کد خبر : 118559
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مرداد 1397 - 14:02
-

طاهری:این شرایط، شرایطی نیست که تیم سوم دنیا باید داشته باشد/ با پول‌هایی که پیشنهاد می‌شود هیچ کاری نمی‌شود انجام داد/ببینم وضعیت تغییری نمی‌کند شاید لژیونر شدم

طاهری:این شرایط، شرایطی نیست که تیم سوم دنیا باید داشته باشد/ با پول‌هایی که پیشنهاد می‌شود هیچ کاری نمی‌شود انجام داد/ببینم وضعیت تغییری نمی‌کند شاید لژیونر شدم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«باورتان می‌شود نتوانستم بازی‌های لیگ را تا این هفته ببینم؟ سختم بود، اعصابم بهم می‌ریخت. من هنوز می‌خواهم بازی کنم، آماده هم هستم، خوب تمرین می‌کنم، اما این وضعیت فوتسال ماست، اینهمه مربی و بازیکن بیرون مانده‌اند چون فوتسال پول ندارد.» محمد طاهری اینها را می‌گوید، بازیکنی که در سال‌های

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«باورتان می‌شود نتوانستم بازی‌های لیگ را تا این هفته ببینم؟ سختم بود، اعصابم بهم می‌ریخت. من هنوز می‌خواهم بازی کنم، آماده هم هستم، خوب تمرین می‌کنم، اما این وضعیت فوتسال ماست، اینهمه مربی و بازیکن بیرون مانده‌اند چون فوتسال پول ندارد.»

محمد طاهری اینها را می‌گوید، بازیکنی که در سال‌های حضورش در تیم‌های منصوری، فولاد ماهان، گیتی‌پسند، تیم‌های قطری و کویتی، شهروند ساری، تیم ملی فوتسال و تیم ملی دانشجویان، همیشه یکی از ستاره‌ها و بازیکنان کلیدی بوده، کسی که در سال ۲۰۱۰ علاوه بر آقای گلی جام ملت‌ها، عنوان بهترین بازیکن آسیا را هم به خود اختصاص داد. کاپیتان سابق تیم ملی که یکی از بهترین‌های فوتسال ایران در جام‌جهانی ۲۰۰۸ برزیل بود، در سال ۲۰۰۹ هم قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را با فولاد ماهان در اصفهان تجربه کرد؛ بازیکن اخلاق لیگ ۹۴ اما حالا تیم ندارد؛ مثل خیلی دیگر از مربیان و بازیکنان بنام و مطرح فوتسال.

گفت‌وگو با محمد طاهری را در زیر می‌خوانید:

– اینکه محمد طاهری با این سابقه از لیگ بیرون مانده، واقعا عجیب است.

وحید (شمسایی) حرف خوبی زد، اینکه در این مملکت همه چیز گران شده، جز فوتسال که ارزان شده! وضعیت قراردادها اصلا خوب نیست. تیم دولتی که فکر کنم فقط حفاری است که آنها هم هر سال بودجه‌شان کمتر می‌شود، تیم‌های خصوصی هم به هرحال شرایط خاص خودش را دارند و به تبعیت از وضعیت این روزهای فوتسال، آنها هم با منت تیمداری می‌کنند.

– البته تنها شما نیستید که با این مشکل مواجه شده‌اید، لیگ امسال غایبان سرشناس زیادی دارد.

متاسفانه پیرو وضعیت اقتصادی‌ای که هست، فوتسال خیلی از این بابت متضرر شده، من فکر می‌کنم واقعا ما جزو مظلوم‌ترین رشته‌ها هستیم. باقی رشته‌ها هر سال شرایط‌شان بهتر از قبل می‌شود، اما ما بدتر می‌شویم. شرایط فوتسال خوب نیست، تیمداری هم سخت شده.

– این روزها به هر رشته‌ای که ورود می‌کنیم آنها معتقدند که وضعیت آنها از همه بدتر است، اما بحث اینجاست که چون شما زیر مجموعه فدراسیون رشته‌ای هستید که در آن پول فراوان است و قراردادها هر روز میلیاردی‌تر از قبل می‌شود، توقع هست وضعیت بهتر از این باشد.

من اصلا دوست ندارم به بحث قراردادهای فوتبالی‌ها بپردازم، آنها هم زحمت می‌کشند و حتما حق‌شان هست. من در مورد رشته خودمان می‌گویم که این شرایط، شرایطی نیست که تیم سوم دنیا باید داشته باشد؟ تیمی که یک روز می‌تواند فینال جام‌جهانی را تجربه کند و تنها رشته گروهی است که انتظار از آن سومی- چهارمی جهان است. من که هنوز امید دارم شرایط درست شود و اسپانسرها بیایند سرمایه‌گذاری کنند تا بازیکنان جوان بیشتری در لیگ شناسایی شوند.

– شما همراه با چند ستاره دیگر، سال‌ها بهترین قراردادها را می‌بستید، این عجیب است که حالا تیم ندارید.

دقیقا همینطور است. همه تیم‌ها کاهش بودجه داشته‌اند. بعد ما هر سال ممکن است یک جا و در یک شهر بازی کنیم پس نمی‌توانیم شغلی غیر از فوتسال داشته باشیم. قبلا قرارداد می‌بستم که با آن می‌شد مثلا یک آپارتمان در یک نقطه خوب تهران خرید، اما امروز با پول‌هایی که پیشنهاد می‌شود هیچ کاری نمی‌شود انجام داد، درحالی‌که کسی که در سطح حرفه‌ای بازی می‌کند باید همه توانش را بگذارد و فکرش فقط درگیر بازی‌ها و تمرین باشد.

– می‌توانستید لااقل در جام باشگاه‌های آسیا به صورت قرضی بازی کنید.

برای اینکه می‌خواستم در لیگ برتر بازی کنم، قرارداد نبستم. درحالی که با سه- چهار تیم صحبت کرده بودم. تا دقیقه ۹۰ نقل و انتقالات هم امیدوار بودم که همینجا قرارداد ببندم.

– بازی‌های لیگ را دنبال کرده‌اید؟

می‌دانید وقتی ۱۵-۱۶ سال در لیگ بازی کرده باشی، سختت می شود خودت تیم نداشته باشی و بعد بازی‌ها را ببینی. من تا همین هفته، نمی‌توانستم خودم را قانع کنم بازی‌های لیگ را ببینم. اعصابم به هم می‌ریخت. اما سعی کردم بر این حسم غلبه کنم و این هفته بازی شهروند و ارژن را دیدم. دوست داشتم من هم امسال در لیگ باشم. البته خودم تمرین می‌کنم تا ان‌شاءا… شرایطی فراهم شود که بتواند قرارداد ببندم.

– با توجه به اینکه قبلا تجربه بازی کردن در خارج از ایران را داشته‌اید، چرا مثل خیلی‌های دیگر لژیونر نشدید؟

با یکی، دو جا صحبت کردم اما خودم بیشتر دوست دارم ایران بازی کنم. قبلا هم که پیشنهادات خارجی خوب داشتم، باز ترجیح می‌دادم در ایران بازی کنم، شاید خب تصمیمم خیلی حرفه‌ای نبود اما به هر شکل همیشه بازی کردن در لیگ ایران را به لژیونر شدن ترجیح می‌دهم، اما اگر ببینم وضعیت اینجا تغییری نمی‌کند شاید هم رفتم.

– قصد خداحافظی که ندارید؟

درست است که در لیگ نیستم اما خوب تمرین می‌کنم و امیدوار هستم که باقدرت برگردم.

 نوادر فوتسال بیرون از گود مانده‌اند

غیبت نفراتی مثل حسین شمس، وحید شمسایی، محمود خوراکچی و بقیه در لیگ، واقعا به مسابقات ما لطمه می‌زند. حیف است که ما نفراتی مثل اینها که جزو نوادر و افتخارات فوتسال ایران هستند را داریم اما نمی‌توانیم ازآنها استفاده کنیم. همه‌شان زحمات زیادی کشیده‌اند و می‌توانستند تجربیات‌شان را در اختیار جوانان قرار دهند. امیدوارم شرایطی فراهم شود که اینها که بیرون گود مانده‌اند برگردند.

گفتگو از:مرضیه دارابی-روزنامه پیروزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام یکشنبه , ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

جناب طاهرى باید قبول کنید که پیر شدید و باید خدا حافظى کنید چون اگر خوب بودید در تیم هاى خارجى بازى مى کردید لطفا مردم و خودتان را فریب ندهید!

نام ... جمعه , ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲:۴۵

کوچولو اون موقع که تو، تو کوچه گل کوچیک بازی میکردی ، اسپانیا و روسیه و قطر و ..‌.التماس طاهری رو میکردن، ترو چه به دخالت تو کار بزرگان☺

ناشناس یکشنبه , ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

حیفِ فوتسال که دست نااهلان افتاده، در زمان حسین شمس چهلیگ فوتسال پویایی داشتیم

نام یکشنبه , ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

دوست عزیز لیگ فوتسال به مربى چه ربطى داره؟!!! باید ببینید عامل تبانى گیتى پسند کى بود ؟! که باعث شد فوتسال به این روز بیفته ؟؟! تبانى ها فوتسال رو به این روز انداخت

نام ... دوشنبه , ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۰۹

آقای طاهری واقعا جای شما در تیم ملی خالی است ما امیدواریم دوباره شما رو در تیم ملی ببینیم

نام ... سه شنبه , ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

سلام میشه بپرسم چرا نظراینجانبو که از طرفداران آقای طاهری هستم‌هیچوقت نمیذارین؟

نام ... سه شنبه , ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

من دیروز نظرخودم درحمایت از جناب طاهری ودر جواب آقایی که با نوشته کدوم تیم خارجی بااقای طاهری صحبت کردن، نوشتم وجواب ایشونو دادم ولی چیزی اینجامنتشر نشد .این متنی رو که نوشتم چرا نظرمن و که ازطرفدارای طاهری هستم و بعد از اون فرستادم. اون نظرمو پرسیدم چرا نذاشتین .از شما که مسوول سایت هستین پرسیدن نه اینکه سوالمو بذارین توسایت .