کد خبر : 113582
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1396 - 13:37
-

سهمیه فوتسال ایران برای المپیک هنوز تائید نشده است/ دختران فوتسال هم شانس کسب سهمیه دارند

سهمیه فوتسال ایران برای المپیک هنوز تائید نشده است/ دختران فوتسال هم شانس کسب سهمیه دارند
سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک جوانان با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده برای این کاروان گفت: هنوز سهمیه فوتسال از طرف کمیته بین المللی المپیک تائید نشده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک جوانان با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده برای این کاروان گفت: هنوز سهمیه فوتسال از طرف کمیته بین المللی المپیک تائید نشده است.

اصغر رحیمی درباره وضعیت کاروان ایران برای حضور در بازی های المپیک جوانان گفت: تا به امروز همچنان ۸ سهمیه انفرادی در رشته های وزنه برداری، تیر و کمان و تیراندازی (۲ سهمیه) همراه با سوارکاری و روئینگ (یک سهمیه) از طرف کمیته بین‌المللی المپیک تعریف شده است. البته در بخش فوتسال پسران هم صاحب سهمیه شده ایم، اما هنوز IOC این سهمیه را تأییدنکرده است.

وی با بیان اینکه مشکلی در رابطه با سهمیه المپیکی فوتسال وجود ندارد یادآور شد: البته کمیته بین‌المللی المپیک در رابطه با المپیک جوانان، وضعیت سهمیه ای رشته ها را ابتدا به فدراسیون های داخلی اعلام می کند و سپس کمیته ملی المپیک را در جریان قرار می دهد اما در رابطه با فوتسال پسران هنوز اطلاع رسانی نشده است. با این حال روی ۱۰ سهمیه این رشته حساب کرده ایم.

سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک آرژانتین با اشاره به اینکه ایران در فوتسال دختران هم شانس کسب سهمیه المپیک را دارد، به یک موضوع اشاره کرد و گفت: پیش از این در رشته های تیمی المپیک جوانان و به لحاظ اعزام هم زمان تیم در بخش پسران و دختران یک رشته محدودیت وجود داشت طوری که اگر در رشته گروهی، تیم پسران یا دختران صاحب سهمیه می شد، دیگر امکان کسب سهمیه برای تیم مقابل آن رشته وجود نداشت اما ظاهرا برای این دوره بازی های المپیک این محدودیت برداشته شده است و براین اساس دختران فوتسال هم شانس کسب سهمیه المپیک را دارند.

رحیمی خاطرنشان کرد: رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا، اردیبهشت سال آینده در تایلند برگزار می شود. تیم ایران برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات شرکت می کند. این مسابقات حکم انتخابی المپیک جوانان را هم دارد. پیش بینی ما این است که براساس پیشینه ای که تیم ایران در این مسابقات دارد بتواند هم قهرمانی خود را تکرار کند و هم صاحب سهمیه شود.

وی ادامه داد: در مجموع اینکه احتمالا کاروان ایران به لحاظ تعداد نفرات اعزامی برای المپیک جوانان یک رکورد بزند. در دو دوره پیشین این بازی ها، ایران به ترتیب صاحب ۵۲ و ۱۶ سهمیه شد اما تا به امروز علاوه بر ۸ سهمیه انفرادی، در سهمیه تیمی (فوتسال پسران) کسب کرده ایم و احتمال اینکه سهمیه فوتسال دختران را هم کسب کنیم خیلی زیاد است. در رشته ای مثل کشتی، تکواندو و شمشیر بازی هم فروردین ماه وضعیت سهمیه ها مشخص می شود در تکواندو در سه وزن پسران، دختران شانس کسب سهمیه داریم. با این اوصاف احتمال اینکه ترکیب کاروان ایران بزرگتر از دوره گذشته شود، خیلی زیاد است.

سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک جوانان ایران در ادامه و با تأکیدبر اینکه مبنای برگزاری این بازی ها تبادلات فرهنگی است به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: تمام کشورهای شرکت کننده در المپیک جوانان باید مدرسه ای را به کمیته برگزاری بازی ها معرفی کنند تا میان این مدرسه و کمیته برگزاری از طریق اسکایپ تبادلات فرهنگی صورت گیرد و در این راستا مدرسه دخترانه مهدوی را به کمیته برگزاری بازی ها معرفی کردیم تا اقدامات فرهنگی از طریق این مدرسه صورت گیرد.

رحیمی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا برای مدال آوران در بازی های المپیک جوانان هم پاداشی لحاظ می شود؟»، گفت: درست است که این بازی ها بیشتر برای تبادلات فرهنگی برگزار می شود و مسائلی مثل اخلاق در آن اهمیت بیشتری دارد اما نمی توان اهمیت مدال آوری را نادیده گرفت قطعاً برای مدال آوران این بازی ها نیز پاداشی لحاظ خواهد شد.

سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک جوانان به مهر گفت: در نشست هایی که به منظور تعیین پاداش مدال آوران بازی های آسیایی برگزار می شود، بررسی و تصمیم گیری لازم برای قدردانی از مدال آوران المپیک جوانان انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.