کد خبر : 114537
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 11:45
-

طیبی:صددرصد اولویت اولم برای سال آینده غیرت قزاقستان است/دوازده هم تیمیِ برزیلی دارم

طیبی:صددرصد اولویت اولم برای سال آینده غیرت قزاقستان است/دوازده هم تیمیِ برزیلی دارم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ملی پوش ارزنده فوتسال کشورمان کماکان در رقابت های بین المللی می درخشد. از شکستن رکورد زیادترین گلِ زده در قزاقستان تا به ثمر رساندن گل ماهِ فوتسال جهان، همگی موجب شد بازیکن مشهدی تیم ملی فوتسال سالی فوق العاده را سپری کند. صحبت از حسین طیبی است، بازیکنی که

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ملی پوش ارزنده فوتسال کشورمان کماکان در رقابت های بین المللی می درخشد. از شکستن رکورد زیادترین گلِ زده در قزاقستان تا به ثمر رساندن گل ماهِ فوتسال جهان، همگی موجب شد بازیکن مشهدی تیم ملی فوتسال سالی فوق العاده را سپری کند.

صحبت از حسین طیبی است، بازیکنی که طی سال های گذشته همواره خوش درخشیده و امسال نیز در ۴ تورنمنت مختلف آقای گل شده است. مسلما برای فوتسال دوستان مطلع شدن از آخرین وضعیت طیبی خالی از لطف نخواهد بود و به همین منظور مصاحبه مفصلی را با وی ترتیب داده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

* فوتسال را از چه سالی به طور حرفه ای آغاز کردید؟

– سال ۱۳۸۷ فوتسال را به صورت حرفه ای آغاز کردم.

* نخستین باشگاه حرفه ای شما چه بود؟

– از تیم علم و ادب مشهد آغاز کردم.

* اولین بار در چه سالی به تیم ملی دعوت شدید؟

– دقیق به خاطر ندارم که چه سالی ولی می دانم از تیم ملی نوجوانان و امید شروع کردم و بعد به تیم ملی بزرگسالان رسیدم.

* سراغ غیرت قزاقستان برویم. فوتسال این کشور در چه سطحی قرار دارد؟

– تمام کسانی که فوتسال را دنبال می کنند می دانند که تیم فوتسال غیرت قزاقستان جزء ۲ یا سه تیم برتر جهان است، دو دوره قهرمان اروپا شده و بهترین بازیکنان جهان از جمله برزیلی ها در این تیم بازی می کنند. همیشه این تیم بازیکنان شناخته شده ای داشته و در حال حاضر ۱۲ بازیکن برزیلی دارد.

* چه احساسی نسبت به کار کردن با برزیلی های این تیم دارید؟

– قطعا کار کردن در جمع بازیکنان و کادر فنیِ برزیلی سخت است ولی خدا را شکر تمام تلاشم را به کار گرفتم و در طی دو سالی که در این تیم حضور داشتم، جایگاه خوبی به دست آوردم. بازی در چنین تیمی اعتماد به نفس بالایی می خواهد. فوتسال ایران در دنیا شناخته شده است و بعد از اینکه در جام جهانی در رده سوم قرار گرفتیم، با شرایط خوب و اعتماد به نفس بالا به غیرت قزاقستان پیوستم و همه به فوتسال کشورم و من احترام می گذارند. سختی زیادی کشیدم ولی خدا را شکر در این دو سال عملکرد خوبی داشتم.

* بازیکنان غیرت چه دیدگاهی نسبت به فوتسال ایران دارند؟

– نه تنها هم بازی های من بلکه دنیا به فوتسال ایران احترام می گذارد و برای آن ارزش قائل است. از جایگاه اول ما در رنکینگ آسیا مطلع هستند و در دنیا هم همیشه در رده پنجم یا ششم قرار می گیریم. در جام جهانی تمام جهان عملکرد خوب ایران را دیدند و برای همین نگاه خوبی به فوتسال کشورمان دارند.

* از دلایل انتخاب غیرت بگویید.

– من تجربه بازی کردن در لیگ روسیه را هم داشتم و  بعد از آن دوباره به ایران برگشتم، از آنجایی که همیشه در تیم های رده بالا بازی می کردم مبلغ قرارداد هایم همیشه راضی کننده بود بود اما همیشه بازی در تیم های اروپایی را دوست داشتم چرا که تیم های سطح بالای اروپایی شرایطی که برای پیشرفتم لازم بود را داشتند. گرچه خارج از کشور سختی های خودش را هم داشت، مخصوصا ما مردم ایران که احساساتی هستیم و دوری از خانواده برایمان سخت است، اما با انتخابی که داشتم به هدف هایم بسیار نزدیک شدم.

* پس از کسب ۴ عنوان آقای گلی در یک فصل، چه احساسی دارید.

– امسال سال بسیار خوبی داشتم و ابتدا از همبازی های ملی و باشگاهی ام تشکر می کنم. من در دیدارهای جام ملت های آسیا، در تورنمنت معتبر روسیه، جام حذفی و لیگ قزاقستان آقای گل شدم و ۴ آقای گلی در یک فصل به دست آوردم.

* با ۳۷ گل زده آقای گل قزاقستان شدید و رکورد زدید. در این باره توضیح می دهید.

– بله من در لیگ قزاقستان با ۳۷ گل زده آقای گل شدم که توأم با رکوردشکنی شد و بسیار لذت بخش بود. برای رسیدن به این موفقیت ها تلاش زیادی کرده بودم؛ امیدوارم باز هم چنین اتفاقی برایم رخ بدهد و روند رو به رشدم را ادامه بدهم.

* چه هدفی برای آینده خود متصور هستید.

– خدا را شکر چند سال است که افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارم و همیشه اولین هدف و تلاشم کمک به موفقیت تیم ملی بوده و همیشه آماده ام که به تیم ملی کشورم خدمت کنم. در رده باشگاهی در حال حاضر لیگ تمام شده و فعلا در حال استراحت هستم تا بتوانم برای سال آینده بهتر تصمیم بگیرم.

* در حال حاضر از چه تیم هایی پیشنهاد دارید.

– اجازه بدهید کمی استراحت کنم تا بعدا پیشنهادهایم را بررسی کنم و ببینم چه تیمی برای آینده ام خوب است.

* چقدر احتمال دارد در تیم غیرت بمانید؟

– باز هم می گویم تیم غیرت یکی از تیم های خوب و مطرح دنیا است و صد در صد اولویت اولم برای سال آینده غیرت قزاقستان است ولی سایر پیشنهاد ها را نیز بررسی خواهم کرد.

* احتمال دارد که روزی دوباره شما را در لیگ ایران ببینیم؟

– چرا که نه، احتمال هر چیزی وجود دارد ولی همانطور که گفتم اولویت اولم غیرت قزاقستان است.

* یک ماه قبل، گلتان به عنوان زیباترین گل ماه فوتسال جهان انتخاب شد. برای این گونه گل زدن تمرین خاصی می کنید؟

– شاید برخی ها بگویند که گلی که من به ثمر رساندم شانسی بود ولی روی آن گل من تمرینات بسیاری انجام داده بودم و همیشه دوست داشتم روزی چنین گلی به ثمر برسانم که این اتفاق هم رخ داد و زیباترین گل هم انتخاب شد.

* آقای گل شدن در لیگ قزاقستان چه حسی داشت؟

– قطعا باشگاه همیشه از چنین اتفاق هایی که برای بازیکنانش رخ بدهد استقبال و تقدیر می کند. برای خودم هم آقای گل شدن شیرین بود چون که ثمره یک سال زحمت و تلاشم را گرفتم.

* به نظر شما چرا در ایران در قیاس با فوتبال، به فوتسال کمتر اهمیت داده می شود؟

– فوتبال رشته ورزشی اول دنیاست و مخاطبان فراوانی دارد، رسانه ها و خبرنگارها زیادتر به فوتبال اهمیت می دهند و سایر رشته ها مظلوم واقع می شوند. من نمی گویم به اندازه فوتبال به ما اهمیت بدهند، اما در حد شأن و افتخاراتی که فوتسال ایران کسب کرده به آن اهمیت بدهند ولی نمی دانم چرا این اتفاق رخ نمی دهد! فوتسالِ ایران افتخارات زیادی کسب کرده است. فدراسیون همیشه روی فوتسال حساب ویژه ای باز می کند و می گویند فوتسال است دیگر مقام خوب خودش را به دست می آورد! و این قدرت بچه های فوتسال را نشان می دهد، پس کمی زیادتر فوتسال را دریابند.

* مسئولان کشورمان هم کمی مقصراند. چون در برنامه های زنده ورزشی گل فوتبالیست لیگ سه قطر را هم بررسی می کنند ولی امثال شما را کمتر می بینند.

– بله متأسفانه اینگونه است. شما ببینید ما در جام جهانی که تورنمنتی از آن بالاتر نیست سوم شدیم ولی اتفاق خاصی از سوی مسئولین، تلویزیون و رسانه ها رخ نداد! امیدوارم نگاه مسئولین تغییر کند و شرایط بهتر از این شود.

* ولی شما به حدی خوش درخشیده اید که در ماه های اخیر خبر اول رسانه ها و فضای مجازی بوده اید.

– لطف خدا همیشه شامل حال من بوده و همیشه تلاش زیادی انجام داده ام. اگر برای فوتبالیستی چنین اتفاق هایی رخ می داد قطعا زیادتر از این دیده می شد ولی خدا را شکر من راضی ام چرا که خودم ثمره تلاش هایم را می بینم. من در این فصل درگیر چندین جام بودم و خیلی خسته شدم ولی آخر فصل با افتخاراتی که کسب کردم، خستگی ام از بین رفت.

* سخن پایانی؟

– اول اینکه از شما و سایت بسیار خوبتان تشکر می کنم که به فکر فوتسال و تمام رشته ها هستید. از کاربران طرفداری و همه هوادارانم تشکر می کنم که همیشه حامی من هستند و پیام های خوبشان در فضای مجازی باعث دلگرمی من می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.