کد خبر : 114940
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 10:26
-

پاداش‌های از یاد رفته/ وعده‌های فدراسیون فوتبال کی‌ محقق می‌شود؟

پاداش‌های از یاد رفته/ وعده‌های فدراسیون فوتبال کی‌ محقق می‌شود؟
فدراسیون فوتبال در آستانه جام جهانی روسیه شرایط پیچیده‌ و دشواری دارد اما اینکه تیم‌های ملی فوتبال ساحلی، فوتسال و فوتبال پایه با ماه‌ها تاخیر به پاداش ناچیزی می‌رسند موضوعی است که گلایه‌های زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پاداش تساوی تیم ملی بعد از بازی پرداخت شد”. “پاداش قهرمانی تیم ملی در آسیا بعد از یک سال هنوز پرداخت نشده است”. این دو خبر مربوط به یک فدراسیون است اما این تفاوت آشکار موضوعی است که کدورت تیم‌های موفقی همچون فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال پایه را به همراه داشته است. تیم‌هایی که فقط وقت افتخارآفرینی دیده می‌شوند اما هنگام پرداخت پاداش‌ها فراموش می‌شوند.

هیچ‌کس منکر تفاوت فوتبال با سایر رشته‌ها در محبوبیت و پرطرفدار بودن نیست اما انتظار می‌رود این تفاوت‌ها به شکل تبعیض در فدراسیون فوتبال ظاهر نشود. در ادامه به بررسی وضعیت پرداخت پاداش‌ تیم‌های مختلف می‌پردازیم.

فوتسالیست‌های ایران نیز همچون ساحلی‌بازان مقام سومی جام‌جهانی را در سال ۲۰۱۶ کسب کردند اما پاداش فدراسیون فوتبال یک و نیم سال بعد از مسابقات پرداخت شد!

همچنین مهدی تاج قول پاداش ۲۲ میلیون تومانی بابت قهرمانی تیم ملی در جام‌ملت‌های آسیا که با ۲۲ بهمن مصادف شده بود را داد اما با وجود گذشت سه ماه از مسابقات، از این پاداش نیز خبری نیست.

محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال نیز درباره عدم‌پرداخت پاداش‌ها گفته بود: هنوز پاداش را نگرفته ایم. آقای تاج خودش در چین تایپه شاهد زحمات و همدلی بازیکنان بود و قول داد که نفری ۲۲ میلیون تومان برای قهرمانی به اعضای تیم جایزه بدهد.

سرمربی تیم ملی فوتسال هم‌چنین درگفت‌وگو با ایسنا درباره حمایت نکردن از بازیکنان در ماجرای پاداش‌ها بیان کرد: در ماجرای پاداش تیم ملی خیلی به من تاختند و گفتند ناظم‌الشریعه از ملی‌پوشان حمایت نمی‌کند اما من جایی دفاع کردم که کارساز باشد. در مراسم بدرقه تیم ملی به ترکمنستان که کل اعضای هیات رئیسه فدراسیون حاضر بودند، انتقاد کردم و ۴۸ ساعت بعد، پاداش سومی ایران در جام‌جهانی در حساب بازیکنان بود.

تیم ملی فوتسال زیر بیست سال

شاگردان علی صانعی در خرداد ۱۳۹۶ مقام قهرمانی اولین دوره جام‌ملت‌های آسیا در رده زیر بیست سال را بدست آورده و جواز حضور در المپیک جوانان آرژانتین را کسب کردند اما با وجود اینکه در آستانه یک ساله شدن این موفقیت قرار داریم، هنوز پاداش‌ها پرداخت نشده است.

نکته جالب‌تر اینکه تیم ملی زیربیست فوتسال در حال حاضر وجود خارجی ندارد و هیچ یک از بازیکنانش عضو هیچ تیمی نیستند چرا که بازیکنان زیر هجده سال می‌توانند در المپیک جوانان شرکت کنند.

علی صانعی سرمربی تیم ملی زیر بیست سال ایران یک سال پیش و بعد از تصاحب قهرمانی آسیا به ایسنا گفته بود: آقای تاج قبل از مسابقات اعلام کرد پول تو جیبی که مصوب همه تیم‌ها است، به مبلغ ۳۰۰ دلار به بازیکنان اختصاص خواهد یافت اما برای پاداش هم قرار شده مراسمی بگیرند. همان طور که هنگام رفتن تیم به مسابقات مراسم بدرقه گرفتند، امیدواریم به مناسبت قهرمانی هم جشنی را تدارک ببینند.

وی ادامه داد: معتقدم که بازیکنان جوان با بزرگسالان تفاوت بسیاری دارد. بزرگسالان دستشان به دهانشان می‌رسد و تحمل بیشتری هم دارند اما اینها جوان هستند و باید زودتر دستی به سر و گوششان کشید. به‌ هر حال این بازیکنان اول راه هستند و باید هر چه زودتر از آنها به صورت مادی و معنوی دلجویی کرد تا دلگرم شوند و به آینده امیدوار باشند.

به گزارش ایسنا، همگان نیک می‌دانیم که در آستانه جام جهانی ضرورت دارد فدراسیون فوتبال حمایت تمام قد از تیم ملی بزرگسالان برای حضوری پرقدرت در روسیه ۲۰۱۸ داشته باشد اما نباید تفاوت نگاه‌ها به گونه‌ای باشد که حس تبعیض القا شود. امید است که مدیران این فدراسیون نیز با درک شرایط تیم‌های ملی در تمام رده‌ها و رشته‌های مرتبط با عملکرد مدیریتی خود زمینه‌ای را فراهم کنند که هر تیم به نسبت جایگاه و اهمیش دیده شود تا حس عدم تبعیض و پایبندی به وعده‌های مسوولان فدراسیون نیز در بین همه ملی‌پوشان ظهور و بروز داشته باشد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.