کد خبر : 118210
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 13:30
-

ماجرای پول‌های بلوکه شده در هیأت فوتبال قم/ عابدی: بهرامی باج‌خواهی می‌کند

ماجرای پول‌های بلوکه شده در هیأت فوتبال قم/ عابدی: بهرامی باج‌خواهی می‌کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سوژه پول‌های بلوکه شده تیم لیگ برتری سوهان محمد سیما در هیأت فوتبال استان قم آنقدر این روزها به یک سوژه داغ و پرتنش در ورزش قم تبدیل شده که جام جهانی فوتبال با تمام حاشیه‌هایش این جذابیت را در قم برای قمی‌ها نداشت. این در حالی است که هیأت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سوژه پول‌های بلوکه شده تیم لیگ برتری سوهان محمد سیما در هیأت فوتبال استان قم آنقدر این روزها به یک سوژه داغ و پرتنش در ورزش قم تبدیل شده که جام جهانی فوتبال با تمام حاشیه‌هایش این جذابیت را در قم برای قمی‌ها نداشت.

این در حالی است که هیأت فوتبال استان قم بعد از انتخابات جنجالی و پرحاشیه سال ۱۳۹۵ که منجر به ابقای کریم بهرامی در ریاست این هیأت شد و همچنین پس از عملکرد ضعیف این هیأت در مدیریت سرمایه‌های ورزش قم یعنی تیم‌های لیگ برتری امید و بزرگسالان صبا در فوتبال باشگاه‌های برتر ایران و تیم هیأت قم در لیگ برتر فوتسال بارها مورد نقد اهالی و کارشناسان ورزش قرار گرفته ولی هرگز عملکرد این هیأت ورزشی از سوی متولی ورزش قم، مسوولان استان قم، فدراسیون فوتبال و دیگر بخش‌های مرتبط مورد بررسی و ارزیابی قرار نگرفت، بلکه به طرزی عجیب مورد حمایت نیز واقع شد.

 سال ۹۶، سال ناکامی هیأت فوتبال قم

این در شرایطی است که پرمخاطب‌ترین هیأت ورزشی قم در سال ۱۳۹۶ را را با چندین ناکامی عجیب و غریب پشت‌سر گذاشت، از جمله سقوط صبای قم از لیگ برتر به دسته اول و از دسته اول به دسته دوم که البته با انواع و اقسام حاشیه‌ها و زیرسئوال رفتن اعتبار ورزش قم در برنامه پربیننده ۹۰ نیز همراه بود، اما بعد از این ماجرا هرگز قمی‌ها متوجه نشدند آیا آنچه که در برنامه ۹۰ مطرح شد واقعیت داشت یا خیر؟

در سال ۹۶ سقوط تیم هیأت قم از لیگ برتر فوتسال به لیگ دسته اول، باز هم ناکامی نماینده قم در لیگ دسته سوم جام آزادگان و سقوط تیم امید صبای قم از لیگ برتر به دسته اول از جمله دیگر نشانه‌های عملکرد ضعیف هیأت فوتبال استان قم بود اما هرگز مقامات بالادستی این هیأت ورزشی پاسخگوی این اتفاقات نبودند.

 بی‌خبری از نماینده‌های فوتبال قم در آستانه لیگ‌های سال ۹۷

در حالی که فصل جدید لیگ‌های فوتبال ایران در راه است، هیأت فوتبال هیچ اقدامی برای تیم دسته دومی صبای قم نکرده، تیم‌های رده‌های سنی پایه فوتبال قم در لیگ‌های برتر نوجوانان و جوانان و دسته اول امیدهای ایران هیچ برنامه‌ای ندارند و حالا ماجرای پول‌های بلوکه شده تیم سوهان محمدسیما در لیگ برتر فوتسال به سوژه جدیدی تبدیل شده که عملکرد هیأت فوتبال قم را زیر سئوال می‌برد.

این در شرایطی است که هنوز هیأت فوتبال قم اذهان عمومی را راجع به آنچه که در برنامه تلویزیونی ۹۰ در اردیبهشت ماه سال جاری مطرح شد، روشن نکرده و این علامت سئوال بزرگ همچنان در ذهن مردم قم است که واقعا این هیأت ورزشی نظارت می‌شود یا خیر؟

 هیأت فوتبال قم چه مسیری را می‌رود؟

اما به سوژه اصلی برگردیم که این چند روز ورزش قم را مورد تاثیر منفی قرار داده و هیچ کس نمی‌داند که هیأت فوتبال قم در این ماجرا چه مسیری را می‌رود؟ چه هدفی از پرداختن به این موضوع دارد و آیا رفتارهای اخیر از سوی مقامات بالادستی این هیأت مورد تایید است؟

ماجرا از این قرار است که هیأت فوتبال قم برای دومین مرتبه متوالی در یک محدوده زمانی کوتاه مدت، کمک‌های مالی اداره کل ورزش و جوانان استان قم به تیم سوهان محمدسیما نماینده قم در فصل ۱۳۹۷ لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور را بلوکه کرده و از پرداخت مبلغ واقعی به این تیم خودداری می‌کند.

 عابدی: رئیس هیأت فوتبال اوایل لیگ هم ۲۰۰ میلیون را بلوکه کرد

اصل موضوع این است که در آستانه فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور که از پانزدهم تیر ماه آغاز شده، اداره کل ورزش و جوانان استان قم اعتباری به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال را برای حمایت از تیم لیگ برتری سوهان محمد سیما به حساب هیأت فوتبال استان قم واریز کرده است.

اما ماجرا از اینجا آغاز می‌شود که هیأت فوتبال قم تمام این پول را به تیم سوهان محمد سیما باز نمی‌گرداند و نیمی از آن را در حساب خود نگه می‌دارد، اتفاقی که عضو هیأت رئیسه هیأت فوتبال قم آن را تایید می‌کند و می‌گوید: کریم بهرامی با طرح اینکه ۲۰۰ میلیون ریال بابت ورودی لیگ برتری برای تیم ما پرداخت شده، معادل این مبلغ را به تیم پرداخت نکرد.

محمدجعفر عابدی که از حدود دو ماه قبل و به درخواست کریم بهرامی رئیس هیأت فوتبال استان قم پیشنهاد عضویت در هیأت رئیس این هیأت ورزشی را پذیرفته گفت: گفتیم ۴۰۰ میلیون ریال برای بازیکنان تیم است اما بهرامی فقط ۲۰۰ میلیون را پرداخت کرد.

وی که از جمله خبرنگاران با سابقه ورزشی قم و از پیشکسوتان شاخص فوتبال قم محسوب می‌شود و همزمان مدیریت  رسانه تیم سوهان محمدسیما را بر عهده دارد، در ادامه خاطرنشان کرد: با این حال فقط ۲۰۰ میلیون ریال توسط سرپرست تیم نقد شد و به حساب بازیکنان رفت، اما ای کاش نمی‌رفت چون در حدود ۳۰۰ هزار تومان به هر نفر رسید و در تیم ما تاثیر منفی بسیار زیادی داشت.

 تعجب قمی‌ها از اتفاقات اخیر در هیأت فوتبال

اما جنجال‌های اخیر در مورد دومین کمک اداره کل ورزش و جوانان به تیم لیگ برتری سوهان محمد سیما چندان نیاز به تحقیق و تفحص نداشت زیرا ماجرا آنقدر واضح و روشن بود که تمام قمی‌ها فهمیدند که چه اتفاقاتی در هیأت فوتبال استان قم رخ می‌دهد و همگان منتظر یک پاسخ منطقی از عملکرد هیأت فوتبال قم هستند.

در حالی که تیم فوتسال سوهان محمد سیما باید روز جمعه ۲۹ تیر ماه در سومین بازی خود در شهر قرچک به مصاف تیم مقاومت این شهر می‌رفت، مسوولان این تیم نگران وضعیت روحی بازیکنان به واسطه مشکلات مالی اخیر بودند و این مسائل تمرین روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه این تیم را به واسطه اعتراض بازیکنان مورد تاثیر قرار داد.

 امضاء خزانه‌دار هیأت فوتبال در حراست امضای رئیس هیأت

ظاهرا سوهانی‌ها روز چهارشنبه تایید واریز ۳۰۰ میلیون ریال کمک اداره کل ورزش و جوانان به حساب هیأت فوتبال قم را گرفته و با مراجعه به خزانه‌دار هیات، چکی با مبلغ مورد نظر را به امضای ابوالفضل ابراهیمی خزانه‌دار هیات تحویل می‌گیرند اما برای امضای رئیس هیات در به در دنبال کریم بهرامی می‌گردند که بهرامی تماس‌های مکرر آنها را پاسخ نمی‌دهد.

روز پنجشنبه که روز اعزام تیم سوهان محمد سیما به قرچک بود باز هم با رئیس هیأت فوتبال تماس می‌گیرند و به سراغش می‌روند اما موفق به گرفتن امضاء نمی‌شوند در حالی که وقتی  پیگیری می‌شود به این نتیجه می‌رسند که پول به حساب هیأت فوتبال قم رفته اما بهرامی پاسخ تلفن آنها را همچنان نمی‌دهد.

روز شنبه که مجددا پیگیری این پول از سوی سوهانی‌ها انجام می‌شود توجیه رئیس هیأت فوتبال برای نماینده تیم سوهان محمدسیما این است که پول روز پنجشنبه به حساب هیأت فوتبال نرفته است!

 بهرامی: وقتی پولی واریز نشده مدعی چه چیزی هستند!؟

در حالی که محمدجعفر عابدی عضو هیات رئیسه هیأت فوتبال استان قم است و از این جایگاه به انتقاد از کریم بهرامی رئیس هیأت فوتبال پرداخته اما بهرامی سعی کرد پاسخ عابدی را به عنوان عضو هیأت رئیس ندهد بلکه به عنوان مدیر رسانه تیم سوهان محمد سیما به توجیه انتقادات همکار خود در هیات رئیسه بپردازد.

البته بهرامی به جای اینکه از سایت یا کانال اختصاصی هیأت فوتبال اذهان عمومی را راجع به این موضوع روشن کند در پاسخ به این موضوع فقط با اخبار فوری فوتسال صحبت کرده و گفته: این پول باید به حساب هیأت فوتبال واریز شود و بعد از طی مراحل قانونی به آن باشگاه پرداخت شود.

وی گفته است: وقتی پولی واریز نشده آنها مدعی چه چیزی هستند؟! حتی اگر پولی هم در هیأت فوتبال موجود باشد باید ردیف قانونی و هزینه کرد آن هم وجود داشته باشد، ما نمی توانیم هر پولی که در حساب هیأت  فوتبال استان است را هر طور که دوست داریم هزینه کنیم!!!

 ۲۸ تیر ۳۰۰ میلیون ریال به حساب هیأت فوتبال قم واریز شد

این در حالی است که با پیگیری‌های انجام شده، ظاهرا اصل موضوع از این قرار است که با درخواست اداره کل ورزش و جوانان این مبلغ ۳۰۰ میلیون ریالی از هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین باید به حساب هیأت فوتبال استان قم واریز می‌شده که محمد پیروزمنش رئیس هیأت جانبازان و معلولین در این باره گفته این مبلغ ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه به حساب هیأت فوتبال استان قم واریز شده و قابل برداشت بوده است!!!

 رئیس هیأت فوتبال قم صداقت ندارد 

مهمترین شخصی که در این ماجرا به انتقاد شدید از هیأت فوتبال استان قم پرداخت، عابدی عضو هیأت رئیسه هیأت فوتبال است که در مصاحبه‌های دو روز اخیر خود معتقد است متولی فوتبال نباید با سرمایه‌های خود اینگونه برخورد کند و بعد از سقوط صبا، سقوط هیأت از لیگ برتر فوتسال، سقوط امید صبا از لیگ برتر، بیش از این نباید اعتبار فوتبال و فوتسال قم به خطر بیافتد.

عابدی در ادامه تصریح کرد: به هیأت رئیسه آمدم که کمکی به جبران اتفاقات گذشته کنم، چون فوتبالیست بوده‌ام، سال‌ها خاک این رشته را خورده‌ام، سختی‌های آن را تحمل کرده‌ام، اما وقتی می‌بینم رئیس هیأت فوتبال صداقت ندارد، هرگز اعتبار چندین ساله‌ام را به خطر نمی‌اندازم، بنابراین تصمیم به استعفا از هیأت رئیسه گرفتم، چون به نظر من بعد از دو اتفاق اخیر، به نوعی بهرامی باج‌خواهی می‌کند.

عابدی تصریح کرد: اوایل لیگ هم ۴۰۰ میلیون ریال برای تیم سوهان محمد سیما به حساب هیأت فوتبال رفت اما کریم بهرامی ۲۰۰ میلیون ریال آن را پرداخت نکرد، متاسفانه بعد از اتفاق افتادن این دو ماجرا، خیلی‌ها تماس گرفتند و اعتراف کردند که بهرامی همین ترفند را راجع به آنها تکرار کرده است و این اگر از سوی متولی ورزش قم مورد بررسی قرار نگرید و پاسخی داده نشود جای شک و تردید دارد.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتبال دوشنبه , ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

کاری به اتفاقات اخیر و این پول ندارم که البته اعتقاد دارم که در مقطع مورد اشاره واقعا پولی به حساب هیئت فوتبال نیامده بوده است.
اما در خصوص موارد قبل از آن که در این گزارش اشاره شده، یعنی انداختن تیم صبا و فوتسال و…باید عنوان کنم نگارنده این گزارش یا سواد فوتبالی نداشته یا واقعا مغرضانه نوشته لست.چون اولا هیئتهای فوتبال متولی و بازوان اجرایی فوتبال هستند نه تیم دار.و ثانیا این تیمها بالاجبار به گردن هیئت افتاد آنهم بدون ریالی کمک و….قرار است هیئت فوتبال تک شهری استان قم با خزانه خالی در لیگ یک فوتبال کشور و لیگ برتر فوتسال جه حرکتی بزند؟ضمن اینکه اجماع عمومی مسئولین سطح بالا بر افتادن و محو شدن تیم صبا بود که به طریق اتفاق افتاد و شمایی که از پشت پرده ها و موارد اینچنینی درست اطلاع ندارید بی جهت با غرض ورزی لطفا قلم فرسایی نکنید.ضمن اینکه هملکرد هیئت فوتبال مگر فقط صبا بوده که از نظر شما ضعیف بوده است.لطفا برآیند عملکرد هیئت فوتبال را در نظر بگیرد نه فقط صبایی که خوردندو بردند و لاشه متعفن آن را جلوی در هیئت فوتبال انداختند.

unknown دوشنبه , ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

خخخخخ از موارد نادری که از هیات فاسد دفاع میکنه

یک مربی فوتسال دوشنبه , ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

آقای عابدی من به صداقت شما شک ندارم ولی بعد از فضاحتی که هیات به بار آورد وبر همگان روشن بود همکاری شما با این هیات عجیب بود .در هر حال خودتان را خسته نکنید این آقای بهرامی پشوانه بسیار قوی دارد و تخلفاتی هم که انجام داده و میدهد به پشوانه همان افرادی هست که حمایتش میکنن.

جایزه اسکار سیریش ترین مدیر میرسه به بهرامی