کد خبر : 117901
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397 - 12:56
-

سهرابی:آمادگی داوران و ناظران باعث حیرت مدرس فیفا شده بود/چرا عده‌ای دوست دارند به داوران بین المللی اتهام بزنند؟! / این رفتارها منصفانه نیست

سهرابی:آمادگی داوران و ناظران باعث حیرت مدرس فیفا شده بود/چرا عده‌ای دوست دارند به داوران بین المللی اتهام بزنند؟! / این رفتارها منصفانه نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علیرضا سهرابی در مورد وضعیت داوران لیگ برتر فوتسال گفت: همانطور که اطلاع دارید فوتسال ما در حال حاضر از نظر شرایط اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار دارد اما خدا را شکر با همت باشگاه‌ها این چرخه در حال چرخیدن است. در سال قبل ما توانستیم پدرو گالان رئیس داوری

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علیرضا سهرابی در مورد وضعیت داوران لیگ برتر فوتسال گفت: همانطور که اطلاع دارید فوتسال ما در حال حاضر از نظر شرایط اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار دارد اما خدا را شکر با همت باشگاه‌ها این چرخه در حال چرخیدن است. در سال قبل ما توانستیم پدرو گالان رئیس داوری فوتسال فیفا و همچنین مدرس بین المللی فوتسال را به ایران دعوت کرده و در رامسر کلاس‌هایی برای داوران وناظران خود برگزار کنیم.

رئیس کمیته داوران فوتسال گفت: این کلاس‌ها در رامسر و در محیطی آرام و خوب برگزار شد و در آن کلاس‌ها داوران ما آنقدر خوب، آماده و در سطح بالای قرار داشتند که این موضوع باعث بهت و حیرت این مدرس  فیفا شده بود.

سهرابی افزود: بعد از اتمام کلاس‌ پدرو گالان از آمادگی داوران ایرانی تشکر و قدردانی کرد و وی مدعی بود چقدر خوب است داوران ایرانی در این سطح آمادگی قرار دارند.  همچنین بعد از این کلاس‌ها توانستیم باهماهنگی پدرو گالان یک دوره کلاس هم برای ناظران خود برگزار کنیم.

وی گفت: داوران ما در حال حاضر در آمادگی کاملی به سر می‌برند و به صورت تیمی هماهنگی‌های خوبی دارند. من حتی از نزدیک یکی از بازی‌ها لیگ را در هفته گذشته در ساری که بین شهروند این شهر و آذرخش بندرعباس برگزار شده بود را شاهد بودم.در آن مسابقه عملکرد این داوران رضایت‌بخش بود.شاید یک داور هم یک بار اشتباهی سوت بزند،اما نمی‌توانیم این موضوع را بهانه ای قرار داده و علیه داوران صحبت کنیم.

رئیس کمیته داوران فوتسال همچنین در پاسخ به مسئولان تیم فوتسال سوهان سیمای قم که نسبت به داوری در هفته گذشته با بازی با گیتی‌پسند معترض بودند، گفت: مسئولان باشگاه سوهان سیمای قم مدعی بودند که داور باید پنالتی را گلر حریف مهار کرده بود، تکرار می‌شد و در واقع آنها معتقدند با تکرار ضربه پنالتی تیم‌شان پیروز می‌شد. همه می‌دانند در فوتسال یا فوتبال نمی‌شود روی هیچ پنالتی حساب باز کرد آن هم پنالتی که از روی نقطه دوم پنالتی بوده.علاوه بر این  آنها معترض بودند چرا داور جلوی دهان خود را گرفته و با بازیکنان این تیم صحبت می‌کرده و یا چرا داور اسامی بازیکنان گیتی‌پسند را به اسم کوچک صدا  می‌زده. شما می‌دانید اکثر بازیکنان گیتی‌پسند بازیکنان ملی‌پوش هستند که در سفرهای متفاوت با این داوران همسفر هستند و نام کوچک آنها را می دانند.

سهرابی افزود:‌من واقعا نمی‌دانم آنها بر چه اصولی به یک داور بین‌المللی که جام جهانی ۲۰۱۶ را در کلمبیا سوت زده و از نظر فیفا قضاوت خوبی هم داشته این اجازه را به خودشان می‌دهند که وی را مورد اتهاماتی قرار دهند. این موضوعاتی که آنها مطرح کردند موضوعاتی نیست که بتوانیم داوران خود را زیر سؤال ببریم و این منصفانه نیست و ما دوست نداریم تیم‌ها از همین اول شروع لیگ بخواهند در مورد داوری حرف بزنند. در این دو هفته اکثر مربیان تیم‌ها از داوری راضی بودند و تنها تیم معترض همین باشگاه بوده ما با این موضوعات برخورد می‌کنیم. برای بار اول تذکر و بار دوم برخورد قانونی.

وی در پایان گفت: جا دارد از تیم‌هایی که با سعه صدر با توجه به مشکلاتی که وجود دارد همکاری لازم را با ما دارند و همچنین از داوران ناظران که با کمترین هزینه و امکانات همه آنها دست به دست هم دادند تا داوری لیگ را به خوبی قضاوت کنند تشکر قدردانی کنم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.