کد خبر : 117820
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1397 - 11:40
-

غلامی:دوست دارم به دنیا نشان بدهم که حجاب مانع پیشرفت ما نیست

غلامی:دوست دارم به دنیا نشان بدهم که حجاب مانع پیشرفت ما نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پیروزی تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات آسیایی یکی از افتخاراتی است که در سال ۹۷ باعث شادی مردم ایران شد. پیروزی که دختران و زنان این سرزمین به دست آوردند و زمانی این پیروزی به کام مردم شیرین‌تر شد که دختران مسلمان تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران با

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پیروزی تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات آسیایی یکی از افتخاراتی است که در سال ۹۷ باعث شادی مردم ایران شد. پیروزی که دختران و زنان این سرزمین به دست آوردند و زمانی این پیروزی به کام مردم شیرین‌تر شد که دختران مسلمان تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران با رعایت پوشش کامل حجاب، جام را بالای سر خود بردند و به مدعیان نشان دادند که حجاب محدودیتی برای پیشرفت ایجاد نمی‌کند.

حال به بهانه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با نسیمه غلامی، بازیکن ۳۲ ساله تیم ملی فوتسال بانوان که دانش آموخته رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد شهر ری است، به گفتگو نشستیم.

 از سوابق ورزشی خودتون بگوئید
از سال ۷۹ ورزش را شروع کردم و از سال ۸۰ به عضویت تیم ملی درآمدم. دو قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی بازی‌های داخل سالن المپیک، مقام سوم بازی‌های داخل سالن المپیک، مقام پنجم و هفتم جهان، قهرمانی غرب آسیا را در کارنامه خود دارم. مدتی نیز در تیم ملی فوتبال بانوان بودم که بخاطر برخی شرایط باید بین فوتبال و فوتسال یکی را انتخاب می‌کردم که فوتسال را انتخاب کردم.

 از چه زمانی صرفا به فوتسال پرداختید؟
از سال ۸۵ فوتبال را کنار گذاشته و فوتسال را انتخاب کردم و الحمدالله به آن هدفی که در ذهن داشتم، رسیدم و از این بابت بسیار خوشحالم.

دانشجو: چقدر برای تمرینات زمان صرف می‌کنید؟
از زمانی که از مسابقات آسیایی برگشتیم، تا کنون تیم باشگاه‌ها بسته نشده و هنوز تمرینات باشگاهی نیز شروع نشد است؛ اما روزی دو ساعت صبح و بعدازظهر در تمرین هستیم.

درس و ورزش در زمان دانشجویی در برنامه هایتان تداخلی ایجاد نمی کرد؟
پرداختن به درس و ورزش حرفه‌ای به صورت همزمان سخت بود؛ به طوری که مجبور شدم برای مدتی دانشگاه را رها کنم؛ چرا که رسیدن به اهداف ورزشی و فوتسال برایم خیلی مهم بود.

آیا در زمان تحصیل دانشگاه از شما حمایت می کرد؟
اساتید خیلی خوب کنار می‌آمدند و زمانی که متوجه می‌شدند، کاپیتان تیم ملی هستم، به این موضوع افتخار می کردم و از طرفی تخفیف شهریه نیز داشت؛ اما هیچگاه از آن استفاده نکردم و قرار شد در زمان تحصیل کارشناسی ارشد از آن استفاده کنم.

آیا خانواده، شما را در دوراهی درس و ورزش قرار ندادند؟
خدا را شکر پدر و مادرم من را بسیار حمایت کردند و از این بابت خود را مدیون آنان می دانم و هیچگاه بخاطر درس، مانع ورزش من نشدند.

برنامه‌های ورزشی پیش رو چیست؟
تا سال آینده که مجدد بازی‌های آسیایی شروع خواهد شد، تلاش خواهم کرد؛ چرا که به پدرم قول دادم ۳ جام طلا را بالای سر ببرم و دوتای آن محقق شده و برای سومی نیز تلاش خواهم کرد تا خواسته پدرم اجرا شود. دو ماه آینده لیگ شروع خواهد شد و برای قهرمانی در لیگ نیز تلاش خواهم کرد.

حجاب مانع و مشکلی برای پیشرفت شما به وجود نیاورد؟

بازی با حجاب مایه افتخار ایران است و خوشحالم که می‌توانم با حفظ پوشش اسلامی پرچم کشورم را بالای سر ببرم. دوست دارم با حجابم به همه دنیا نشان بدهم که این پوشش مانع پیشرفت ما نیست و ما می‌توانیم با این پوشش همیشه روی سکوی قهرمانی باشیم.

نگاه سایر کشور‌ها به شما به عنوان زن مسلمان ایرانی چگونه است؟
برای سایر کشور‌ها جالب است که ما با این پوشش چطوری بازی می‌کنیم و هر کشوری که برای مسابقه می‌رویم، فقط ایران را تشویق می‌کنند و بریشان جالب است که ما با حفظ کامل حجاب به این خوبی می‌توانیم بازی کنیم و چیزی مانع ما نیست.

از حس و حال لحظه قهرمانی و زمانی که کاپ را بالای سر بردید برایمان بگویید
همیشه آرزویم این بود تا آرزوی پدرم را برآورده کنم و از اینکه توانستم دومین کاپ را بالای سر ببرم، بسیار بسیار خوشحال هستم و آن لحظه فقط به خوشحالی پدر و مادرم فکر می کردم. حس خیلی خوبیست و همیشه دعا می کنم این حس برای همه بازیکنان پیش بیاید.

منبع:خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.