کد خبر : 113917
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1397 - 17:33
-

گفتگو با امام جمعه ای که تیم فوتسال دارد!

گفتگو با امام جمعه ای که تیم فوتسال دارد!
گفتگو با امام جمعه ای که تیم فوتسال دارد خواندنی است.
به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه‌ آمل کسی است که می‌گوید روستایی و فرزند قصاب است و در مراسمات عروسی گرفته تا خط مقدم نبرد در سوریه حضور دارد.
اهم این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:
*من همه جا هستم، در بیمارستان، در بخش کشاورزی، در بازار، در خانه‌های مردم، در عروسی و عزا و در زندان که بارها بارها رفته‌ام.
*من چندین بار زندان رفته و با زندانیان‌های هم غذا و هم صحبت شده‌ام.
*تیم فوتسال داریم که برای نهاد نمازجمعه است. هم خواهران و هم برادران.همه می‌توانند عضو شوند دین مبین اسلام فقط مصلی، قرآن و نماز و مسجد نیست من در تلویزیون گفتم که امروز بیاییم استادیوم ورزشی را تقویت کنیم وقتی آن حرف را زدم آنرا عملیاتی کردم. استادیوم ورزشی جوانان را به مسجد جذب می‌کند. مثلا من چندین بار برای حمایت از تیم ورزشی والیبال به ورزشگاه و سالن رفتم و همانجا جوانان را دعوت به نماز و مسجد کردم.
*وقتی امام جمعه رامسر بودم، رفتم گوشت بخریم. فروشنده گفت این گوشت خیلی خوب است، گفتم اگر خوب است برای شما. آن که می‌گوید بد است را به من بدهید. گفت فرقشان چیست؟ گفتم این گوشت بز است و آن یکی بره. قصاب تعجب کرد. به شوخی به او گفتم من به اندازه سن شما قصابی و دامداری کرده‌ام.
*با همین لباس و همین الان از کشاورزی آمدم.
*اصلا امام جمعه چه اشکالی دارد که کار کند؟ این حرف‌ها که بگویند امام جمعه نباید کار کند درست نیست. وقتی صبح فاطمه سادات به مدرسه برود ما هم ۷ صبح با حاج خانم به سر زمین می‌رویم و امروز هم کاهو کندیم.
*معتقدم ماشین باید امنیت داشته باشد. ولی اینکه مقید باشم حتما ماشین خاصی سوار شوم، اینطور نیست. چه ژیان باشد چه بنز، هرچه باشد سوار می شوم.
*من در فقر زندگی نمی‌کنم اما مثل مردم زندگی می کنم. مثلا برای دخترهایم عروسی گرفتم که مردم می گیرند. البته مراسم در هتل نبود من به مکه فرستادم و در حسینیه عروسی گرفتم با کمترین هزینه.
*من ۲ تا داماد دارم که هر ۲ بیکار هستند یکی دکترای جامعه شناسی دارد و دیگری شاگرد اول دانشگاه شهید بهشتی است. به جدم قسم سفارش نکردم و نشانه‌اش هم این است که دامادهایم بیکار هستند؛ اگر همین امروز اراده بکنم مشغول می‌شوند اما این کار را نکرده و نخواهم کرد.

*من با لات‌ها هم ارتباط دارم، من می‌گویم همه خوب هستند شما حرف ما را بد تعبیر نکنید.

*از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ماهانه ۲۰۰ هزار تومان واریز می‌شود، حقوق همین است. آدامس هم نمی‌شود خرید. حقوق همین است که گفتم.
*اگر نخندند، قهوه خانه هم می‌روم اگر نروم و با آنها صحبت‌ نکنم نمی‌توانم حرف‌شان را بشنوم. امام جمعه باید بین جوانان باشد. باید به میادین ورزشی رفت، باید به مراکز تفریحی رفت باید به قهوه خانه و زورخانه هم که شده رفت. ما حق نداریم دین را تنها در سینه زدن و گریه کردن خلاصه کنیم. شادی و نشاط لازم است و باید به این شادی‌ها احترام گذاشت و با جوان‌ها بود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی یکشنبه , ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱:۵۴

واقعا دمت گرم

نام ... سه شنبه , ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۳۴

دمت گرم