کد خبر : 112168
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 - 10:42
-

شمسایی:انتظار همین نتایج را جلوی ژاپن داریم/تیم ملی باید با خودش آشپز می برد/زلزله کار بازیکنان ایران است!

شمسایی:انتظار همین نتایج را جلوی ژاپن داریم/تیم ملی باید با خودش آشپز می برد/زلزله کار بازیکنان ایران است!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران روز گذشته با غلبه بر ازبکستان در مرحله نیمه نهایی فوتسال جام ملتهای آسیا توانست به فینال این بازی ها راه یابد. ایران و ژاپن از ساعت ۱۴:۳۰ فردا یکشنبه در چین تایپه برگزار کننده دیدار نهایی هستند. وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران روز گذشته با غلبه بر ازبکستان در مرحله نیمه نهایی فوتسال جام ملتهای آسیا توانست به فینال این بازی ها راه یابد. ایران و ژاپن از ساعت ۱۴:۳۰ فردا یکشنبه در چین تایپه برگزار کننده دیدار نهایی هستند.

وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران به ارزیابی نتایج تیم ملی در این دوره از بازی ها و تحلیل کلی از تیم های مدعی پرداخت و تاکید کرد که ژاپن نمی تواند برای ایران دردسرساز باشد.

انتظار همین نتایج را جلوی ژاپن داریم
شمسایی که در برنامه «رکورد» حضور یافته بود، با تمجید از عملکرد ملی پوشان ایران در آسیا گفت: بازیکنان آنقدر خوب هستند که انگار فوتسال را نقاشی می کنند. تیم ما همان چیزی است که انتظار می رود. نتایجی که ایران به دست آورد نشان می دهد فاصله بین تیم ما و سایر کشورهای مدعی چقدر زیاد است. این بازیکنان و توانایی از دل لیگ می آید. ما پشتوانه سازی خوبی کرده ایم. امروز تایلند و ازبکستان را با اختلاف می بریم و به فینال می رسیم. انتظار داریم این نتایج را در بازی با ژاپن هم داشته باشیم.

تایلند و ژاپن تغییر نسل داده اند
وی در خصوص پیروزی پرگل ایران مقابل تایلند، تاکید کرد: بعد از برد در بازی های داخل سالن آسیا، ابهت تیم تایلند ریخته شد. البته تیم های ژاپن و تایلند تغییر نسل داده اند و برای جام جهانی ۲۰۲۰ برنامه ریزی می کنند. تیم ملی ما نیز همین کار را کرده است. ۷، ۸ بازیکن از جام جهانی کلمبیا کنار گذاشته شده و چند بازیکن جوان اضافه شده اند.

ایران می تواند سردمدار فوتسال جهان باشد
سرمربی تیم تاسیسات دریایی با بیان اینکه تیم ایران هم به جام جهانی ۲۰۲۰ فکر می کند، گفت: با این حساب رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۰ در قاره آسیا سخت تر می شود. من بازی های جام ملتهای اروپا را هم دنبال می کنم. تیم ایران با این قابلیت می تواند سردمدار فوتسال جهان باشد و می توانند افتخار آفرینی بزرگتری از سومی جهان داشته باشد.

مقابل ژاپن اتفاقی برای ما رخ نمی دهد
شمسایی با بیان اینکه ازبکستان هم معمولا به ایران با نتایج پرگل باخته است، گفت: ازبکستان هم به جز دوره گذشته جام ملتهای آسیا که در زمین خودش بازی کرد، همیشه با اختلاف به ما باخته است. ما در آسیا اقتدار کاملی داریم. فکر نمی کنم در فینال و مقابل ژاپن هم اتفاقی برای ما رخ بدهد.

تیم ملی باید با خودش آشپز می برد
وی با اشاره به مشکلات تغذیه تیم ملی در چین تایپه تصریح کرد: طبع غذای شرق آسیا به ما نمی خورد. باید از قبل پیش بینی می کردند و با خودشان آشپز می بردند. ما خودمان هم در جام باشگاه های آسیا در تایلند این مشکل را داشته ایم. ضمن اینکه تیم ملی سابقه بازی در چین تایپه را هم داشته است. پس مسئولان باید فکری برای این مشکل می کردند. بچه ها صبحانه را کامل می خورند و می روند تا صبح فردا!

زلزله کار بازیکنان ایران است!
کاپیتان پیشین تیم ملی درباره زمین لرزه های متوالی در چین تایپه و ایجاد دردسر برای تیم ایران به شوخی گفت: ایرانی ها آنقدر خوب بازی می کنند که خودشان زلزله ایجاد می کنند!

چهار بازیکن اولیه درک ذهنی متقابلی از هم دارند
شمسایی همچنین در خصوص عملکرد ۴ بازیکن ترکیب اولیه تیم ملی یعنی فرهاد توکلی، مهدی جاوید، احمد اسماعیل پور و علی اصغر حسن زاده تاکید کرد: این چهار نفر یک رنسانس فوتسالی را با هم دارند. خیلی از بازی ها دقت کرده ام. این چهار نفر تاکتیک ها را ناخواسته و به صورت ذهنی با هم انجام می دهند و درک ذهنی متقابلی نسبت به هم دارند.

اگر تا ۲۰۲۰ از این بازیکنان مراقبت کنیم خاطره عجیبی رقم خواهد خورد
وی یادآور شد: این نسل از فوتسال ما در تمام پستها سه بازیکن تاپ دارد. در پست راس جاوید و طیبی؛ در پست عقب گیر توکلی و حمید احمدی که مصدوم شد. احمدی بازیکنی است که دعوا می کند و توکلی بازیساز است. هر دو دروازه بان هم عالی هستند. اینقدر این نسل خوب است که اگر تا سال ۲۰۲۰ از اینها مواظبت کنیم می توانیم خاطره عجیب و غریبی را در جام جهانی رقم بزنیم.

تا کنار جاوید بازی نکنید متوجه نمی شوید چقدر بزرگ است
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران همچنین با تمجید از مهدی جاوید و تشبیه این بازیکن به «ادر لیما» بازیکن برزیلی الاصل روسیه، تاکید کرد: هرکسی جاوید را از تلویزیون ببیند فکر می کند چقدر تنبل است ولی تا وقتی در کنارش بازی نکنید متوجه نمی شوید او چقدر بزرگ است. جاوید در تمام فشارها، بازی را در می آورد. بهترین سیستمی که در فوتسال دنیا اجرا می شود بازی با راس است. یعنی تا وقتی تیم حریف شما را پِرس می کنند باید توپ را به راس برسانید. جاوید با این روش مقابل ازبکستان سه گل زد و سه پاس گل هم داد. حسین طیبی هم بازیکن چرخشی و توپ گیر است. بازیکنانی هم داریم که خوب راس را تغذیه می کنند.

فوتسال ایران صاحب تجربه شده است
شمسایی در پاسخ به این سئوال که چرا ملی پوشان ایران با این قابلیت در لیگ های اروپایی بازی نمی کنند؟ گفت: خود من از جمله بازیکنانی بودم که در ایتالیا بازی کردم. آن موقع فاصله پولی زیاد بود و من حدود ۷ برابر ایران پول گرفتم. فوتسال ما نسبت به آن موقع پیشرفت داشته است. هرچند یکی دو سال است افت قیمت داشته ایم. تمام ملی پوشان ایران هم پیشنهاداتی داشته اند ولی پولی که به آنها پیشنهاد می شود، نزدیک به پولی است که در ایران می گیرند. علاوه بر این، یکی از دلایلی که ما به خارج می رفتیم کسب تجربه بود ولی ایران الان خودش صاحب تجربه با مربیان و بازیکنان خوب است.

بازیکنان تاپ ما بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می گیرند
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه بازیکنان تاپ فوتسال تا چه مبلغی در ایران قرارداد می بندند؟ گفت: بازیکنان تاپ ما بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ می گیرند. البته ما سال ۸۶ این رقم ها را می گرفتیم. یکی از معایبی که این رشته دارد این است که تیم های قهرمان از لیگ کنار می کشند. تام ایران خودرو، استقلال، دبیری تبریز و الان تاسیسات که صحبتش است از لیگ کنار برود. دلیلش را نمی دانم. الان شرایط برای فوتسال بهتر شده است و حق پخش می گیریم و در کل این رشته در دید است.

باید از تیم ها تضمین گرفته شود
سرمربی تیم تاسیسات یادآور شد: باید از تیم هایی که در لیگ شرکت می کنند، تضمین گرفته شود که کنار نکشند. در کل دنیا همینطور است و هیچ تیمی نمی تواند راحت کنار برود. گاهی یک مدیر جابجا می شود و مدیر جدید تصمیم می گیرد که تیمداری نکند. وقتی تیمی مثل تاسیسات برود شرایط مالی پایین تر می آید و فوتسال افت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.