کد خبر : 112656
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1396 - 10:26
-

منصوری:مدیران باشگاه ها موافق پلی آف هستند/خود ناظم الشریعه خواست لیگ زودتر تمام شود/فدراسیون نباید در مورد غذای تیم ملی پاسخگو باشد/به قم کمک نمی کردیم تاسیسات مدعی قهرمانی می شد

منصوری:مدیران باشگاه ها موافق پلی آف هستند/خود ناظم الشریعه خواست لیگ زودتر تمام شود/فدراسیون نباید در مورد غذای تیم ملی پاسخگو باشد/به قم کمک نمی کردیم تاسیسات مدعی قهرمانی می شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،کریم منصوری درباره تصمیم سازمان لیگ فوتسال برای برگزاری مسابقات لیگ برتر به صورت پلی آف، برنامه های تیم ملی فوتسال و قهرمانی این تیم در آسیا صحبتهایی را مطرح کرد که مشروح این گفتگو در ذیل می آید: * آیا برگزاری مسابقات لیگ به صورت پلی آف از سال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،کریم منصوری درباره تصمیم سازمان لیگ فوتسال برای برگزاری مسابقات لیگ برتر به صورت پلی آف، برنامه های تیم ملی فوتسال و قهرمانی این تیم در آسیا صحبتهایی را مطرح کرد که مشروح این گفتگو در ذیل می آید:

* آیا برگزاری مسابقات لیگ به صورت پلی آف از سال آینده قطعی شده است؟

جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ هفته گذشته برگزار شد. تصمیم اولیه این است که لیگ از سال بعد به صورت پلی آف باشد ولی باید موافقت باشگاه ها را هم بگیریم. هنوز این طرح به تصویب نهایی نرسیده و قرار شد نظر مدیران باشگاه ها را جویا شوند. به نظر می رسد بیشتر مدیران هم موافق این شیوه از برگزاری مسابقات باشند.

* زمان شروع لیگ برتر در این جلسه مشخص نشد؟

– خیر؛ زمان شروع لیگ وقتی مشخص می شود که آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی برنامه های تیمش را برای سال بعد به صورت کتبی به ما اعلام کند و تحویل سازمان لیگ بدهد. در سالهای گذشته این برنامه به صورت شفاهی اعلام می شد و حرفهای دیگری از آن در می آمد. وقتی هم صادقانه حرف نزنیم همین می شود.

* یعنی آقای ناظم الشریعه در اعلام و عمل به برنامه ها صداقت نداشتند؟

– خیر منظورم ایشان نیست. صحبت من کلی است. باید صادقانه صحبت کنیم. ناظم الشریعه قبل از جام ملتهای آسیا می گفت برنامه لیگ فشرده بوده است در حالی که خودش خواسته بود مسابقات ۲۰ دی ماه تمام شود. ما حتی این مسابقات را برای او زودتر تمام کردیم ولی ایشان مصاحبه می کرد و می گفت فشردگی لیگ به ملی پوشان آسیب زده است. باید صادقانه گفت این تیم ملی حاصل لیگ است. وقتی این تیم موفق می شود همه این موفقیت را به خودشان ربط می دهند ولی سر سوزنی از لیگ و یا مربیان و باشگاه هایی که زحمت می کشند، حرفی در میان نیست. این واقعا برای من جای سئوال دارد.

* با وجود این قبول دارید انتقاد زیادی به نحوه برگزاری لیگ و بعضی باشگاه ها وارد است؟

– ما تلاش کرده ایم نظم و انضباط را بر لیگ فوتسال حاکم کنیم. هرجا تیم ملی نتیجه می گیرد، هزارنفر مدعی هستند ولی وقتی یک اشکال و ایراد وجود داشته باشد، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وامصیبتا می شود. قدرت فوتسال ایران در سایه برگزاری منظم لیگ است. گاهی هم انتقاداتی هست ولی باید درک متقابلی داشته باشیم.

* در نظرسنجی هایی که صورت می گیرد، معمولا کادر فنی و بازیکنان بعنوان عامل اصلی موفقیت فوتسال انتخاب می شوند.

– یک نظرسنجی از یک جامعه آماری صورت می گیرد که ما نمی دانیم چه کسانی هستند. گاهی اوقات در یک نظرسنجی به عنوان مثال ۹۰ درصد آرا به عامل بازیکنان می رسد، ۸ درصد به کادر فنی و ۲ درصد به فدراسیون در حالی که در عمل اینطور نیست. به عنوان مثال چقدر در این مدت به غذای تیم ملی در چین تایپه ایراد گرفته شد. در حالی که فدراسیون فوتبال نباید پاسخگو می شد. فدراسیون که نمی تواند نقش تدارکاتچی هم داشته باشد!

* شما در حالی به نقش لیگ و باشگاه ها تاکید دارید که به عنوان مثال در همین فصل به تیم هیات قم کمک کردید در لیگ بماند؛ یعنی هم شما ضعف داشتید و هم یک باشگاه لیگ برتری.

– ما نه به قم و نه به باشگاه های دیگر وابستگی نداریم. اواخر فصل بود که هیات قم نامه زد و اعلام کرد دیگر پولی برای سفر و هزینه کردن ندارد. ما هم در یک جلسه محرمانه مصوب کردیم که به این تیم کمک شود تا لیگ به هم نریزد. تصور کنید هیات قم اواخر فصل از لیگ کنار می کشید؛ آن موقع چه اتفاقاتی برای لیگ می افتاد. این تیم در بیشتر مسابقاتش شکست خورده بود ولی مقابل تاسیسات پیروز شده بود. اگر این تیم از لیگ کنار می رفت، تاسیسات همان موقع دوباره مدعی قهرمانی می شد و مسائلی را در افکار عمومی ایجاد می کرد. آن تصمیم ما برای سلامت لیگ گرفته شد. دستشان هم درد نکند که تا پایان فصل مردانه در مسابقات حاضر شدند و جنگیدند.

* سئوال اینجاست که چرا سازمان لیگ باید به باشگاهی که توان حضور در مسابقات را ندارد، اجازه بدهد در لیگ شرکت کند؟

– ما قدرت و اختیار حذف تیم ها را نداریم! همین الان ۴ تیم در لیگ دسته اول و در مرحله پلی آف برای صعود می جنگند و همین الان می دانیم که سه تای آنها در صورت صعود به لیگ برتر مشکل خواهند داشت. خب ما چه کار می توانیم انجام بدهیم؟ تیمی که نزدیک به ۸۰ بازی انجام داده تا به لیگ برتر برسد را مگر می توان به این راحتی کنار گذاشت یا امتیازش را به تیم دیگری داد؟ در حال حاضر باشگاه تراکتورسازی هم درخواست دارد تا در لیگ برتر شرکت کند و امتیاز تیم دیگری را بگیرد؛ ولی مگر می شود امتیاز تیم دیگری را به تراکتورسازی بدهیم؟

* سازمان لیگ می توانست با وضع قوانین سختگیرانه و در نظرگرفتن حداقل ها، جلوی تیم هایی با بُنیه مالی ضعیف در لیگ را بگیرد.

– الان که بحث حرفه ای سازی باشگاه ها در فوتسال به تدریج پیاده می شود و باشگاه ها باید خودشان را با شرایط استاندارد وفق بدهند. این یک بحث دیگری است. نمی شود از اول به یک باشگاه گفت شما در لیگ حاضر نشود. این قصاصِ قبل از جنایت است.

* ناظم الشریعه پیش از شروع جام ملتها اعلام کرده بود برنامه های سال آینده تیم ملی را به کمیته فنی داده است. آیا این برنامه به دست شما نرسیده است؟

– خیر؛ من این نامه و برنامه را ندیده ام. ایشان باید برنامه هایش را بنویسد و به هیات رئیسه بدهد. موضوع قطعی این است که دیگر سال آینده لیگ را به سادگی تعطیل نخواهیم کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.