کد خبر : 116285
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 14:34
-

ناظم الشریعه: آنهایی که از خداحافظی گفتند خسته بودند/ اگر شایسته باشند باز هم دعوت می شوند

ناظم الشریعه: آنهایی که از خداحافظی گفتند خسته بودند/ اگر شایسته باشند باز هم دعوت می شوند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمد ناظم الشریعه درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال گفت:«ما با تشکیل تیم «ب» و انجام چند مرحله اردو عیار بازیکنان را سنجیدیم. دو مرحله دیگر از اردوها باقی‌مانده و امیدواریم بتوانیم برترین‌ها را از میان ۴۴ نفری که برگزیدیم انتخاب کنیم و شایسته‌ها را به تیم اصلی تزریق کنیم.»

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمد ناظم الشریعه درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال گفت:«ما با تشکیل تیم «ب» و انجام چند مرحله اردو عیار بازیکنان را سنجیدیم. دو مرحله دیگر از اردوها باقی‌مانده و امیدواریم بتوانیم برترین‌ها را از میان ۴۴ نفری که برگزیدیم انتخاب کنیم و شایسته‌ها را به تیم اصلی تزریق کنیم.»

وی ادامه داد: «دو بازی تدارکاتی داریم. اول با ارمنستان و سپس با عراق دیدار خواهیم کرد. پس از آن بهتر می‌توانیم نفرات زبده را شناسایی کنیم و اجازه ندهیم تا حقی از کسی تضییع نشود. به طور حتم بازیکنانی که بتوانند حقانیت خود را در تیم «ب» ثابت کنند برای تیم «الف» انتخاب می‌شوند.»

سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: «طبق نموداری که ترسیم کرده‌ایم از نیم فصل دوم لیگ برتر با تیم اول مان که آن زمان کامل شده است در دو تورنمنت کاسپین و تبریز شرکت می کنیم و با تیم‌های بزرگی چون برزیل دیدار خواهیم کرد. در نظر داریم تا سطح آمادگی تیم ملی را به بالاترین سطح برسانیم تا بتوانیم بهتر از قبل عمل کنیم و در رقابت‌هایی که پیش‌رو داریم نتایج عالی‌تری بگیریم.»

وی در مورد اینکه از تعداد بازی‌های تدارکاتی که فدراسیون فوتبال برای تیم ملی فوتسال در نظر گرفته رضایت دارد یا خیر، بیان کرد: «ما در سال ۲۰۱۸ مسابقه رسمی در فوتسال نداریم و برای همین هم خواهان برگزاری دیدارهای دوستانه متعددی بودیم که با اغلب آنها موافقت شد. اگر این بازی‌ها محقق شود و به طور قطعی با رقبای‌مان بازی کنیم به طور حتم از عملکرد فدراسیون رضایت خواهم داشت چرا که بستر مناسبی برای سال آینده فراهم کرده‌ایم.»

ناظم الشریعه در مورد اینکه برخی بازیکنان تیم ملی فوتسال پس از آخرین تورنمنت تیم حرف از خداحافظی زده بودند و می‌توان روی بازگشت آنها حساب باز کرد، اظهار کرد: «آن چیزی که در تیم ایران حرف اول را می زند رفاقت و صمیمیتی است که در میان اعضای تیم وجود دارد. آنهایی که از خداحافظی گفتند خسته بودند و به طور حتم اگر شایستگی پوشیدن تیم کشورشان را داشته باشند، بار دیگر دعوت می‌ شوند. ما برای خدمت به فوتسال ایران آماده ایم و کسانی که این فرصت را از دست بدهند، نباید در آینده دیگران را مقصر بدانند.»

وی در خصوص اینکه درد بی درمان کناره‌گیری تیم هایی که قهرمانی در لیگ فوتسال را تجربه کردند، روزی علاج می‌ شود و دیگر شاهد این اتفاق تلخ نخواهیم بود، تصریح کرد: «کنار رفتن تیم هایی مثل تام ایران خودرو، تاسیسات دریایی، شن‌ سای ساوه، دبیری تبریز و فولاد ماهان اصفهان بسیار ناراحت کننده است ولی باید این موضوع ریشه‌یابی شود تا دیگر شاهد کنار رفتن چنین تیم هایی نباشیم. نباید در این اتفاق فدراسیون فوتبال را به تنهایی مقصر بدانیم چرا که عوامل دیگری هم دخیل است.»

سرمربی تیم ملی فوتسال تاکید کرد: «باید فضایی فراهم شود که تیم‌ها از سرمایه‌گذاری و حضور در لیگ فوتسال متضرر نشوند. پخش زنده مسابقات به طور حتم پای اسپانسرهای بیشتری را به این ورزش باز می‌ کند. مدیران تیم ها نیاز دارند تا فضای رقابتی برای شان مهیا باشد تا بتوانند با اطمینان خاطر سرمایه شان را در فوتبال خرج کنند. به نظرم باید بستر لازم برای درآمدزایی در فوتسال فراهم شود تا دیگر شاهد کنار رفتن تیم هایی که قهرمانی در لیگ را تجربه کردند، نباشیم.»

ناظم الشریعه در خصوص همکاری هایی که میان تیم مردان و بانوان فوتسال ایران وجود دارد، بیان کرد: «علی صانعی به عنوان نماینده ما به تیم بانوان کمک کرده است و اخیرا هم امیر فراشی در کنار این تیم بود و عاملی شد تا قهرمانی دیگری در سطح آسیا برای تیم بانوان ایران رقم بخورد. ما این تصور را داریم که کمک به تیم بانوان جزو وظایف‌ مان است و اگر خانم مظفر کمکی بخواهد بدون تردید به او و تیمش حداکثر کمکی که از دست مان بر می‌آید را انجام خواهیم داد.»

وی در مورد اینکه در تیم «ب» ایران بازیکن یا بازیکنانی را دیده که بتوانند جزو نوابغ فوتسال ایران در آینده شوند، تاکید کرد: «در فوتسال ما محمدرضا حیدریان، وحید شمسایی و امروز مهدی جاوید، اصغرحسن زاده، حسین طیبی و خیلی نفرات دیگر بوده و هستند که توانایی‌ های شان را اثبات کرده اند. بازیکنان جوانی هم که این پتانسیل را در خود می بینند که می توانند در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کنند و به تیم ملی در سطح جهان کمک کنند باید در گذر زمان ارزش های فنی شان را به منصه ظهور برسانند تا به نامی ماندگار در فوتیال ایران تبدیل شوند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.