کد خبر : 113400
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 22:05
-

جریانی خارج از زمین اتفاقات را مهندسی می کند/ از ناظم الشریعه ناراحتم/ بیشترین گل را زدم اما گفتند دیده نشدی/ از ما که گذشت؛ عدالت را برای جوان ها رعایت کنید

جریانی خارج از زمین اتفاقات را مهندسی می کند/ از ناظم الشریعه ناراحتم/ بیشترین گل را زدم اما گفتند دیده نشدی/ از ما که گذشت؛ عدالت را برای جوان ها رعایت کنید

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مهدی جاوید با شرکت نکردن در جشن قهرمانی تیم ملی ایران، در جام ملت‌های آسیا نشان داد از موضوعی ناراحت است. وحید شمسایی نیز اعلام کرد بعد از صحبت با جاوید متوجه شده حرف‌های او بوی خداحافظی می‌دهد. در کنار جاوید، فرهاد توکلی نیز از تیم ملی خداحافظی کرد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مهدی جاوید با شرکت نکردن در جشن قهرمانی تیم ملی ایران، در جام ملت‌های آسیا نشان داد از موضوعی ناراحت است. وحید شمسایی نیز اعلام کرد بعد از صحبت با جاوید متوجه شده حرف‌های او بوی خداحافظی می‌دهد. در کنار جاوید، فرهاد توکلی نیز از تیم ملی خداحافظی کرد و احمد اسماعیل پور همچون جاوید، پست‌های معنادار در فضای مجازی منتشر کرد تا این حرکت تبدیل به اعتراض دسته‌جمعی شود. مهدی جاوید بعد از گذشت یک ماه از جام ملت های آسیا، سکوتش را شکست و در گفت‌وگوی ویدئویی با سایت متافوتبال، پشت پرده ناراحتی او و دو ملی‌پوش دیگر را رسانه‌ای کرد.
ویدئو مصاحبه را در ادامه ببینید:

متن کامل این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

در جشن قهرمانی تیم ملی غایب بودی. دوست داشتی بهترین بازیکن شوی؟

بهترین بازیکن شدن به دوست داشتن نیست، به شایستگی است. بازیکنان شایسته زیادی داریم اما اتفاق و ناراحتی که برای من، احمد اسماعیل پور و فرهاد توکلی پیش آمده، مختص یک تورنمنت نیست و چند سال، جریان دارد اما این مشکل یک زمان بیرون می زند. منِ مهدی جاوید که ۳۱ سالم است، انتظار دارم اتفاقات خوب بیفتد و همه بازیکن ها یه یک چشم دیده شوند. ما سرباز تیم ملی هستیم و مسئولیت سنگینی داریم اما می خواهیم اگر زحمتی می کشیم دیده شود.

دقیق تر توضیح می دهی؟

فوتسال ما خیلی مظلوم است و در این مظلومیت بازهم یک عده مظلوم واقع شده اند. قبل از رفتن به جام ملت های ۲۰۱۸ به خودم گفتم که تفکرت درباره مهندسی شدن جریان از بیرون زمین اشتباه است. به خودم گفتم اتفاقات را خیلی بد می بینی. به همین خاطر خواستم یک بار دیگر تلاش کنم و ببینم اتفاقی می افتد یا نه.

از ناظم الشریعه ناراحت بودی؟ ظاهرا او گفته بود بازی جاوید به چشم نمی آید و از حسن زاده تعریف کرده بود. مگر با حسن زاده رفیق نیستی؟

اتفاقا باهم خیلی دوست هستیم و بازی ما در زمین نشان می دهد چقدر هماهنگیم. بین چهار بازیکنی که در ترکیب اولیه باهم بازی می کنیم بینش یکسانی وجود دارد. بازیکنان خیلی باهم رفیقند اما از ناظم الشریعه ناراحت شدم چون گفت بازی توکلی و جاوید در جام ملت ها به چشم نیامد. در حالی که در دو سال اخیر کسی به اندازه من گل نزده است. اما جاوید را به گل زدن نمی شناسند بلکه به پاس گل زدن می شناسند. حال منی که بیشترین گل را زده ام و مرا به پاس گل دادن می شناسند، چطور به چشم نیامده ام؟ به چشم نیامدن، به خاطر اتفاقات عامدانه ای است و سرمربی تیم ملی هم روی آن صحه می گذارد؛ این دردش زیاد است.

گفته می شود می خواهی از تیم ملی خداحافظی کنی.

به این موضوع فکر می کنم. چون چند سال است که اتفاق تکراری می افتد و هیچ مورد مثبتی ندیدم که بگویم من اشتباه می کنم اما در نهایت دیدم نه؛ انگار قرار نیست چیزی عوض شود. اینکه هر سال ما دیده نمی شویم. هر عملکری داشته باشم بازهم می گویند دیده نشدی. ۳۸ گل در ۲۰ بازی بی سابقه بود اما در زمان انتخاب بهترین بازیکن لیگ به صورت علنی گفتند جایزه را به تو نمی دهیم؛ چون تو آقای گل شدی. در حالی که دو ماه قبل از آن طارمی هم آقای گل شد و هم بهترین بازیکن. در نظرسنجی انتخاب بهترین های لیگ، همه آیتم ها را می پرسند به جز بهترین بازیکن. بهترین دروازه بان، مربی، و یک سری جایزه های من در آوردی را دادند. اشتباهم در سال ۹۶ حضور در مراسم بهترین ها بود چون آنقدر انتخابات بدی کردند که به نظرم زننده بود. خود فوتسالی ها این انتخاب ها را قبول نداشتند. حضورم در این مراسم دو دلیل داشت، دلیل اول خواهش وحید شمسایی بود و همچنین تیم ملی عازم مسابقات داخل سالن بود و با تیم ملی به مراسم برترین ها رفتیم.

جاوید اسماعیل پوردر مسابقات داخل سالن هم آقای گلی شدی.

بله اما دیده نشدم! هر چه جلوتر می رویم انتظار داریم اتفاق خوب بیفتد. به خودم می گویم بس است، یک سال، دو سال. آسیایی، باشگاهی، جهانی، ملی؛ همه تکراری شده است. الان اوضاعی شده که اگر توپ هم غیب کنی، اتفاقی نمی افتد!

خیلی دلت پر است.

به این خاطر که احساس کردیم باید نشان دهیم از یک اتفاق ناراحت هستیم. از ما که گذشت اما امیدواریم عدالت برای جوان ها باشد.

چرا نمی خواهی لژیونر شوی؟

اگر بخواهم لژیونر شوم دوست دارم سطح تیمش از لیگ ایران بالاتر باشد. سه سال پیش از لیگ اسپانیا پیشنهاد داشتم اما به خاطر قرارداد با گیتی پسند نتوانستم بروم.

ماجرای کنار گذاشتنت از گیتی پسند در زمان رضا لک چه بود؟

خودم کنار رفتم و همان زمان هم اعلام کردم که خودم کنار می روم. بعد از بازی با مس، جر و بحثی با رضا لک پیش آمد. قبل از آن ارتباط نزدیکی با او داشتم. بعد از این جر و بحث یک عده از دوستان سو استفاده کردند و من هم اعلام کردم دیگر نمی آیم. خود مربی در این مواقع تصمیم گیرنده است اما احساس کردم شخص دیگری تصمیم می گیرد. به همین خاطر پیش دستی کردم و گفتم نمی آیم.

سبک بازی‌ات شبیه کیست؟

خودم تنها بازیکنی که اگر جایی ببینمش دوست دارم با او صحبت کنم، الکس دلپیرو است چون عاشقش بودم. همچنین سعی کردم در سبک بازی ام نیز از هر کسی، ویژگی خوبش را پیدا و استفاده کنم.

با فوتسالیست خاصی از کشوری دیگر ارتباط داری؟

بازیکن برزیلی که عاشق فوتسالش بودم، بتائو برزیلی است که با او رفاقت دارم. او قبلا با تیم ملی برزیل به ایران آمده بود و الآن در لیگ ایتالیا آخرین سال فوتسالش را پشت سر می گذارد. در دنیا پیراهن دو فوتسالیست را گرفته ام. پیراهن وحید شمسایی و  بتائو چون دوستش داشتم. به من می گویند خیلی آدم مغروی هستی اما ظاهرم اینطور نشان می دهد.

از بتائو خواسته ای برایت در خارج از ایران تیم پیدا کند؟

اگر بخواهم اتفاقی بیفتد دوست دارم از کانال واقعی خودش بیفتد و اهل رابطه زدن نیستم. فقط ۴۰ روز در لبنان بازی کردم که اتفاق خوبی برایم افتاد.

در خارج از کشور دوام می آوری؟

شاید زمان جوانی دوام می آوردم اما الان که متاهلم سخت است. همسرم به بیرون از تهران هم موافق نیست چه برسد خارج از کشور.

مهدی جاویدتیم های زیادی در فوتسال منحل شده اند. نظرت در این مورد چیست؟

از ۱۰ تیم قهرمان لیگ، هشت تیم نیستند و منحل شده اند. این یک فاجعه است؛ وقتی باشگاه هابه هدفشان یعنی قهرمانی می رسند، تمام می شود. تمام باشگاه هایی که من بازی کرده ام دیگر نیستند و فقط گیتی پسند مانده است. اگر گیتی پسند هم کنار برود، باید بگویم کدام تیم بازی کرده ام!؟

می گویند گران ترین بازیکن در ایران هستی.

در فوتسال رقم های زیادی پرداخت نمی شود. چند ملی پوش باسابقه سقف قراردادها را می گیرند اما نمی توان درمورد گران ترین بازیکن صحبت کرد.

همیشه ظاهر ساده ای داشتی.

همه بازیکنان تیم ملی سعی می کنیم این موارد را رعایت کنیم. بازیکنانی مثل جرارد و لمپارد زمانی که مطرح می شوند یک چهره دارند و زمانی هم که بازنشسته شدند همان ظاهر را دارند چون تمام هم و غمشان برآورده کردن انتظار هواداران است.

بازیکن خونسردی هم هستی.

همیشه اینطوری هستم اما در زمان بازی به خاطر میمیک صورتم می‌گویند جدی و خشن هستی. با این حال خونسردی خیلی به من کمک کرده و در حساس ترین شرایط بازی، ضربان قلبم پایین است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام پنجشنبه , ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰:۰۷

پس با این حرفاى جاوید معلوم میشه عنوان هاى شمسایى توى آسیا همش از بیرون مهندسى شده مثل سال ٢٠١۵ توى اصفهان که حق مسلم داش اصغر حسن زاده رو خورد !!! پس اگر اینجورى هست دیگه عنوان هاى بهترین بازیکن آسیا دوزار دیگه ارزش نداره !!

نام ... پنجشنبه , ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲:۰۶

این حرفها ؛ حرفهای جاوید نیست . اینارو وحید شمسایی یادش داده که تیم ملی بهم بریزه

نام ... پنجشنبه , ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

خداییش وحید شمسایی خجالت نمیکشی

ناشناس پنجشنبه , ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

یک تیم فوتسال خوب داریم ببینیم کی نابودش می کنید
حالا اصلا این عنوانها و انتخابات چه ارزشی دارد مگر شما نمی گویید هدفتان خوشحالی مردم است
عناوین داخلی که دوزار ارزن مادی و معنوی ندارد
عناوین خارجی هم که مربیان و مسئولین داخلی در ان نقشی ندارند
شما فقط دنبال بهانه هستید تا تیم ملی رو نابود کنید
اقای جاوید شما یادتون رفته همین تیم ملی باعث شما دوباره به اوج برگردید شما سالها دور از تیم ملی بودید