کد خبر : 116652
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 11:03
-

تصمیم مهم afc برای فوتسال جام ملت‌های آسیا

تصمیم مهم afc برای فوتسال جام ملت‌های آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان درباره آخرین تصمیمات و قوانین فوتسال و فوتبال ساحلی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: این تصمیمات به شکل غیر رسمی به ما اعلام شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال را راه اندازی کند. قرار است بخش اداری AFC این موضوع را

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان درباره آخرین تصمیمات و قوانین فوتسال و فوتبال ساحلی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: این تصمیمات به شکل غیر رسمی به ما اعلام شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال را راه اندازی کند. قرار است بخش اداری AFC این موضوع را از نظر شکل برگزاری، بودجه و اهداف مورد مطالعه قرار دهد تا در سال ۲۰۲۱ انجام شود.

غیبت ازبکستان در منطقه آسیای مرکزی
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی درباره مسابقات زیر ۲۰ سال آسیا هم تاکید کرد: سال گذشته دوره اول این بازی ها برگزار شد. AFC قصد دارد این مسابقات را در سالهای پیش رو ادامه بدهد. البته این مسابقات مثل جام ملتهای آسیا مرحله مقدماتی خواهد داشت و این مرحله، به صورت منطقه ای برگزار می شود. در منطقه آسیای مرکزی، ایران در کنار افغانستان، قرقیزستان و تاجیکستان قرار دارد. نکته جالب اینجاست که اینبار از ازبکستان نشانی نیست.

کدام کشورها در مرحله مقدماتی حضور ندارند؟
ترابیان ادامه داد: در منطقه غرب آسیا کشورهای عراق، کویت، لبنان، سوریه و امارات قرار دارند. قطر و عمان در این منطقه غایب هستند. شرق و جنوب شرق آسیا هم شامل کشورهایی مثل چین، تایپه، هنگ کنگ، ژاپن، ماکائو و مغولستان و … می شود. اندونزی و مالزی در منطقه شرق و جنوب شرق غایب هستند که این نشان می دهد این کشورها تمرکز خود را روی باشگاه هایشان گذاشته اند.

کشورهایی که در جام ملتها شرکت نکنند حق حضور در جام باشگاه ها را ندارند
وی همچنین از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ایجاد تغییرات در نحوه حضور تیم ها در جام ملتهای آسیا خبر داد و گفت: AFC اعلام کرده است کشورهایی که در جام ملتهای آسیا (شامل مرحله مقدماتی و نهایی) شرکت نکنند، حق حضور در جام باشگاه های آسیا را نخواهند داشت. این تصمیم به این خاطر گرفته شده است که بعضی از کشورها به حضور در رده باشگاهی بسنده می کنند. تحلیل من این است که این تصمیم AFC برای فوتسال خوب است و می تواند باعث افزایش کیفیت تیم های ملی شود. در واقع AFC تاکید دارد که هر کشوری از نیروهای بومی خودش استفاده کند چون در جام باشگاه های آسیا هر تیمی می تواند چند یار کمکی و خارجی بگیرد.

افزایش تیم های جام باشگاه های آسیا بررسی می شود
رئیس کمیته فنی و توسعه در پاسخ به این سئوال که تکلیف افزایش تعداد تیم های جام باشگاه های آسیا به کجا رسید؟ گفت: بعضی از کشورها درخواست کرده بودند جام باشگاه های آسیا با ۱۶ تیم به جای ۱۲ تیم برگزار شود. AFC هم این تصمیم را رد نکرده است ولی بخش اداری را موظف کرده تا با این هدف برای سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ مطالعه کند و نتیجه را گزارش بدهد.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.