کد خبر : 118247
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397 - 13:39
-

خوراکچی:دعوت را نپذیرفتم چون به فوتسال توهین شده بود/انتخاب ها خوب بود اما گزینه ها نه/در هیأت رئیسه باید یک نفر فنی حضور داشته باشد

خوراکچی:دعوت را نپذیرفتم چون به فوتسال توهین شده بود/انتخاب ها خوب بود اما گزینه ها نه/در هیأت رئیسه باید یک نفر فنی حضور داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمود خوراکچی در مورد مراسم برترین‌های فوتسال و فوتبال که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد، گفت: به نظر من هر رشته ورزشی چه انفرادی  وچه به صورت گروهی باید با دید خودش به آن نگاه کرد، حال چه فوتسال باشد، چه فوتبال ، چه والیبال و … هیچوقت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمود خوراکچی در مورد مراسم برترین‌های فوتسال و فوتبال که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد، گفت: به نظر من هر رشته ورزشی چه انفرادی  وچه به صورت گروهی باید با دید خودش به آن نگاه کرد، حال چه فوتسال باشد، چه فوتبال ، چه والیبال و … هیچوقت نباید آن را زیر سایه مجموعه دیگری قرار بدهیم. فدراسیون می‌توانست فوتسال را تحت نام خودش و عنوان سومی جهان همراه با بهترین‌هایی که در آن وجود دارد یکجا و در یک مراسم جداگانه همراه با پیشکسوتان این رشته دعوت و برگزار کند. البته من در همین ابتدا از فدراسیون فوتبال تشکر و قدردانی می‌کنم که مرا به صورت ویژه به این مراسم دعوت کرد اما به این دلیل این دعوت را نپذیرفتم که فکر می‌کنم به فوتسال توهین شده و با نرفتن خودم اعتراضم را اعلام کردم.

وی در ادامه گفت: در مورد نرفتن به این مراسم می‌توان یک مثالی زد. شما یک برادر بزرگتر از خود دارید و برادر کوچکتر خود را دعوت می‌کنید، برادر کوچک‌تر دعوت برادر بزرگتر را نمی‌پذیرد این مبنی بر این نیست که برادر بزرگترش را قبول ندارد. هر دو برادر می‌دانند که از یک گوشت و استخوان هستند، من اگر به این مراسم نرفتم از برادر بزرگترم عذرخواهی می‌کنم اما نرفتنم به این این مراسم علت خاص خودش را داشت و از دستش ناراحت نیستم و نه اینکه او را دوست نداشته باشم، ناراحتی من از بی‌احترامی‌های است که نسبت به این خانواده و برادر کوچکتر می‌شود. فوتبال در حال حاضر برادر بزرگتر فوتسال است.

پیشکسوت فوتسال افزود: همه ما یک خانواده هستیم و باقی خواهیم ماند، ما باید فوتسال را با دید سوم دنیا نگاه کنیم اما متاسفانه فوتسال در ایران در حال جمع شدن است. من کاری به مراسم برترین‌ها ندارم و اگر حرفی می‌زنم به عنوان پیشکسوت و خاک خورده این رشته که سالیان سال برایش زحمت کشیدم می‌گویم.در حال حاضر راهی که فوتسال می‌رود اشتباه است و کسی هم نیست که این رشته را به راه اصلی خودش هدایت کند. هیچکس فوتسال را با دید خودش و  جایگاه سومی که در دنیا  دارد به آن نگاه نمی‌کند.

خوراکی در ادامه تصریح کرد: چرا باید امثال حسین شمس‌ها، وحید شمسایی، ابطحی، افضلی و … که برای فوتسال زحمت کشیدند در لیگ ما به دلیل وضعیت اقتصادی که وجود دارد جایی نداشته باشند و در خانه،خانه‌نشین شوند. ما در لیگ مربیانی داریم که بدون هیچ تجربه‌ای و آزمون و خطایی تیم‌داری می‌کنند اما از یک طرف پیشکسوتان ما همگی خانه نشین شده‌اند. این موضوع واقعاً نگران کننده است و مطمئن باشید در آینده آسیب جدی به فوتسال وارد می‌شود. من در این روزها بارها موضوعی را مطرح کردم، مربیان ما در حال حاضر مثل جنس‌های چینی شده‌اند. جنس اصل خوب و جنس تقلبی چینی من بارها گفته‌ام و از هیئت ریسه فوتسال درخواست کرده‌ام که حداقل از تجربیات پیشکسوتان استفاده شود و از کمیته فوتسال این توقع را داریم و فکر نکنم توقعمان زیاد باشد. در همینجا به صراحت می‌گویم من با هیچ شخص و یا گروهی مشکلی ندارم و تمامی اعضای کمیته فوتسال از دوستان من هستند و یا حتی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال؛ تمام کسانی که در فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال کار می‌کنند از هم‌دوره‌های در دوره ورزشی‌ام هستند. یادم است یک زمان تاج رئیس باشگاه سپاهان بود که حتی یک بار برای همکاری در آن باشگاه دعوت کرد، همه ما از همدیگر شناخت کافی و کاملی داریم و حداقلش این است که باید پای درد و دل همدیگر بنشینیم و به این خانواده کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی که آیا انتخاب برترین‌های شب گذشته درست بود یا خیر، گفت: انتخاب خوب بود به این دلیل که کارشناسان آن را انتخاب کرده بودند اما گزینه‌های مطرح شده درست نبود و به این موضوع اعتراض دارم. منظور من گزینه‌هایی است که کاندیدا شده بودند برای رأی‌گیری. مثلاً در یک آیتمی تیم اول، تیم چهارم و تیم دوازدهم حضور داشت برای انتخاب برترین‌هایش اما خبری از تیم‌های دوم و سوم در آن گزینه نبود که واقعاً جای سوال دارد و نمی‌دانم علتش چه بوده ؟ در این انتخاب‌ها چراها و اماهای بسیاری وجود دارد که نه تنها من بلکه اکثر پیشکسوت‌ها را اذیت می‌کند. همه ما یک خانواده هستیم و در  هر خانواده‌ای‌ اختلاف نظر وجود دارد اما کدورت نباید باعث نابودی آن و یا ضایع شدن حقی از دیگری شود. باز تکرار می‌کنم من اگر این حرف‌ها را می‌زنم دلم می‌سوزد. من می‌توانم در خانه‌ام بنشینم و با آرامش و آسودگی زندگی کنم اما به عنوان کسی که نگران وضعیت فوتسال است نمی‌توانم بنشینم و شاهد ویران شدن هرچه بیشتر  آن شوم.

خوراکچی افزود: سوال من این است آیا  مگر ما در حال حاضر سوم دنیا نیستیم ؟ آیا  مگر بهترین‌های فوتسال که سوم دنیا شدند در اختیار نداریم؟ مگر همین بازیکنان زیر نظر مربیان داخلی نبودند؟ خداراشکر می‌کنم که در لیگ ما مربی خارجی وجود ندارد. چرا نباید در این مراسم حداقل از مربیان داخلی یک تشکر کوچکی نداشته باشیم. فوتسال تنها رشته‌ای است که مربی خارجی ندارد و هر زمان هم که مربی خارجی داشته نتیجه نگرفته پس مربیان داخلی ما از بهترین‌های دنیا هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری که هنوز اسامی برترین‌های فوتسال در مراسم معرفی نشده بودند چرا در رسانه‌ها و بعضی از سایت‌های خبری دقیقاً نام آنها برده شده بود، گفت: من خودم روی این موضوع اعتراض دارم. واقعا نمی دانم چگونه این موضوع به بیرون درز کرده؟ شما ببینید وقتی که می خواهند بهترین‌های جهان را معرفی کنند دوربین‌ها روی همه این افراد زوم می‌کنند و ترس، استرس همه این افراد در دوربینها نمایش داده می شود و  تا زمان معرفی مجری هیچکسی اطلاعی ندارد که چه کسی به عنوان برترینها انتخاب می‌شود اما در ایران برعکس است قبل از برگزاری مراسم همه می دانند که چه کسی  قرار است به عنوان برترینها فوتسال انتخاب می‌شود که این موضوع جای تاسف دارد.

وی در پایان گفت: همه قابل احترام هستند اما در هیأت رئیسه کمیته فوتسال حداقل باید یک نفر فنی در آن حضور داشته باشد، سالهاست که این موضوع را می‌گویم  و پیگیری کردم  اما هیچوقت به نتیجه نرسیدم. در حال حاضر فوتسال ما به یک اتحادیه مربیان همانند اتحادیه مربیان فوتبال نیاز دارد. من باز تکرار می‌کنم قصد بی‌ادبی و جسارت به کسی را ندارم اما نمی‌توانیم با یک دبیر و چند نفر هیأت رئیسه در کمیته فوتسال، فوتسال را به خوبی اداره کنیم. ما باید زیرساخت‌های این کمیته، سازمان لیگ، کمیته داوری، کمیته بازاریابی و … را به طور کامل و دقیقی فراهم کنیم و سپس به فکر کارهای دیگر باشیم. امیدوارم همگی دست به دست هم دهیم و به فوتسال کمک کنیم تا آن را به جایگاه اصلی خودش که همان قهرمانی در جهان است برسانیم.

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.