کد خبر : 114427
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 10:14
-

گره کور فوتسال قم برای حضور در لیگ برتر

گره کور فوتسال قم برای حضور در لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در شرایطی که باشگاه‌های ورزشی در لیگ‌های مختلف کشور با مشکلی تکراری و اپیدمی دردسرسازی به نام بی پولی مواجه هستند حیات و آینده هیچ تیمی تضمین شده نیست و اکنون این مشکل گریبان نماینده قم در لیگ برتر فوتسال را گرفته است. پس از سقوط تیم هیئت فوتبال قم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در شرایطی که باشگاه‌های ورزشی در لیگ‌های مختلف کشور با مشکلی تکراری و اپیدمی دردسرسازی به نام بی پولی مواجه هستند حیات و آینده هیچ تیمی تضمین شده نیست و اکنون این مشکل گریبان نماینده قم در لیگ برتر فوتسال را گرفته است.

پس از سقوط تیم هیئت فوتبال قم به لیگ دسته اول فوتسال، تیم آتلیه طهران قم که خود را تنها نماینده قم در لیگ برتر فوتسال می‌دید و در لیگ ۹۶ نیز نمایش درخشانی در لیگ برتر داشت خود را مستحق بهره مندی از کمک‌های بیشتری در داخل استان می‌بیند اما خبری از حامی مالی و یا کمک مالی مستقیم نیست.

اداره کل ورزش و جوانان استان قم بارها تأکید کرده که وظیفه‌ای برای تیمداری ندارد و کمک‌های مالی این نهاد دولتی چه به آتلیه طهران و چه به هر تیم دیگری، در حد و اندازه‌ای نیست که بتواند پاسخگوی نیاز عمده تیمی در قواره یک تیم لیگ برتری برای حضور در سطح اول رقابت‌ها باشد.

به عبارت دیگر، کمکی که آتلیه طهران قم می‌تواند از منابع دولتی برای حضور در لیگ برتر فوتسال بگیرد تنها بخش کوچکی از هزینه‌های این تیم را شامل می‌شود و در بخش عمده هزینه‌ها، آن‌ها چاره‌ای جز جذب یک حامی مالی یا هزینه از جیب نخواهند بود.

رسول قلی‌زاده مدیر تیم فوتسال آتلیه طهران قم اعلام کرده که هنوز قراردادهای فصل گذشته آتلیه طهران را پرداخت نکرده و پولی برای پرداخت این هزینه‌ها وجود ندارد و در این شرایط که بدهی‌های فصل گذشته هنوز به قوت خود باقی است، آن‌ها چطور باید به دنبال حضور در لیگ جدید و انباشته کردن بدهی‌های تازه باشند.

افزایش مخارج حضور در لیگ برتر در همه بخش‌ها از یک سو و ثابت ماندن نسبی سطح کمک به تیم لیگ برتری سبب عدم تعادل در ساختار مالی باشگاه‌ها می‌شود و آتلیه طهران و تیم‌هایی که راه انصراف و انحلال و فروش امتیاز در پیش می‌گیرند چوب نبود زیر ساخت‌های باشگاه داری در ایران را می‌خورند.

با وجود این که محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در آخرین اظهار نظر خود در حاشیه نشست مشترک هیئت‌های ورزشی استان تهران از تدوین و عملی شدن نظام جامع باشگاه داری در ایران سخن گفته است اما زنجیروار بودن این نظام از یک سو و ضعف سایر بخش‌ها به ویژه در فرهنگ اسپانسرینگ و البته مشکلات اقتصادی در کشور سبب می‌شود این نظام جامع تا مرحله عملی شدن راهی بسیار طولانی در پیش داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسال قم سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

حیف … با این داستانهایی ک برای صبا بوجود اومد و چهره ی آقایان از پیش بیشتر نمایان شد هیچ امیدی نیست برای بازگشت روزای خوب … اسپانسر یا باید مثل خودشون کثافت کاری کنه یا اگر نه جایگاهی نخواهد داشت … حیف فقط حیف … اینجا ن اسرائیلی هست و نه آمریکایی و نه انگلیسی … خودمون داریم ریشه های خودمونو با کثافت هاری هامون میزنیم دیگه چ انتطاری از بقیه هست؟؟؟؟