کد خبر : 113858
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1397 - 19:55
-

دغدغه های هنری آقای گل لیگ برتر فوتسال/ فیلم و کتاب را فراموش نمی کنم

دغدغه های هنری آقای گل لیگ برتر فوتسال/ فیلم و کتاب را فراموش نمی کنم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، خبرگزاری مهر نوشت: مهدی جاوید آقای گل لیگ برتر فوتسال ایران که یکی از مهره های کلیدی تیم ملی فوتسال کشورمان نیز به حساب می آید از جمله ورزشکارانی است که به گفته بسیاری از نزدیکانش رفاقت دیرینه ای با فرهنگ و هنر دارد. او گرچه همواره با زبان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، خبرگزاری مهر نوشت:

مهدی جاوید آقای گل لیگ برتر فوتسال ایران که یکی از مهره های کلیدی تیم ملی فوتسال کشورمان نیز به حساب می آید از جمله ورزشکارانی است که به گفته بسیاری از نزدیکانش رفاقت دیرینه ای با فرهنگ و هنر دارد. او گرچه همواره با زبان تند و تیز و دست به نقدش جزو کسانی بوده که حرف هایش حاشیه های زیادی را هم در پی داشته اما شاخصه هایی دارد که می تواند در حوزه ورزش بیشتر از اینها مورد توجه قرار گیرد.

جاوید فوتسالیستی است که همیشه گل می زند، او یک بازیکن خاص است که در بسیاری از مواقع معتقد است اتفاقات فوتسالی خارج از زمین مهندسی می شود. صحبت هایی تند و تیز که برخی از انتخاب ها را به چالش کشید و سبب ساز ایجاد فضایی شد که پرداختن به آن در حوزه فرهنگ و هنر ابدا جایی ندارد اما کار مهم جاویدی در اینجا نمود پیدا می کند که او با وجود این خاص بودن ها و زبان منتقدانه دارای روحیه ای کاملا فرهنگی است که او را نسبت به برخی از ورزشکاران دیگر در همه حوزه ها متمایز می کند. اتفاقا داستان کارهای او از اینجا جالب می شود که حتی در مهم ترین رقابت های ورزشی داخلی و خارجی حضور پیدا می کند محال ممکن است که کتابی را برای مطالعه همراه خود نیاورده باشد. حتی می گویند او برای تماشای فیلم های سینمایی نیز برنامه ای ویژه ای در سفرها دارد که در نوع خود جالب و کم نظیر است.

این آقای فوتسالیست علاوه بر اینها علاقه زیادی هم به موسیقی دارد و بر این باور است که در دوران سخت تمرین ها و مسابقات این موسیقی، سینما و کتاب است که شرایط روحی اش را در وضعیت مطلوبی قرار داده و موجبات آرامشش را فراهم می کند. به هر حال همه اینها بهانه ای شد تا وی از علاقه مندی ها و دغدغه هایش در روزگار حرفه ای گری فوتسال و پرداختن به مسائل هنری سخن بگوید. موضوعاتی که در عین نگاه نشاط بخش و جالب توجهی که می تواند مورد توجه طرفداران ورزش از زندگی شخصی یک ورزشکار حرفه ای داشته باشد، بلکه می تواند تبدیل به نمونه های رسانه ای مهمی در جهت ارتقای سطح فرهنگی باشگاه ها نیز باشد. موضوعی که با گذشت سال ها همچنان ورزش ما از آن غافل بوده و به غیر از نمونه هایی اندک هنوز به درجه مطلوبی دست پیدا نکرده است.

مهدی جاوید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به علاقه مندی ها و دغدغه های فرهنگی هنری خود حین پرداختن به فوتسال بیان کرد: علاقه مندی من نسبت به مطالعه و تماشای فیلم به دوران کودکی باز می گردد من به خوبی یاد دارم که در زمان تحصیلات دوره راهنمایی هرگاه اوقات فراغتی داشتم دائم به کتابخانه می رفتم و با شوق زیادی به مطالعه مشغول می شدم. این دغدغه مندی و عادت تا به امروز هم همراهم بوده و من با وجود مشغله بسیار فراوانی که در حوزه ورزش دارم اما همچنان به کتاب خوانی علاقه شدیدی داشته و آن را دنبال می کنم. در حوزه های موسیقی و سینما هم ماجرا به همین شکل بوده و من مانند هر علاقه مند دیگری به موسیقی سعی می کنم ساعتی از زندگی روزمره ام را به شنیدن موسیقی اختصاص دهم حتی برای سینما هم وقتی را در نظر گرفته ام و سعی می کنم تمامی فیلم هایی را اکران هستند حتما ببینم چرا که برایم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از بهترین فیلم هایی که سال گذشته از تماشای آن لذت بردم فیلم «ماجرای نیمروز» آقای مهدویان بود که پیش از این از وی فیلم زیبای «ایستاده در غبار» را دیده بودم و باید بگویم از جمله آثاری بود که خیلی با آن ارتباط خوبی پیدا کردم. به هر صورت امیدوارم فرصت این را هم داشته باشم که از فیلم «لاتاری» نیز دیدن کنم. زیرا شنیده ام این اثر بسیار متفاوت تر از آثاری است که تاکنون از آقای مهدویان دیده ایم.  البته با اینکه من علاقه زیادی به فیلم های طنز ندارم اما به دلیل اینکه همسرم به این نوع فیلم ها نیز علاقه مند است من هم به تماشای این فیلم ها نشسته ام. اما باید بگویم علاقه مندی ام به فیلم هایی که مضامین جدی تری دارند همواره بیشتر و پررنگ تر از دیگر موضوعات است.

آقای گل لیگ برتر فوتسال ایران با اشاره به اینکه از پایان جام ملت های آسیا موفق به مطالعه شش کتاب شده، به علاقه مندی خود در حوزه موسیقی اشاره کرد و گفت: علاقه مندی های من در حوزه موسیقی بیشتر به حوزه موسیقی پاپ معطوف می شود. در این زمینه اغلب کارهای خوانندگان وطنی خودمان را هم گوش دادم و به بسیاری از آنها علاقه مندم اما اگر بخواهم  بگویم که صدای کدامیک از این خوانندگان بیشتر از سایرین مورد توجهم بوده می توانم به فریدون آسرایی و امین حبیبی اشاره کنم که واقعا صدایشان را دوست دارم.

جاوید در ادامه صحبت های خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر توجه ورزشکاران به ویژه فوتسالیست ها در حوزه مسائل فرهنگی هنری توضیح داد: نمی‌خواهم به کسی بی‌احترامی کنم و خودم را از این مسئله جدا بدانم، ولی در حوزه فوتسال، اغلب بازیکنان با سینما و کتاب خواندن غریب هستند. اگر چه این موضوع در زمینه موسیقی کمتر است و بازیکنان به موسیقی گوش می دهند اما باید گفت تعداد فوتسالیست‌هایی که بخواهند برای تماشای فیلمی به سینما بروند و بخواهند کتاب بخوانند، کمتر است. من هر کتابی در هر زمینه‌ای که می‌خوانم تلاش می کنم براساس محتوای مندرج در کتاب یکسری تجربیات را نیز کسب کرده و با اندیشه های جدیدی آشنا شوم. حتی من بر این باورم  موسیقی و فیلمی که می‌بینم حاوی یکسری پیام است که باید سعی ‌کنم  از آنها در زندگی واقعی و بروز بهترین رفتار کارهایی را انجام دهم. ببینید من شخصیتی درون‌گرا و آرامی دارم که مطالعه‌ کتاب، حالم را خوب می‌کند و این موضوعی است که به درستی می تواند در مسیر زندگی حرفه ای یک ورزشکار نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: یکی از مشکلات بسیار بزرگی که به اعتقاد من در اغلب رشته های ورزشی وجود دارد، نگاه کردن به مسائل در ابعاد صرف ورزشی است. در حالیکه در کشورهای اروپایی و پیشرفته چنین رویکردی وجود ندارد و باشگاه ها علاوه بر انجام وظایف ورزشی خود به امور فرهنگی و هنری بازیکنان نیز توجه می کنند. به عبارتی برای این باشگاه ها مهم است که بعد شخصیتی بازیکن پرطرفدار تیمشان باید چگونه باشد ؟ آیا رسیدگی به امور فرهنگی و هنری این بازیکنان از جمله تماشای فیلم و تئاتر و کنسرت می تواند آنها را در ارتقا سطح شخصیتی شان در اجتماع کمک کند؟ همه اینها موضوعات مهمی است که می توانیم روی آنها دقت بیشتری کنیم. به عنوان نمونه ما وقتی در برخی اردوها حضور داشتیم ما را به تماشای تئاتر کمدی برده اند که قطعا برای افزایش روحیه بازیکنان می تواند اقدام موثری باشد . اما آیا شده تا به حال به این موضوع هم فکر کنیم که بازیکنانمان را برای تماشای یک تئاتر اندیشه محور هم دعوت کنیم؟ من مطمئنم اگر چنین رویکردی در سطوح فرهنگی باشگاهی استمرار دهیم قطعا اتفاقات خوبی فرهنگی در انتظار ورزش ما خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مهرشاد شنبه , ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

حرفه ای ترین و خاص ترین بازیکن ایرانی.. آفرین به شما