کد خبر : 114610
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 11:55
دسته‌بندی نشده
-

تمرینات بدنسازی در فوتسال/تمرین بی هوازی با توپ+فیلم

تمرینات بدنسازی در فوتسال/تمرین بی هوازی با توپ+فیلم
فوتسال ورزش سرعتی است که در آن فعالیت پرشدت سهم بیشتری از زمان مسابقه را نسبت به فوتبا‌ل و دیگر رشته‌های ورزشی سرعتی تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال ورزش سرعتی است که در آن فعالیت پرشدت سهم بیشتری از زمان مسابقه را نسبت به فوتبا‌ل و دیگر رشته‌های ورزشی سرعتی تشکیل می‌دهد. همچنین،فوتسال ورزشی تناوبی است که تقاضا‌های تاکتیکی،تکنیکی،و جسمانی،بالائی روی بازیکنان اعمال می‌کند.در فوتسال تاکید بیشتر برخلاقیت،تکنیک و ابتکار می‌باشد.اجرای مهارت‌های تکنیکی و نشان دادن خلاقیت در جریان بازی بایستی با مهارت کامل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.بنابراین نشان دادن خلاقیت به توان بی‌هوازی فوق العاده بستگی دارد.از طرف دیگر،تعویض‌های پروازی اجازه می‌دهد شدت و ریتم بازی بالا بماند و همزمان با گذشت زمان مسابقه،شدت و ریتم بازی افت نکند.

درگیری بخش بی‌هوازی در بازی فوتسال را با غلظت لاکتات خون در خلال بازی واقعی می‌سنجند. کاستنگا و همکارن (۲۰۰۹)داده‌های غلظت لاکتات خون بازیکنان فوتسال را با مقادیر بیشینه بدست امده از تست وامانده ساز تردمیل مقایسه کردند.نتایج نشان داد غلظت لاکتات خون بازیکنان در حین مسابقه فوتسال بارها نزدیک به ۸۰ الی ۸۵% مقادیر وامانده ساز می‌رسد.

فوتسال حرفه‌ای سطوح لاکتات خون بالایی را می‌طلبد و نشان داده شده که متابولیسم بی‌هوازی مشارکت کننده مهم در تدارک انرژی  در خلال مسابقه می‌باشد.در تحلیل واقعی فعالیت‌های بازی،وجود تواتر وهله‌های دوی سرعت(۳-۴وهله)با زمان ریکاوری کوتاه(۳۰ تا ۲۰ثانیه) به عنوان توانایی جسمانی ویژه فوتسال در نظر گرفته می‌شود که باید در تمرینات مکررا تمرین داده شود.همین وهله‌های مکرر دوی سرعت موجب بالا رفتن غلظت لاکتات خون در بازی می‌شود.

اصغر طاهری مربی بدنساز فوتسال

🏅تمرین شماره ۴
🏅تمرین بی هوازی با توپ
🏅نسبت کار به استراحت۱*۲

 

برای تماشای فیلم اینجا را کلیک کنید:

فیلم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.