد ولی هر دوی ما به جای اینکه با هم حرف بزنیم، از هم فاصله گرفتیم. در آسیا هم واقعیت این است که نهایتا ژاپن و تایلند حریفان نسبتا سختی بودند. او بنده را بازی نمی‌داد و از حمید احمدی استفاده می‌کرد. حمید احمدی حتی در بازی‌های دوستانه هم کم بازی می‌کرد و اتفاقا حمید هم از این موضوع ناراحت بود. بازی با ازبکستان، حمید احمدی خیلی خوب بازی کرد و تیم به نیمه نهایی صعود کرد و به تایلند رسیدیم.
من قبل از بازی در رختکن در حال آماده شدن بودم و لباس عوض می‌کردم که به یک باره اعلام کردند مجید لطیفی در این بازی نیست. من هم خیلی تحت فشار قرار گرفتم و‌ نتوانستم خودم را کنترل کنم. از آقای ترابیان خواستم مرا به هتل بفرستند. او هم که وضعیت روحی مرا دید، با خودرو مرا به هتل فرستاد. تیم ملی ایران در بازی هم به تایلند باخت و در همان مسابقات سوم شدیم.

**fut5al: فکر نمی کنی این اتفاق و قهرت از تیم ملی باعث شد تیم ملی به حاشیه رفته و ما یکی از تلخ ترین روزهای فوتسال را تجربه کنیم؟!

به نظرم اگر بنده و آقای صانعی تعامل بهتری می‌کردیم، احتمالا تیم نتیجه بهتری می گرفت که متاسفانه اینگونه نشد. به نظرم، هم بنده و‌ هم آقای صانعی می‌توانستیم بهتر با این قضیه برخورد کنیم. حالا حرف‌هایی که رد و بدل شده بماند(می‌خندد) درمورد ماجرای امارات تا جایی که توانستم قضیه را شرح دادم چون هیچ وقت نخواستم کسی را ناراحت کنم و الان هم‌ نمی‌خواهم این اتفاق بیفتد. علی صانعی از دوستان من محسوب می شود و از آن زمان هم خیلی گذشته است.

**fut5al: افرادی که تو را می شناسند، می‌دانند که بازیکن محجوب و بی‌حاشیه ای بودی؛ اما به خاطر بی‌سر و صدا بودن آنطور که باید، دیده نشدی.
در مورد دیده نشدن فکر کنم بدشانسی بنده این بود که در جام‌جهانی ۲۰۰۸ در همان بازی اول با اسپانیا مصدوم شدم و نتوانستم آنطور که باید بازی کنم. همانجا بود که بازیکنان تیم ملی دیده شدند و من این فرصت را از دست دادم. دلیل دیگرش هم این بود که همیشه از رسانه‌ها فراری بودم (می‌خندد). اهل مصاحبه نبودم اما در بین فوتسالی‌ها به عنوان یک بازیکن خوب وجهه داشتم و از این بابت خوشحالم.

مجید لطیفی**fut5al: به مربی گری فکر می‌کنی؟
در طول دوران فوتسالم این شانس را داشتم که با مربیان بزرگی کار کنم. از آقای ابطحی گرفته تا جوراندیروی برزیلی، شمس و سایر بزرگواران. از هر کدام از این مربیان، چیزهای زیادی یاد گرفتم. حدودا ۴ سال با جوراندیرو کار کردم که خدمت زیادی به فوتسال ایران کرد. علاقه دارم روش‌های جوراندیروی برزیلی را به کار بگیرم زیرا فوق‌العاده است. مطمئنا به مربیگری فکر می‌کنم و در خودم این مورد را می‌بینم. مدارک مربیگری را هم گرفته‌ام و‌ خیلی به این کار علاقه دارم اما حاضر به کار کردن در هر شرایطی نیستم.

**fut5al: در پستی که بازی می‌کردی، در حال حاضر کدام بازیکن در ایران خوب است؟
در حال حاضر بازی فرهاد توکلی را دوست دارم. در پست خودم، فرهاد بازیکن توانمندی است ولی باید بیشتر در دفاع کردن تمرکز کند چون اولین وظیفه یک عقب‌گیر، دفاع کردن است.

**fut5al: تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات دوران بازیکنی؟
تلخترین خاطره، بازی با ایتالیا در جام‌جهانی ۲۰۰۸ است که خیلی حیف شد نتوانستیم به مراحل بالاتر صعود کنیم. البته جام ملت‌های ۲۰۱۲ امارات هم میتواند باشد(می‌خندد).
شیرین‌ترین خاطره هم به جام‌ ملت‌های آسیا در ژاپن بر میگردد که در بازی فینال گل اول را زدم. سال ۲۰۰۷ بود و من از جمله بازیکنان جوان تیم بودم و در کنار آن همه بازیکن بزرگ برایم افتخارآمیز بود. خدا بابک معصومی عزیز را هم بیامرزد (چند لحظه‌ای سکوت می‌کند).

**fut5al: وضعیت فوتسال ملی و باشگاهی ایران را چطور می‌بینید؟
به نظرم فوتسال باشگاهی ما روند نزولی را طی می‌کند. قبلا رقابت فشرده‌تر بود و چند تیم برای قهرمانی می‌جنگیدند اما الان اینگونه نیست. اکثر باشگاه‌ها مشکل مالی دارند و این مسئله بر کیفیت بازیکنان اثر گذاشته است؛ طوری که بازیکنان اگر خیلی خوش شانس باشند، فقط نصف قراردادشان را می‌توانند بگیرند! خودم هنوز کلی از باشگاه‌هایی که بازی کرده‌ام، طلب دارم. کلی از منصوری قرچک طلبکارم. ۳۰% از فصل گذشته از تیم شهرداری رشت طلبکارم و امسال هم هنوز پولی به بازیکنان نداده‌اند درحالیکه اسم تیم شهرداری است(با خنده) در مورد تیم ملی هم حرفی ندارم و برای تمامی بازیکنان تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

مجید لطیفی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس پنجشنبه , ۷ دی ۱۳۹۶ - ۰:۵۴

لطفا مجید لطیفی را با نام فریبکار و زبان بازی چون کشاورز مقایسه نکنید

iman.ahmadi.26 پنجشنبه , ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱:۰۵

ارزوی موفقیت برای مجید لطیفی باهوش???