کد خبر : 116605
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 - 15:20
-

لوکس‌ترین بازیکنان لیگ در نصف جهان

لوکس‌ترین بازیکنان لیگ در نصف جهان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، نماینده قدرتمند و متمول نصف‌جهان در لیگ برتر فوتسال تمرینات خود را برای حضور پرقدرت استارت زد؛ تیمی که در فصل گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود. فصل ۹۶ شاید تراژدیک‌ترین حضور گیتی‌پسند در لیگ برتر بود، سالی که از همان ابتدا با حواشی بسیاری همراه بود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، نماینده قدرتمند و متمول نصف‌جهان در لیگ برتر فوتسال تمرینات خود را برای حضور پرقدرت استارت زد؛ تیمی که در فصل گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود.

فصل ۹۶ شاید تراژدیک‌ترین حضور گیتی‌پسند در لیگ برتر بود، سالی که از همان ابتدا با حواشی بسیاری همراه بود و قبل از قهرمانی این تیم در لیگ برتر مهدی جاوید استارت حواشی این تیم را زد.

ستاره این تیم تمرینات را ترک کرد و خانه نشین‌شد و بعد از آن به تاسیسات پیوست؛ مهران عالیقدر هم بعد از اتمام لیگ بلافاصله رضایت‌نامه خود را دریافت کرد و کنار همبازی سابقش به دریایی‌ها پیوست.

در آن زمان شایعاتی زیادی از اختلاف این دو بازیکن با سرمربی و چند تن از بازیکنان به گوش رسید که پس از جدایی زوج فوتسال ایران انگشت بازیکن سالاری به سمت گیتی‌پسند اشاره شد؛ موضوعی که طولی نکشید و با تعویض مربی و روی کار آمدن علی افضل جواب برای همگان مشخص شد و خبر صحت داشت؛ بزرگان گیتی با این دو بازیکن نساخت‌اند.

بعد از جاوید و عالیقدر، جنتی مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند حاشیه‌ساز شد؛ کنارگیری رضا لک و روی کار آمدن علی افضل برای فوتسال‌دوستان جالب و بحث بر انگیز بود که چرا مربی که تیم را قهرمان لیگ کرده باید کنار بکشد؟ سوالی که به همراه برخی از سوالات دیگر این جواب عراقی‌زاده قائم مقام باشگاه را به دنبال داشت: باشگاه قهرمانی آسیا می‌خواهد و برای این تیم هزینه زیادی شده و این حق تیم است که همه چیز برایش عالی باشد.

* دوران پسا لک در گیتی‌پسند

با روی کار آمدن افضل، تمام نقدها به یک جواب رسید، افضل می‌تواند و قهرمانی آسیا حق ایران است؛ علی افضل با یک ماه تمرین فشرده و بدن‌سازی تیم را راهی ویتنام کرد و در مراحل ابتدایی جام باشگاه‌های آسیا بسیار خوب ظاهر شد اما در مراحل پایانی نتوانست تیمش نتیجه مطلوبی کسب کند و قهرمان نشد.

بعد از این ماجرا فوتسال‌دوستان انتظار داشتند فرد دیگری بر روی نیمکت گیتی‌پسند برای حضور در لیگ برتر بنشیند، اما تمام شایعات با صحبت‌های جنتی پایان یافت، وی گفت: به افضل اعتماد داریم و وی را صرفا برای جام باشگاه‌های جهان به خدمت نگرفته‌ایم؛ افضل خواهد ماند و انشاالله تیم را قهرمان می‌کند.

* لیگ ۹۶ آغاز شد

با شروع لیگ برتر، گیتی‌پسند یکی از مدعیان بلامنازع لیگ محسوب می‌شد؛ تیمی منسجم با بازیکنان به نام و قوی ایران که برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش پا به میدان گذاشته و تمریناتش را برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا زودتر از دیگران شروع کرده است.

همچنین آن‌ها نائب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را هم کسب کرده بودند و همین موضوع انگیزه مبارزه آن‌ها را بیشتر کرده بود؛ تیم که با ترکیبی آشنا پا به میدان گذاشته بود، ترکیب نیمی از تیم ملی که در قالب یک تیم دور هم جمع شده بودند.

هفته‌های اول تا سوم افضل و تیمش به خوبی ظاهر شدند و پیروز میدان بودند اما هفته چهارم آغاز عقب افتادن از سایر رقبای این تیم در لیگ برتر بود؛ مساوی در ساری و باخت مقابل رقیب اصلی، تاسیسات تهران شوک بزرگی به تیم وارد کرد و مجدد بعد از گذشت دو هفته نتیجه عجیبی دیگری رقم خورد و گیتی پسند مقابل مقاومت قرچک به تساوی رسید.

این فراز و نشیب‌ها شاید از زیبایی‌های فوتسال و ورزش باشد اما برای گیتی‌پسند چیزی بجز از دست دادن قهرمانی و عقب ماندن از رقیبان نبود، اما با این وجود اصفهانی‌ها دست از تلاش برنداشتند و به کار خود ادامه داند ولی مجدد در دو هفته پایانی نیم‌فصل اول کار آن‌ها گره خورد و دو تساوی دیگر مقابل مس و حفاری باعث شد گیتی نیم فصل عجیبی را پشت سر بگذارد.

* تعویض حسین شمس و علیرضا افضل در نیم‌فصل

در تعطیلات نیم‌فصل، جو سنگینی بر روی این تیم حاکم شد و افضل نتوانست خواسته‌های هیأت‌مدیره را برآورده کند و از کورس قهرمانی جا ماند؛ همین عوامل باعث شد نیمکت گیتی‌پسند دچار تغیر و تحول شود و از آن‌جایی که گیتی گزینه‌های مطرح و خوبی برای انتخاب سرمربی نداشت و تمام سرمربیان شاخص دارای تیم بودند، کار را برای هیأت‌مدیره سخت کرد تا سرانجام آن‌ها با حسین شمس به توافق رسیدن که شاید بهترین گزینه در آن زمان بود.

با ورود شمس به اصفهان، در ترکیب تیم تغییرات خاصی ایجاد نشد و به جز دعوت از مسعود دانشور و تغیر مربی، چهار هفته ابتدایی نیم فصل دوم برای شمس بسیار خوب بود که با چهار برد متوالی باعث شد انگیزه و روحیه تیم بالا برود.

تقابل مجدد گیتی‌پسند با رغیب نامی‌اش تاسیسات، مجدد با شکست روبرو شد و برای دومین بار یاران شمسایی گیتی‌پسند را مغلوب کردند و بعد از هفته پنجم نمودار نتایج گیتی مجدد دچار نوسان شد؛ مساوی مقابل آذرخش، تیمی که در آن برهه به شدت با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد، دو برد مقابل شهرداری ساوه و مقاومت و مجددا مساوی مقابل آتلیه طهران قم این پیام را به دنبال داشت که تغییر سرمربی هم تاثیر آن چنانی در تیم نداشته است.

بعد از تساوی مقابل آتلیه و نتایج بهتر رقیبان گیتی‌پسند در لیگ، روی کاغذ نماینده قدرت‌مند اصفهان دیگر شانسی برای قهرمانی نداشت و همین موضوع باعث شد روحیه تیم کاسته شود و در سه هفته پایانی گیتی‌پسند در تمامی بازی‌ها مغلوب شود تا شمس با هفت پیروزی دو مساوی و چهار باخت با گیتی‌پسند به مقام سومی لیگ برتر ۹۶ برسد.

* رقیب دیرینه با نعمت و نغمت منحل شد

بعد از پایان لیگ ۹۶، شایعات زیادی مبنی بر عدم حضور گیتی در لیگ ۹۷ به گوش رسید؛ هزینه میلیاردی فصل قبل و نتیجه‌گیری ضعیف، سرمنشا این شایعات بود ولی در اسفندماه ۹۶، عراقی‌زاده اعلام کرد که گیتی‌پسند قوی‌تر از قبل خود را به لیگ ۹۷ می‌رساند و این خبر به این معنا بود که آن‌ها به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف خود هستند.

قبل از شروع نقل و انتقالات لیگ، اتفاقی مهم برای فوتسال ایران رقم خورد و یکی از پایه‌های فوتسال ایران یعنی تیم تاسیسات دریایی تهرانی منحل شد؛ اتفاقی که فوتسال را به را اغما برد.

این انحلال برای گیتی‌پسند هم بد بود و هم خوب؛ گیتی رغیب اصلی خود را در لیگ از دست داده بود و از طرفی رسیدن به قهرمانی راحت‌تر بود ولی از سوی دیگر با کنار رفتن یکی از بهترین تیم‌های فوتسال لیگ، مسابقات امسال جذابیت سال‌های قبل را نخواهد داشت.

تاسیسات تیمی با مهره‌های بسیار خوب منحل شد و این بیشترین سودی بود که گیتی‌پسند از انحلال تاسیسات برد؛ ۶ بازیکن درجه یک لیگ برتر که حالا بدون تیم مانده‌‌اند، تنها و تنها به گیتی‌پسند فکر می‌کردند.

* لک آمد و خریدها آغاز شد

بعد از اعلام حضور گیتی‌پسند در لیگ، گزینه‌های زیادی برای هدایت این تیم مد نظر کارشناسان و هیأت‌مدیره باشگاه قرار گرفت، گزینه‌های از جمله حضور مجدد شمس تا حضور محمود خوارک‌چی، وحید شمسایی، حسن‌زاده، بی غم و یا بازگشت رضا لک.

حضور شمسایی در گیتی بعد از انحلال تاسیسات قوت بیشتری گرفت و او که سابقه بازی در اصفهان را هم داشت به نظر می‌رسید با این تیم به توافق برسد اما گیتی‌پسند در اردیبهشت ماه رضا لک را به عنوان سرمربی جدید تیم خود معرفی کرد.

وی توانسته بود در لیگ ۹۵ گیتی را به قهرمانی برساند و شاید همین باعث شد هیأت‌مدیره مجدد وی را انتخاب کنند؛ بعد از حضور لک بر روی نیمکت گیتی نقل و انتقالات این تیم هم شروع شد.

قبل از بازیکن‌گیری احمد اسماعیل‌پور اردوی سرخ‌پوشان اصفهانی را ترک کرد و به چین رفت و حضور اصغر حسن‌زاده هم در گیتی دچار ابهام شد؛ سعید احمد عباسی و ابوالقاسم عروجی دیگر بازیکنان خروجی گیتی پسند برای فصل جدید بودند.

سپهر محمدی، محمد کشاورز، محمد زارعی، حسین حسینی، محمد درخشان و سعید افشار با گیتی تمدید کردند و
بعد از تمدید و خروج چند بازیکن، نوبت به معرفی بازیکنان جدید گیتی‌پسند رسید.

* بازگشت جاوید و عالیقدر با سرمربی قهرمان

مهدی جاوید و مهران عالیقدر دو خرید بسیار خوب اصفهانی‌های لیگ بود و بعد از این دو، محمد شجری و مسلم اولاد قباد و افشین کاظمی دیگر بازیکنان رضا لک برای حضور قدرتمند در لیگ ۹۷ خواهد بود.

با نگاهی باز به حواشی‌های فصل پیش این تیم و نقل انتقالات، به راحتی می‌توان متوجه شد که گیتی‌پسند امسال با بودجه بهتر از فصل گذشته، کمر همت برای قهرمانی بسته است و در همین راستا لوکس‌ترین بازیکنان حال حاضر لیگ را در قالب یک تیم، زیر یک پرچم آماده کرده است.

شاید نبود تاسیسات و جذب همه ستاره‌های فوتسال در گیتی‌پسند نوید یک لیگ یک طرفه را بدهد ولی جذابیت‌های ورزش و فوتسال و آن‌جایی که بازیکنان جوان و با انگیزه برای نشان دادن توانایی‌های خود با تمام وجود در میدان بازی می‌کنند و می‌توانند شگفتی‌های بزرگ هم ایجاد کنند، این هشدار را می‌دهد که لیگ پیش‌رو را از دست ندهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.