کد خبر : 117871
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:33
-

شمسایی:هر جریانی کوچکتر از آن است که بخواهد من را از فوتسال کنار بگذارد/اقتصاددانان مملکت فوتسال را الگو قرار دهند تا همه چیز ارزان شود

شمسایی:هر جریانی کوچکتر از آن است که بخواهد من را از فوتسال کنار بگذارد/اقتصاددانان مملکت فوتسال را الگو قرار دهند تا همه چیز ارزان شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وحید شمسایی شاخص ترین چهره فوتسال ماست اما در لیگی که دو هفته ای از شروع آن گذشته خبری از شمسایی نیست. چرا این مربی و بازیکن مطرح در رشته ای که جوانی اش را پای آن گذاشته جایی ندارد. با او به این بهانه گپ زدیم و صحبت های

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وحید شمسایی شاخص ترین چهره فوتسال ماست اما در لیگی که دو هفته ای از شروع آن گذشته خبری از شمسایی نیست. چرا این مربی و بازیکن مطرح در رشته ای که جوانی اش را پای آن گذاشته جایی ندارد. با او به این بهانه گپ زدیم و صحبت های جالبی مطرح کرد که خواندنش خالی از لطف نیست.

*چند روز پیش که با شما صحبت می کردم می گفتی پیگیر لیگ نیستی. چرا شاخص ترین چهره فوتسال ما نباید لیگ را پیگیری کند؟

وقتی می بینم که برعکس جامعه اتفاقاتی در فوتسال ما می افتد که آدم را نابود می کند انگیزه ای برای پیگیری آن ندارم. وقتی به سوپرمارکت می روی جنس هزار تومانی دو هزارتومان شده است. سکه ،دلار، مسکن و ماشین قیمتش بالا رفته اما تنها چیزی که ارزان شده فوتسال است. به نظرم اگر اقتصاددانان مملکت ما به فوتسال نگاه کنند همه چیز ارزان می شود. در این شرایط بخواهی در تیمی باشی باید فشار زیادی تحمل کنی.می شود بخشی را به حساب عاشق فوتسال بودن گذاشت اما بقیه اش زندگی، خانواده، مخارج و … است و در کنارش درگیری با بازیکن یا باشگاه برای دریافت پول و در کنار همه اینها تحمل استرس و فشارهایی که با برد و باخت نصیبت می شود کار را سخت می کند با این حال اینکه می بینم شاگردان در لیگ هستند خوشحالم.

وضعیت نیمکت مربیگری تیم های لیگ برتری را چطور می بینی؟

احترام خاصی برای همه همکارانم قائلم و باید به انتخاب مدیران احترام گذاشت. همه مربیان چه جوان و چه پا به سن گذاشته ، چه با تجربه و چه کم تجربه اهل خانواده فوتسال هستند و من دوستشان دارم.اما این را هم بگویم که تیم ملی ما زمانی قوی بوده که مرببان قوی و تیمهای قدرتمند داشته است.در همین فوتبال تیم موفق کی روش در جام جهانی نشات گرفته از لیگی است که امثال برانکو، شفر، قلعه نویی، دایی و … در آن بوده اند.در فوتسال هم زمانی که مربیان صاحب سبک و تیم های قدرتمندی بودند و چهار پنج تیم برای قهرمانی می جنگیدند شرایط بهتر بوده است.ما نزدیک به ۳۰۰ بازیکن داریم در باشگاه ها اما تنها ده دوازده بازیکن هستند که قراردادهای خوب می بندند و طبیعی است که مربیان در این شرایط توانایی انتقال دانش خود به بازیکنان را نداشته باشند چرا که فکر و ذهن بازیکن مشغول است. از سویی باعث تاسف است که لیگ ما مربیانی مثل حسین شمس، علی افضل،سید مهدی ابطحی، علی رعدی، محمود خوراکچی، امیر شمسایی و … را ندارد.

چرا شمسایی را در لیگ برتر نمی بینیم؟

یک کلام به دلیل مسائل مالی.من از سال ۷۸ در فوتسال باشگاهی هستم و در تیم های بزرگی بودم که بخشی از موفقیت های من نشات گرفته از حضور در این تیم هاست اما در دو برهه فوتسال ما به مشکل اساسی خورد که من هم در هردوی این برهه ها قید بازی را زدم. یکی زمان انحلال فولاد ماهان اصفهان و دومی زمان انحلال تاسیسات. باید از امثال جنتی و کافی تشکر کرد که در در این شرایط ایستاده اند و تیمداری می کنند. من تا زمانی که شرایط باب طبع من نباشد نمی آیم و خودم را کوچک نمی کنم.

شیوه مدیریت کمیته فوتسال را چطور می بینید؟

یکی از دوستانم که به کمیته فوتسال رفته بود می گفت آنجا تفکری هست که می گویند اگر ۱۰۰ تیم با هزینه ۷۰۰ میلیونی داشته باشیم بهتر از سه تیم با هزینه دو میلیاردی است. الان پلی اف هم اضافه شده و هزینه تیم ها بیشتر شده اما قرارداد بازیکن ها نه .به نظرم کمیته فوستال می تواند کارهایی کند که تیم ها ترغیب شوند و سرمایه بگیرند. همین بحث پخش تلویزیونی را اگرکمیته فوتسال اوکی کند خود باشگاه هم اسپانسر می گیرد و بخشی از هزینه ها جبران می شود یا در این شراط بد اقتصادی چرا باید از تیم ها ورودی بگیرند در حالی که با همان سی چهل تومان می شود خرج دو سه سفر تیم را انجام داد.البته کمیته فوتسال کارهای خوبی هم داشته مثل همین پافشاری در برگزاری زمان لیگ اما تا زمانی که فوتسال به خود کفایی مالی نرسد و دستش در جیب خودش نباشد این مشکلات هم هست.

فکر می کنی جریانی در فوتسال هست که نمی خواهد شمسایی در فوتسال باشد؟

هیچ جریانی برای من مهم نیست و هیچ جریانی این قدرت را ندارد. کسی اندازه این حرفها نیست که مقابل من بایستد چون اندازه من زحمت نکشیده است. کما اینکه این جریان قدرت حذف امثال حیدریان، نظری، کشاورز، طاهری، ناصری، خوراکچی و … را ندارد.کارهایی که ما برای فوتسال کردیم در مقابلش این جریان ها عددی نیستند.من سی چهل کیلو وزن کم کردم، چند قهرمانی آسیا دارم،چند آقای گلی،چند بهترین بازیکن آسیا شدن و چندین و چند افتخار باشگاهی و فکر نمی کنم هیچ فکر و جریان پلیدی بتواند جلوی این همه بایستد.آنها هر چیزی را از من بگیرند نمی توانند اسم وحید شمسایی را از من بگیرند و اعتباری که نزد مردم دارم.

و حرف آخر پیش بینی شما از عملکرد مس سونگون در آسیا؟

امیدوارم بعد از دو سال ناکامی در این رقابتها به قهرمانی برسیم. یک دوره که با خود من بود که پس از قهرمانی در آسیا،در دوره بعد در مرحله حذفی به ژاپن خوردیم و در پنالتی ها حذف شدیم و یکی هم دوره قبل که تیم خوب گیتی پسند نایب قهرمان شد اما الان زمان قهرمانی مس سونگون است و با بازیکنان خوبی که گرفته رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست.همیشه گفته ام که قهرمانی در جام باشگاه های آسیا سخت تر از جام ملتهای آسیاست چرا که تیم های باشگاهی بازیکنان خارجی می گیرند و کار سخت تر می شود اما این مس توانایی قهرمانی در آسیا را دارد.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام دوشنبه , ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

أین آدم چقدر کوچک و حقیر هست کاملا أین موضوع رو در نحوه صحبت کردنش میتوان دید آدم رو یاد جاهل هاى فیلم فارسى میندازه!!!

نام ... دوشنبه , ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

بابا تو کی هستی شمسایی . خفت وخورای که امسال کشیدی هیچکس نکشید .

نام ... دوشنبه , ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

خوار تویی که از اوازه امثال شمسایی می ترسی

حاتمی سه شنبه , ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰:۵۹

جریانی که زمینگیرت کرده چوب خداست .