کد خبر : 114339
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 11:43
-

جنتی: بودجه نمی‌خواهیم هزینه‌ها را کم کنید/ با چنگ و دندان تیم‌داری می‌کنیم/ حضور در فوتسال فقط هزینه‌ است

جنتی: بودجه نمی‌خواهیم هزینه‌ها را کم کنید/ با چنگ و دندان تیم‌داری می‌کنیم/ حضور در فوتسال فقط هزینه‌ است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،انحلال تیم‌های فوتسال این روزها اصلی‌ترین چالش پرافتخارترین رشته تیمی ورزش ایران محسوب می‌شود. در حالی که کم‌تر از سه ماه تا شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال باقی مانده، دو تیم تاسیسات دریایی تهران و آتلیه قم منحل شدند و برخی تیم‌های دیگر نیز در آستانه انحلال هستند. با

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،انحلال تیم‌های فوتسال این روزها اصلی‌ترین چالش پرافتخارترین رشته تیمی ورزش ایران محسوب می‌شود. در حالی که کم‌تر از سه ماه تا شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال باقی مانده، دو تیم تاسیسات دریایی تهران و آتلیه قم منحل شدند و برخی تیم‌های دیگر نیز در آستانه انحلال هستند.

با بررسی سابقه انحلال تیم‌های فوتسال در سال‌های گذشته، مشخص شده تیم‌ها بعد از کسب دو قهرمانی، به نقطه اشباع رسیده و کنار کشیده‌اند. اما در این میان تنها تیمی که دو قهرمانی در کارنامه داشته و هم‌چنان در مسابقات حضور دارد، گیتی پسند اصفهان است. تیمی که کاملا به بخش خصوصی وابسته است و هرسال برای تیم‌داری تجدید نظر می کند.

با توجه به وضعیت به وجود آمده برای تیم‌داران در فوتسال به سراغ مالک باشگاه گیتی‌پسند رفتیم تا نظراتش را در مورد چرایی به خط پایان رسیدن باشگاه‌های فوتسال جویا شویم.

علی جنتی در پاسخ به این پرسش که چرا یک باشگاه به جایی می‌رسد که مجبور به منحل کردن می‌شود؟ توضیح داد: بنده دلیل اصلی منحل شدن تیم‌های فوتسال را، حمایت نکردن از جانب متولیان و مشکلات مالی می‌دانم. شما ببینید، کمیته فوتسال ۳۵ میلیون تومان بابت ورودی از باشگاه‌ها می‌گیرد اما هیچ حمایتی در مسابقات از ما نمی‌شود. نه پخش زنده داریم و نه جایزه‌ای برای تیم‌های اول تا سوم می‌دهند. تنها دلخوشی تیم‌ها، هواداران‌شان هستند.

او افزود: هزینه‌ای که ما در فوتسال می‌کنیم، از بودجه تبلیغات هلدینگ گیتی پسند انجام می‌شود. به عنوان مثال اگر تصمیم داشتیم در صدا و سیما یا در سطح شهر تبلیغ کنیم، این پول را صرف تیم‌داری می‌کنیم تا به این ترتیب برند ما توسط فوتسال در صنعت شناخته شود. در جریان مسابقات نیز تبلیغ شرکت‌های تابعه هلدینگ را دور زمین انجام می‌دهیم. با این حال بازهم برای پخش مسابقات‌مان باید به صدا و سیما پول بدهیم. این واقعا ظلم به باشگاه‌هاست که نه تنها حق پخش را به ما نمی‌دهند بلکه هزینه پخش را هم از خودمان می‌گیرند. تازه می‌گویند اگر هم‌زمان با بازی فوتسال، بازی فوتبالی نباشد، بازی شما را پخش می‌کنیم. به نظر من حضور در فوتسال، فقط هزینه است و هیچ سودی ندارد.

تاسیسات دریایی گیتی پسندمالک باشگاه گیتی پسند با اشاره به درآمد بالای باشگاه‌های خارجی اظهار کرد: ملی‌پوشان از دل باشگاه‌ها می‌آیند. اما مسوولان این مملکت چه حمایت ویژه‌ای از باشگاه‌ها کرده‌اند؟ گیتی پسند حدود هشت سال در فوتسال حضور دارد و هرسال حداقل پنج ملی پوش داشته است. فوتسال ایران با همین ملی‌پوشان توانست سوم جهان شود. هیچ پولی در تیم ملی به بازیکنان داده نمی‌شود؛ پاداش آن‌ها نیز ماه‌هاست به تعویق افتاده است. بنابراین تنها راه ارتزاق بازیکن، از باشگاهش است. اما متولیان ورزش چه حمایتی از باشگاه‌ها می‌کنند؟ به همین دلیل است که باشگاه‌ها دلزده می‌شوند.

جنتی اضافه کرد: تمام تیم‌هایی که دو بار در فوتسال قهرمان شده‌اند، منحل کردند. شن‌سا ساوه، فولاد ماهان اصفهان، شهید منصوری قرچک، تاسیسات دریایی تهران و … این باشگاه‌ها چرا می‌روند؟ چون انتظار حمایت داشتند اما آن‌ها را زده کردند. در حال حاضر دو تیم تاسیسات دریایی و آتلیه کنار کشیده‌اند. حال کمیته فوتسال یا لیگ را دوازده تیمی می‌کند یا دو تیم از لیگ یک می‌آورد. اما این که نشد لیگ برتر. این مسابقاتی که برگزار می‌شود، جام رمضانی است، با این تفاوت که به صورت رفت و برگشتی است. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید به باشگاه‌ها کمک کنند. ما مگر چه انتظاراتی داریم. ساده ترین امکانات را هم در اختیار باشگاه ها قرار نمی‌دهند. حداقل یک کفپوش به ما نمی‌دهند تا ملی پوشان روی کفپوش منقضی شده، مصدوم نشوند. کل ورزش ما معطوف ۱۶ تیم لیگ برتری فوتبال شده است که از بین آن‌ها نیز تنها پرسپولیس و استقلال مورد توجه قرار می‌گیرند.

او افزود: اگر فرایند کسب درآمد به صورت منطقی برای باشگاه‌ها اجرا شود، یک سری از هزینه‌های منِ باشگاه‌دار کم خواهد شد. به عنوان مثال اگر صدا و سیما بازی ما را پخش می‌کند، درآمدی که حاصل از تبلیغات دارد را به ما بدهد. یا اگر چیزی نمی‌دهد، هزینه پخش بازی را از ما نگیرد. تنها هنر شبکه ورزش این است که یک فیش جابه‌جا می‌کند و بازی را از شبکه استانی روی آنتن شبکه ورزش منتقل می‌کند. برای همین کار نیز ما باید هزینه به شبکه ورزش پرداخت کنیم.

مدیرعامل باشگاه گیتی پسند در بخش دیگری از صحبت‌هایش به سایر هزینه‌های سنگین باشگاه‌داری اشاره کرد و گفت: من در هر بازی حداقل هزار جوان را به ورزشگاه می‌کشانم. حال باید برای هر بازی سه میلیون تومان اجاره بدهم؟ حتی هزینه حضور ماموران نیروی انتظامی، آمبولانس و داوران نیز با ماست. این موضوع مشکلات زیادی به وجود می‌آورد. اگر داور را به هتل پنج ستاره ببرم، حرف در می‌آورند. اگر دو ستاره برایش بگیرم، در سوت‌هایی که می‌زند تاثیر می‌گذارد. مسوولان اگر می‌خواهند حمایت کنند، این هزینه‌ها را از دوش ما بردارند. ما برای هر جلسه تمرینی نیز باید اجاره سالن بدهیم.

جنتی در پاسخ به این پرسش که آیا معافیت مالیاتی تاثیری در ترغیب بخش خصوصی برای تیم‌داری دارد یا نه؟ ‌اظهار کرد: شاید این موضوع کمی از هزینه‌های ما را پوشش دهد اما هنوز ما با این قانون مشکل داریم و اداره دارایی اصفهان شرکت‌های زیرمجموعه ما را قبول ندارد. می‌توان با اصلاح قوانین مربوط به مالیات، تیم‌های صنعتی را برای حضور در فوتسال ترغیب کرد.

گیتی پسند جام باشگاه های آسیااو درباره کاهش سطح مسابقات فصل جدید به دلیل کنار کشیدن تیم مدعی تاسیسات دریایی گفت: سطح کیفی مسابقات کاهش خواهد یافت و این اتفاق بسیار بدی است. ما از پلی‌آفی شدن لیگ فوتسال حمایت کردیم چون هر سال تنها دو-سه تیم در بالای جدول برای قهرمانی و چند تیم در پایین جدول برای نیفتادن می‌جنگند و بقیه تیم‌ها بی‌انگیزه‌اند. پلی‌آفی شدن قطعا انگیزه ایجاد می‌کند و حرف‌ و حدیث‌ها را هم از بین می‌برد.

مدیرعامل گیتی‌پسند با بیان این که حضور در ورزش را مقدس می‌داند، تاکید کرد: تیم داری در ورزش هم مسائل دنیوی و هم مسائل اخروی را در پی دارد. ما به تیم‌داری مثل مسجدسازی نگاه می‌کنیم. واقعا ناراحت شدم که دو تیم خوب لیگ از مسابقات کنار کشیدند. من می‌دانم تاسیسات دریایی چه هزینه‌هایی کرده تا توانسته دو قهرمانی ایران و یک قهرمانی آسیا کسب کند. آن‌ها در جام‌باشگاه‌های جهان نیز شرکت کرده بودند و تبدیل به یکی از برندهای فوتسال ایران شده بودند.

جنتی در پایان درباره وضعیت گیتی پسند در فصل جدید لیگ برتر توضیح داد: در هفته جاری وضعیت بودجه ما مشخص می‌شود. گیتی پسند در ایران و جهان با فوتسال تبدیل به برند شده است و ما این موقعیت را با چنگ و دندان نگه داشته‌ایم. هزینه‌های زیادی در رده پایه کرده‌ایم و به آینده نگاه می‌کنیم. با این حال هنوز وضعیت بودجه امسال ما مشخص نیست و شایعات مطرح شده در خصوص کادرفنی گیتی‌پسند نیز صحبت ندارد. ما هیچ صحبتی با رضا لک و سایر مربیان نداشته‌ایم. حتی با بازیکنانی هم که قراردادشان با باشگاه تمام شده، مذاکره‌ای نشده است چون منتظر تصویب بودجه هستیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.