کد خبر : 111347
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 10:15
-

حمله یوزهای ایرانی به دوازدهمین قهرمانی آسیا

حمله یوزهای ایرانی به دوازدهمین قهرمانی آسیا
فوتسالیست‌های ایران برای دفاع از ۱۱ عنوان قهرمانی در آسیا آماده می‌شوند و از فردا (جمعه) باید در جام‌ملت‌ها به میدان بروند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پانزدهمین دوره جام‌ملت‌های فوتسال آسیا از امروز (پنج‌شنبه) به میزبانی چین تایپه آغاز می‌شود و قرار است تیم ملی ایران از فردا (جمعه) در دومین روز رقابت‌ها، اولین بازی خود را مقابل میانمار برگزار کند.

فوتسال ایران طی ۱۴ دوره مسابقات جام‌ملت‌های آسیا، ۱۱ مقام قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی را به دست آورده و پرافتخارترین تیم آسیا به حساب می‌آید. همچنین ژاپن با سه قهرمانی دومین تیم پرافتخار در قاره کهن است و ازبکستان و تایلند نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال فوتسال آسیا در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته و دو قهرمانی که از دستمان رفته مربوط به دوره‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ است. سرمایه‌گذاری گسترده‌ای از سوی کشورها در فوتسال انجام شده و شرایط با ۱۰ سال پیش که تیم ملی ایران تمام تیم‌ها را دو رقمی می‌کرد متفاوت است.

با این وجود حتی نایب قهرمانی هم برای فوتسال ایران در آسیا یک ناکامی به حساب می‌آید و با توجه به کسب جایگاه سومی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۶، انتظاری جز قهرمانی از شاگردان ناظم‌الشریعه نمی‌رود.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، بازیکنان فعلی تیم ملی ایران، بهترین نسل فوتسال ایران را تشکیل می‌دهند. نسلی که برای اولین بار روی سکوی جهانی رفت و تاریخ‌ساز شد. نسلی که به اذعان کارشناسان تک ستاره ندارد و همه بازیکنانش کهکشانی‌اند.

ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی در این دوره از مسابقات تعدادی از بازیکنان جوان را انتخاب کرده است. بازیکنان باتجربه‌ای همچون محمد کشاورز، محمد طاهری، افشین کاظمی و قدرت بهادری هر کدام به دلایل مختلف از تیم ملی دور مانده‌اند و جوان‌هایی مثل مسلم اولادقباد، محمد شجری، سعید احمد عباسی و علیرضا رفیعی می‌خواهند جای خالی قدیمی‌ترها را پر کنند. همچنین حمید احمدی یکی از ارکان اصلی تیم ملی به دلیل مصدومیت و پارگی رباط صلیبی، جام‌ملت‌ها را از دست داده و احمد اسماعیل‌پور، اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید مصدومیت جزئی پیش از اعزام به چین تایپه‌ داشته‌اند.

ملی‌پوشان ایران در نخستین دیدار مرحله گروهی فردا (جمعه) از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف میانمار می‌روند. تیمی که رضا کردی مربی ایرانی هدایت آن را به عهده داشت اما به دلیل اعتراض به کشتار مسلمانان در این کشور، استعفا داده است.

گروه‌بندی مسابقات:

گروه A : چین تایپه، ویتنام، مالزی و بحرین

گروه B : ازبکستان، ژاپن، تاجیکستان و کره جنوبی

گروه C : ایران، عراق، چین و میانمار

گروه D : تایلند، قرقیزستان، لبنان و اردن

برنامه تیم ملی ایران در مرحله گروهی مسابقات:

ایران – میانمار / جمعه ۱۳ بهمن؛  ساعت ۱۴:۳۰

چین – ایران / یکشنبه ۱۵ بهمن؛ ساعت ۱۴:۳۰

ایران – عراق / سه شنبه ۱۷ بهمن؛ ساعت ۱۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.