کد خبر : 112407
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1396 - 15:23
-

خوراکچی:این تیم مثل برنده های اسکار می ماند/تیم فوتسال ایران مدرن بازی می کند

خوراکچی:این تیم مثل برنده های اسکار می ماند/تیم فوتسال ایران مدرن بازی می کند
مربی فوتسال کشور گفت: فوتسال ایران هنوز هم استعدادهای خوبی دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمود خوراکچی، مربی و پیشکسوت فوتسال درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: قهرمانی فوتسال کشورمان در روز پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به سال‌های گذشته لذت بخش‌تر بود و قدرت فوتسال کشورمان در آسیا مثال زدنی است. همه بر این باور بودند که دوره‌ نسل طلایی با خداحافظی تعدادی از بازیکنان به پایان رسیده و این موضوع نگران کننده‌ای بود اما نسل جوان نشان داد که فوتسال ایران هنوز هم استعدادهای خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از خداحافظی شمسایی و حیدریان در ۲۰۰۸ فوتسال ایران با چالش‌هایی مواجه شد اما اکنون به آمادگی خوبی رسیده‌ است، افزود: به دلیل افت در سال‌های گذشته، تیم ملی فوتسال دو قهرمانی آسیا و دوره‌های جام جهانی را از دست داد. امروز تیم ملی فوتسال کشورمان به کیفیت خوبی رسیده است و می‌توانیم تیم ملی فوتسال ایران را با تیم‌های درجه یک اروپا مقایسه کرد.

خوراکچی ادامه داد: همزمانی با رقابت‌های آسیایی، جام ملت‌های اروپا برگزار شد و پرتغال توانست قهرمان این دوره شود. وقتی تیم ملی ایران را در رقابت‌های اروپایی مقایسه می‌کنیم به این باور می‌رسیم که تیم ملی کشورمان نسبت به پرتغال، روسیه، اسپانیا و ایتالیا از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اکنون هم تعدادی از بازیکنان نسبت به سایر بازیکنان سن بالاتری دارند، بیان کرد: در سال‌های آینده با بالا رفتن سن بازیکنان تیم ملی با چالش مجدد مواجه می‌شود. باید کادرفنی از همین الان برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب بازیکن جدید داشته باشد تا با پوست اندازی بازیکنان تیم ملی دچار افت نشود.

خوراکچی درباره تعداد گل‌های زده تیم ملی فوتسال، بیان کرد: بازیکنان تیم ملی کنترل پاس‌های خوبی داشتند. امروزه در فوتسال مدرن کنترل پاس حرف اول را می‌زند و شاگردان ناظم الشریعه توانستند در این دوره از رقابت‌ها به خوبی آن را انجام دهند. پاس‌های آخر را بازیکنان به خوبی به یکدیگر می‌رساندند و توانستند گل برتری را به ثمر برسانند. در این رقابت‌ها حسین طیبی با ۱۴ گل آقای گل و حسن‌زاده برترین بازیکن لقب گرفت و بازیکنان دیگر هم کمتر از ۵ گل در این رقابت‌ها به ثمر نرساندند که این نشان از کنترل خوب پاس‌ها بود. به طیبی و حسن‌زاده برای رسیدن به این عنوان تبریک می‌گوییم.

وی با تاکید بر اینکه در این بازی‌‌ها تیم ملی فوتسال کشورمان گل کمتری خورد، افزود: اکنون تیم ملی فوتسال کشورمان از دروازه‌بان‌های خوبی برخوردار است. با خداحافظی نظری دروازه ایران با افت مواجه شد اما اکنون با حضور دروازه‌بان‌های جوان نگرانی خاصی نداریم. بازیکنان هم با اعتمادی که به دروازه‌بان‌های تیم داشتند با قدرت به سمت حریفان حمله می‌کردند البته به دلیل حملات زهردار شاگرادان ناظم الشریعه تیم‌ها جرات حمله نداشتند.

خوراکچی درباره دیدار ایران وعراق، اضافه کرد: برای ادامه رقابت‌ها مربیان به عدم خستگی و آسیب دیدگی بازیکنان توجه بسیاری دارند. البته تیم ملی عراق هم به پیشرفت خوبی رسیده است. لبنان هم با سرمربی ایرانی خود توانست در این دوره از رقابت‌ها امتیازات خوبی را به دست آورد. تیم ملی فوتسال با هدایت سفال منش توانست بر تفکرات مربی اسپانیایی تایلند چیره شود. درخشش مربی ایرانی در تیم لبنان نشان داد که مربیان ایرانی در دنیا حرفی برای گفتن دارند.

وی در پایان درباره عملکرد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال، گفت: وقتی مربیان خوبی در داخل کشور وجود دارند چرا به  مربیان خارجی توجه شود. اگر هم در درباره عملکرد فوتسال ایران در رقابت‌های جهانی انتقادی شد نیت کمک کردن به تیم ملی است. در مصاحبه اخیر، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران اعلام کرد عده‌ای همچنان فکر می‌کنند این قهرمانی شانسی بود. اگر کسی بر این باور باشد که قهرمانی فوتسال در آسیا شانسی است یا بی سواد هستند و یا تنگ نظرند وگرنه تیم ملی فوتسال ایران با اقتدار در آسیا قهرمان شد.تیم ملی کنونی مدرن بازی می کند و باید این تیم را به یک برنده اسکار تشبیه کرد.تیمی که کادرفنی اش بهترین کارگردان، آنالیزورش بهترین تدوینگر،جلوه های ویژه اش حرکات تکنیکی و خارق العاده بازیکنان و بازیکنانش ستارگانی هستند که جایزه اسکار را برده اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

محمود ابروش رفت قهرمان اسیا ؛ مال تیم ایران محمود ابروش رفت