کد خبر : 113653
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 12:23
-

ناظم الشریعه باید وفاق و همدلی را در تیم ملی پُر رنگ‌تر کند/ برخی‌ که از عشق به‌کشور دَم می‌زنند برزیل را بیشتر از ایران دوست دارند/وضعیت «باب میلم» نباشد، آدمی نیستم که کار کنم

ناظم الشریعه باید وفاق و همدلی را در تیم ملی پُر رنگ‌تر کند/ برخی‌ که از عشق به‌کشور دَم می‌زنند برزیل را بیشتر از ایران دوست دارند/وضعیت «باب میلم» نباشد، آدمی نیستم که کار کنم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران، در سال ۹۶ به‌همراه تیم تأسیسات به مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر فوتسال رسید و در مقطعی هم بحث بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی بسیار داغ شد. شمسایی که در سال ۹۶ عنوان آقای گلی جهان را از دست داد در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره سالی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران، در سال ۹۶ به‌همراه تیم تأسیسات به مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر فوتسال رسید و در مقطعی هم بحث بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی بسیار داغ شد.

شمسایی که در سال ۹۶ عنوان آقای گلی جهان را از دست داد در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره سالی که گذشت، بحث بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی و اتفاقات حاشیه‌ای فوتسال صحبت‌ کرد.

** حرف‌های جالبی در مورد فوتسال نمی‌شنویم
*سال ۹۶ را برای فوتسال ملی و لیگ برتر چطور دیدید؟

بازیکنان بسیار خوبی از لیگ امسال بیرون آمدند و تا آخرین لحظه هم در تلاش بودند، به‌نظرم لیگ ما کیفیت فنی خوبی داشت. سال ۹۶ مس سونگون قهرمان لیگ شد و تیم ملی هم در آسیا به مقام نخست رسید، فکر می‌کنم به‌لحاظ فنی شرایط مطلوبی وجود داشت. حالا هم با توجه به اینکه می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست، باید ببینیم سال ۹۷ با تصمیماتی که مسئولان گرفته‌اند چطور خواهد شد. حرف‌های جالبی در مورد فوتسال نمی‌شنویم و باید ببینیم با تصمیماتی که برای لیگ فوتسال گرفته شده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

** زمان می‌برد بازیکنانی مانند جاوید، توکلی و اسماعیل‌پور پرورش پیدا کنند
*تیم ملی فوتسال در سال ۹۶ شرایط نسبتا خوبی داشت و با اقتدار قهرمان آسیا شد،‌ اما پس از این مسابقات حرف‌ و حدیث‌های زیادی مطرح شد و چند بازیکن اعتقاد داشتند زحمات آنها دیده نمی‌شود،‌ این حاشیه‌ها را چطور می‌بینید؟

در رقابت‌های آسیایی با اقتدار قهرمان شدیم و همه تیم‌ها را با اختلاف شکست دادیم که این نشان از قدرت ایران دارد. وقتی از تیم ملی تعریف می‌کنیم، می‌گویند فشار روی تیم آوردند و وقتی هم حرف نزنیم می‌گویند اینها واقعیت را نمی‌گویند. در هر صورت واقعیت این است تیم ملی ما یک سر و گردن به لحاظ فنی بالاتر و متفاوت‌تر از آسیا است. ما بازیکنان تأثیرگذار زیادی داریم و کادرفنی بسیار هماهنگی هم کنار تیم هستند که با آنها می‌توانیم در آینده موفقیت‌های زیادی به دست بیاوریم. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا گفتم که اگر جام جهانی پنج یا شش ماه دیگر بود با اتفاقاتی که در سطح فوتسال دنیا افتاده و بازی‌هایی که از برزیل و تیم‌های اروپایی دیده‌ام، به نظرم ایران می‌تواند فینال جام جهانی را ببیند. با این بازیکنان خوبی که داریم و جوانانی که ناظم‌الشریعه به تیم ملی اضافه کرده است می‌توانیم موفق شویم.

در مورد حواشی هم نمی‌خواهم زیاد صحبت کنم، فقط معتقدم تا بازیکنانی مانند مهدی جاوید، فرهاد توکلی و احمد اسماعیل‌پور که ضریب اطمینان تیم ملی را بالا برده‌اند پرورش پیدا کنند، سال‌ها طول می‌کشد. شاید در آینده بازیکنان جایگزین بیایند، اما در این برهه از زمان تیم ملی به این بازیکنان احتیاج دارد. آنها دلخوری‌های خود را بیان کرده‌اند و من معتقدم باید در فضایی آرام و با دوستی این مشکلات حل شود که ان‌شاالله تیم ملی ضربه نخورد.

** سرمربی تیم ملی باید وفاق و همدلی بازیکنان را بیشتر کند
*  به نظر شما دلیل ناراحتی مهدی جاوید،‌ فرهاد توکلی و احمد اسماعیل‌پور از تیم ملی و کادرفنی آن چیست؟

من داخل تیم ملی نیستم و در جریان مسائل قرار ندارم، اما واقعیت این است که تمام بازیکنان تیم ملی نام‌های بزرگی هستند. مهدی جاوید بازیکن بزرگ و یکی از راس‌های بی‌بدیل در جهان است، فرهاد توکلی در پست خودش یکی از بهترین‌های دنیاست و احمد اسماعیل‌پور نیز در جام جهانی سومین بازیکن جهان شده است. چون داخل اردوها نیستم نمی‌توانم حرفی بزنم، اما از شواهد پیداست ناراحتی نزد بازیکنان وجود دارد. در هر صورت بازیکنان اعتقاد دارند باید بیشتر در چشم باشند، به نظرم سرمربی تیم ملی باید وفاق و همدلی را در تیم ملی پُر رنگ‌تر کند تا آسیبی به این رشته نرسد.

** برخی‌ها دَم از عشق به کشور می‌زنند اما فوتسال را رها نمی‌کنند
* از اصلی‌ترین بحث‌های فوتبال در سال ۹۶ بحث دعوت مجدد شما به تیم ملی و از دست رفتن رکورد آقای گلی جهان بود،‌ سرانجام این موضوع به کجا رسید؟

دوست ندارم در این مورد حرف بزنم،‌ چون دیدم چند روز پیش برزیل دوباره چند بازی دوستانه برای فالکائو با لهستان تدارک دیده است. شما نگاه کنید چقدر راحت بازی دوستانه با تیم‌های ضعیف هماهنگ می‌کنند. فالکائو با ۸۰ بازی بیشتر فقط چهار گل‌زده بالاتر از من دارد. برای من دیگر اصلاً این موضوع مهم نیست و چیزی که نباید رخ می‌داد، اتفاق افتاده است. الان هم هر کاری کنم فقط خودم را اذیت کرده‌ام برای همین سعی می‌کنم راحت از این موضوع بگذرم. در واقع راحت که نمی‌شود گذشت، چون احساسم این است کسانی دوست ندارند وحید شمسایی باشد. نمی‌دانم از من می‌ترسند یا از دستم ناراحتند. برخی‌ها که در فوتسال کار می‌کنند برعکس اینکه دَم از عشق به کشور و مجانی کار کردن می‌زنند، به جاهایی وصل هستند و این رشته رها نمی‌کنند و دوست هم ندارند اصلاً رها کنند. شاید این افراد ایران را دوست ندارند یا برزیل را بیشتر از کشورشان دوست دارند.

**  فعلاً انسان ساکت و خوبی هستم تا بعد…
*اتفاق جدیدی درباره دعوت شما به تیم ملی رخ نداده است؟

نه. در آخرین جلسه به همراه صادق درودگر با مهدی تاج صحبت کردیم. رئیس فدراسیون به عنوان متولی فوتبال خیلی دوست داشت دنبال این موضوع باشد. حتی یک جلسه هم در این مورد با ساکت برگزار شد. در هر صورت الان دیگر خبری نیست و فکر می‌کنم کار و اختیار دست افراد دیگری است، فعلاً هم زیاد نمی‌خواهم به این قضیه ورود کنم. فعلاً آدم ساکت و خوبی هستم تا ببینیم کی می‌توانم یک صحبت درست و حسابی در مورد کسی بکنم که مدعی فوتسال است، اما فقط به منافع خودش فکر می‌کند.

** می‌توانستیم در سال ۹۶ قهرمان لیگ شویم
*  سال ۹۶ برای شما راضی کننده بود؟

فکر می‌کنم می‌توانستیم در لیگ برتر خیلی بهتر از این نتیجه بگیریم. چهار سال در تأسیسات بودم و سه قهرمانی در این تیم کسب کردیم. یک ناکامی بد هم در سال گذشته داشتیم، اما به طور کلی فکر می‌کنم عملکرد تأسیسات در این چهار ساله فوق‌العاده بوده است. امسال می‌توانستیم قهرمان لیگ شویم، اما نشد. تیم مس سونگون اشتباهات کمتری نسبت به ما داشت و به قهرمانی رسید. امیدوارم با یک برنامه‌ریزی خوب این تیم قهرمان آسیا هم شود و پس از دو سال خط بطلانی به ناکامی تیم‌های ایرانی‌ها در آسیا بکشد.

**هیچ‌کس نمی‌گوید چرا فوتسال هر سال ذلیل‌تر می‌شود
* وضعیت باشگاه تأسیسات دریایی به کجا رسید، این باشگاه فصل آینده تیمداری خواهد کرد یا خیر؟

من فکر می‌کنم ۹۹ درصد این باشگاه دیگر تیمداری نکند،  چون تأسیسات به لحاظ اقتصادی شرایط بدی دارد. بحران‌ اقتصادی کار را سخت کرده است،‌ ضمن اینکه انتظار می‌رود باشگاه تأسیسات اگر تیمداری کرد مثل همیشه پُر قدرت حضور داشته باشد. به نظر من بعید است این باشگاه به لیگ برتر برگردد و قرار است بعد از تعطیلات عید نوروز اتفاقات نهایی رخ دهد. شنیدم کفاشیان هم قرار بود با مسئولان این باشگاه جلسه داشته باشد. رفتن این تیم هم می‌شود اتفاقی مانند منحل شدن تیم‌های دبیری، فولاد ماهان،‌ استقلال،‌ پرسپولیس،‌ شن‌سای ساوه و چند تیم دیگر. متأسفانه این تیم هم می‌رود و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، کسی نیست بگوید چرا تیم قهرمان کنار می‌کشد و هر ساله رشته ما ذلیل و ذلیل‌تر می‌شود؟ پس از این اتفاقات تیم‌ها در لیگ بی‌کیفیت بازی می‌کنند و کیفیت بازی مطابق میل بازیکنان نیست. متأسفانه برعکس تمام دنیا که این رشته بسیار بزرگ است، در کشور ما مظلوم‌ و کوچک شمرده می‌شود.

** شرایط باشگاه‌های ما برای حرفه‌ای‌سازی مناسب نیست 
* با این وجود و کناره‌گیری باشگاه‌های بزرگ آیا بحث حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌های لیگ برتری که به تازگی استارت زده شده،‌ موفق می‌شود؟

این موضوع دستور AFC است و از کشور ما خواسته شده این کار را انجام دهد. کاری که چند سال پیش در فوتبال اتفاق افتاد، الان هم قرار است برای فوتسال رقم بخورد. کنفدراسیون فوتبال آسیا کار اساسی خود را انجام می‌دهد، اما متاسفانه اکنون فوتسال در ایران وضعیت خوبی ندارد. اگر به عقب برگردید و مصاحبه مدیران باشگاه‌ها را نگاه کنید می‌بینید که یک تیم پول نداشت در بازی شرکت کند،‌ یکی اصلاً دوست نداشت بازی کند،‌ یکی پول هزینه می‌کرد، یکی دوست نداشت پول هزینه کند. در هر صورت شرایط فوتسال ما برای حرفه‌ای‌سازی مطلوب نیست و اصلاً نمی‌شود این کار را کرد.

باید کم کم این کار را انجام دهیم و اگر هم قرار باشد این لیگ ادامه داشته باشد باید تا سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ حرفه‌‌ای‌سازی انجام شود. الان ما می‌خواهیم مرحله نهایی لیگ را به صورت پلی‌آف برگزار کنیم، این خیلی خوب است، اما یک بدی هم دارد، آن هم تیم‌هایی که بی‌پول هستند اگر بازی‌ها بیشتر شود به دردسر خواهند افتاد.  زمانی که من در ایتالیا بازی می‌کردم هیچ تیمی نمی‌توانست راحت از گردونه مسابقات خارج شود. تضمین‌هایی وجود داشت که تیم تا آخرین لحظه برای آن تلاش می‌کرد، اما ما این تضمین‌ها را در فوتسال‌مان نداریم. یک باشگاه خیلی راحت در مسابقه‌ای حاضر نمی‌شود یا می‌گوید من دیگر تیمداری نمی‌کنم. به طور مثال تیمی مانند دبیری که قهرمان آسیا شده است دیگر تیمداری نمی‌کند،‌ چون ما تضمینی برای شرکت نداریم.به نحوی کلاه شرعی می‌گذاریم سرمان. من معتقدم پیش از اینکه دنبال حرفه‌ای‌سازی باشیم باید فضایی در باشگاه‌یمان ایجاد کنیم که تیم‌ها راحت کنار نکشند. اگر قرار باشد هر ساله اتفاقاتی بیفتد که این فوتسال ذلیل و ذلیل‌تر شود، من آینده خوبی برای این رشته نمی‌بینم.

** من در اصل فوتسال آسیب دیده‌ام چه برسد به فرع
* برای سال آینده برنامه‌‌ای دارید؟

هر ساله وضعیت فوتسال بدتر از قبل می‌شود و یک باشگاه بزرگ راحت کنار می‌رود. اگر وضعیت «باب میلم» نباشد، آدمی نیستم که کار کنم. اگر شرایط مهیا نباشد ۱۰۰ سال هم خانه بنشینم، جایی نمی‌روم کار کنم. جایی کار می‌کنم که همه چیز فراهم باشد، الان هیچ چیزِ فوتسال ما مشخص نیست، چه برسد به اینکه من دنبال جای خوب باشم! باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه رخ می‌دهد. اگر هم چیزی باب میلم نباشد زیاد مهم نیست در فوتسال باشم یا نه. من در اصل این رشته آسیب دیده‌ام چه برسد به فرع.

*به خداحافظی از دنیای بازیگری فکر می‌کنید؟

فعلا که باید از همه چیز خداحافظی کنیم. من از روزی که لیگ تمام شده هر روز تمریناتم را انجام داده‌ام و برای سلامتی‌ خودم تمرین می‌کنم. من علاقه‌مند ورزش هستم و تا آخرین لحظه‌ای که می‌توانم تلاش می‌کنم. حالا هم باید ببینم در آینده چه می‌شود.

*اگر بخواهید یک نفر را به عنوان برترین بازیکن سال ۹۶ انتخاب کنید، از چه کسی نام می‌برید؟

قطعاً مهدی جاوید.

*برترین مربی سال؟

کار در لیگ برتر خیلی سخت است و همه مربیان زحمت زیادی کشیدند، نمی‌توانم در این بخش اسم یک نفر را بگویم.

* اگر بخواهید یک نفر از مسئولان فوتسال را کنار بگذارید، چه کسی را انتخاب می‌کنید؟

فعلا که مسئولان خودشان همه را کنار می‌گذارند،  من چطور یک نفر را کنار بگذارم؟ در این مورد نمی‌خواهم حرف بزنم اما امیدوارم مسئولان کار خیر انجام دهند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

خوب داداش فالکائو اگر ٨٠ بازى بیشتر کرده در عوض با آرژانتین و پاراگوئه و اروگوئه در جام ملت هاى امریکای جنوبى بازى میکنه و گل مى زنه ولى تو به مالزى و سنگاپور و ماکائو گل زدى اگر فالکائو بجاى تو بود الان از ١٠٠٠ رد شده بود در ضمن براى مقایسه کافى تعداد گل هاى جام جهانى تو رو با فالکائو مقابسه کرد تو با ٣ دور جام جهانى ١٢ گل فالکائو با ۴ دور جام جهانى ۴٨ گل کاملا اختلاف مشخص هست

نام ... پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

شما اگه بزارید وفاق و همدلی در تیم ملی پررنگتر میشه

کورش جمعه , ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷

آنهایی که با شمسایی مخالف هستند با نام و هستی ایران مخالف هستند