کد خبر : 115976
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 14:56
-

فخیم:دوست دارم بازهم لژیونر شوم/فوتسال اندونزی هم از ایران جلو زده است ولی ما هنوز خوابیم

فخیم:دوست دارم بازهم لژیونر شوم/فوتسال اندونزی هم از ایران جلو زده است ولی ما هنوز خوابیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرهاد فخیم یکی از بازیکنان ایرانی بود که برای دو ماه به تیم واموس اندونزی پیوست و توانست به همراه علی عابدین دیگر بازیکن ایرانی این تیم به عنوان قهرمانی لیگ اندونزی دست یابد. سرمربی این تیم رضا فلاح است. فخیم بعد از بازگشت از اندونزی به بیان نکات جالب

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرهاد فخیم یکی از بازیکنان ایرانی بود که برای دو ماه به تیم واموس اندونزی پیوست و توانست به همراه علی عابدین دیگر بازیکن ایرانی این تیم به عنوان قهرمانی لیگ اندونزی دست یابد. سرمربی این تیم رضا فلاح است.

فخیم بعد از بازگشت از اندونزی به بیان نکات جالب لیگ اندونزی پرداخت و استقبال تماشاگران از مسابقات لیگ این کشور را تعجب انگیز دانست. مشروح گفتگوی فخیم در ادامه می آید:

* آیا قبل از حضور در اندونزی تجربه بازی در تیم های خارجی را داشتید؟

–  خیر؛ این بار اولم بود که خارج از ایران فوتسال بازی می کردم و واقعا تجربه ویژه ای بود. حیف که از سن و سالم گذشته و برای بازی خارج از ایران دیر شده است.

* یعنی اگر شرایط فراهم باشد بازهم دوست دارید لژیونر شوید؟

– بله؛ ولی معلوم نیست که بشود یا نه. خدا را شکر تجربه خوبی داشتم و قهرمان هم شدیم. دوست دارم بازهم به اندونزی بروم.

* حال و هوای فوتسال اندونزی چطور است؟

– واقعا تماشاگران این کشور شور و هیجان دیگری دارند. جو سالن ها وحشتناک بود و برای هر مسابقه سالن با ۴ تا ۵ هزار نفر پر می شد. مردم اندونزی بسیار خونگرم هستند و گاهی آنقدر برای گرفتن عکس شلوغ می شد که فاصله سالن تا اتوبوس نیم ساعت طول می کشید.

* چطور بازی در تیم واموس به شما پیشنهاد شد؟

– رضا فلاح سرمربی ایرانی هدایت تیم واموس را بر عهده دارد و ایشان به من پیشنهاد داد. لیگ برتر خودمان هم که تمام شده بود و من یک ماه استراحت کرده بودم. برای همین فرصت خوبی بود تا به اندونزی بروم و این تجربه خوب را به دست آورم. باشگاه مس هم با رفتنم موافقت کرد. خدا را شکر این تجربه با قهرمانی شیرین تر هم شد.

* آیا ممکن است برای بازی های جام باشگاه های آسیا مجددا به واموس بروید؟

– دوست داشتم در آسیا هم برای تیم واموس بازی کنم ولی شرایط مس سونگون جوری است که باید با نماینده کشورمان به جام باشگاه ها بروم.

* لیگ اندونزی به لحاظ مالی قابل مقایسه با لیگ ایران هست؟

– باور کنید تمام مسابقات لیگ اندونزی پخش مستقیم می شود و فدراسیون این کشور تلاش می کند تا باشگاه ها با فراغ بال بازی کنند. حتی پول بلیت و هتل با فدراسیون است نه باشگاه ها. اندونزی ۱۶ تیم دارد. شاید از نظر فنی سطح بالایی نداشته باشند ولی از نظر امکانات و اسپانسر در سطح بسیار خوبی هستند. علاوه بر ایران، بازیکنانی از تایلند، ژاپن، هلند و برزیل هم برای باشگاه های اندونزی بازی می کردند.

* پس با این حساب باید گفت اندونزی هم از نظر مالی و حق پخش از فوتسال ایران پیشی گرفته است.

– بله، اندونزی هم از ایران جلو زد و ما هنوز خواب هستیم. لیگ برتر ۱۵ تیرماه شروع می شود ولی هنوز تکلیف تیمداری چند باشگاه مشخص نیست. فوتسال ایران از نظر استعداد و مسائل فنی بسیار سرآمد است ولی از نظر مالی آنها جلوتر هستند. هر بازیکن در اندونزی برای خودش یک اسپانسر دارد. باشگاه ها هم با یک برند توافق می کنند و ضمن گرفتن البسه، یک پولی هم می گیرند. آنجا هر روز یک پیشنهاد می رسید که «این لباس یا کفش را بپوش و عکسش را در اینستاگرامت منتشر کن». با همین کار هم لباس می دادند و هم پول. ولی در فوتسال ایران آنقدر شرایط بد است که بازیکنان تیم ملی هم مشکل دارند.

* به نظر می رسد دیر به لیگ اندونزی رسیدید؟

– (با خنده) بله دیر فهمیدیم. اگر ۵ سال پیش به اندونزی می رفتم خیلی خوب بود. آدم واقعا افسوس می خورد. اندونزی حتی در مسابقات آسیایی از گروهش بالا نمی آید و حتی نمی تواند میانمار را شکست بدهد ولی این همه امکانات و استقبال در این کشور از فوتسال وجود دارد.

* از شرایط تیم مس سونگون چه خبر؟ آیا تکلیف این تیم به صورت صد درصد مشخص شده است؟

– قرار بود امروز وضعیت مدیرعامل و سرمربی مشخص شود. هر روز یک حرفی می شود. هنوز نمی دانیم آقای کافی به عنوان مدیرعامل می ماند یا خیر. باشگاه مس جزو باشگاه های حرفه ای است ولی نمی دانم چرا اینقدر تعیین تکلیف تیم طول کشید.

* آیا برای سال بعد قرارداد دارید یا با شما مذاکره شده است؟

– قرارداد ندارم ولی صحبتهایی برای فصل بعد داشته ام. فعلا منتظریم تا ببینیم چه کسی به عنوان سرمربی معرفی می شود.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.